« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبر داد:
مدیرکل حفاظت محیط زیست با اعلام هشدار کمبود محیط بان در استان گفت : با همه کمبود نیرویی که داریم بخش اعظمی از آنها در آستانه بازنشستگی قرار دارند / با 75 محیط بان 312 هزار هکتار را حفاظت می کنیم .

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛؛مدیرکل حفاظت محیط زیست استان صبح امروز چهارشنبه 25 مرداد ماه 1402 از کمبود 237 محیط بان برای حراست از مناطق تحت مدیریت محیط زیست در کهگیلویه وبویراحمد خبر داد .

کمبود 237 محیط بان در کهگیلویه وبویراحمد

اسلام جاودان خرد گفت : مطابق با استاندار جهانی هر هزار هکتار یک محیط بان ، برای 312 هزار هکتار مناطق حفاظت شده در کهگیلویه وبویراحمد 312 محیط بان نیاز داریم .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت : کهگیلویه و بویراحمد با توپوگرافی عمدتا کوهستانی با 75 محیط بان حفاظت می شود که اگر بخواهیم با استاندار جهانی تعداد نیروهای مورد نیاز را بسنجیم با کمبود 237 محیط بان مواجه ایم .

وی گفت : 75 محیط بان در 312 هزار هکتار مشغول فعالیتند علی رغم کمبود نیرویی که داریم بخش زیادی از محیط بان در آستانه بازنشستگی قراردارند و این زنگ هشداری است که به مسئولان سازمان نیز اعلام شده است .
جاودان خرد تصریح کرد : استان تنوع زیستی بالایی دارد ، دنا 40 قله بالای 4هزار متری دارد ، بخش زیادی از محیط بانان بصورت شیفت بندی و دوره ای عازم ارتفاعات می شوند تا رصد وپایش داشته باشند مناطق کوهستانی را ، فلذا می طلبد طبیعت دوستان به ما کمک کنند تا بتوانیم امانت نسل های آینده را حفظ کنیم .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: