« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
به قلم وحید حاج سعیدی؛
هر چند داستان تولید خودروی آب سوز یک فرضیه و داستان سرایی بیشتر نیست، ولی من فکر می کنم که ما ایرانی ها تنها مردمان این کره خاکی هستیم که با هرگونه تحقیق، پژوهش، مطالعه، نوشتن پروپوزال، پایان نامه، مقاله، یادداشت، رمان، طنز و حتی مطرح کردن ایده ساخت ماشین آب سوز مخالفت کنیم.

پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:کسانی که کمی با دنیای علم آشنا هستند و سرشان مثل من و شما دائم در گوشی نیست و چهار صفحه کتاب و روزنامه می خوانند نیک می دانند که تولید خودروی آب‌سوز یک ادعا و نظریه در مورد یک نوع خودرو است که انرژی خود را به‌طور مستقیم از آب تأمین می‌کند. این نوع از خودروها موضوع ثبت اختراعات متعدد بین‌المللی، روزنامه‌ها و مجلات علمی، تلویزیون و وب سایت‌ها بوده‌اند. اما دانشمندان ثابت کرده اند که ادعاهای این‌چنینی بدون مبانی علمی بوده و شبه علم است و برخی از آن‌ها دستاویزی برای کلاه‌برداری در قالب سرمایه‌گذاری ‌است.

هر چند داستان تولید خودروی آب سوز یک فرضیه و داستان سرایی بیشتر نیست، ولی من فکر می کنم که ما ایرانی ها تنها مردمان این کره خاکی هستیم که با هرگونه تحقیق، پژوهش، مطالعه، نوشتن پروپوزال، پایان نامه، مقاله، یادداشت، رمان، طنز و حتی مطرح کردن ایده ساخت ماشین آب سوز مخالفت کنیم. حق هم داریم. درست است که تامین سوخت ماشین آب سوز با چهار تا لگن آب حوض یا چند آفتابه آب از مستراح هم میسر است ولی بین راه و در حین سفر که کسی آفتابه اش را به شما تعارف نمی کند. مگر اینکه مافیای آب معدنی مرده باشد!

یعنی الان که هنوز نه به دار است و نه خبری از جیره بندی آب، یک بطری آب معدنی وسط شهر زیر باران، هفت هشت ده هزار تومان فی می خورد؛ بعد شما فکر می کنید با راه افتادن خودروهای آب سوز، وسط بیابان آب معدنی را با همین قیمت می فروشند؟! زهی خیال باطل ... فقط کافی است رسانه ملی در یکی از بخش های خبری از مضرات پر کردن باک ماشین با آفتابه یک گزارش برود! از فردای آن روز اگر قیمت هر بطری آب معدنی به 50 هزار تومان نرسید گردن نازک حقیر روی دار... یعنی برای پر کردن یک باک چهل لیتری یک میلیون و سیصد چوق باید پیاده شویم!

با این حال ما نفهمیدیم با این ارزانی بنزین در کشور، چرا یک عده که از قضا سرشان توی حساب و کتاب است و خیر سرمان چهره سیاسی هستند و می دانند قیمت یک آفتابه آب تصفیه شده، چند برابر یک لیتر بنزین است دائم اصرار بر گرانی بنزین دارند و هر چه جناب اوجی داد می زند خلق الله؛ خیال‌تان راحت؛ افزایش قیمت بنزین نداریم، باز خیال شان راحت نمی شود و اصرار دارند بنزین دارد گران می شود! حالا معلوم نیست این دوستان با مافیای آب معدنی سر و سری دارند؟! می خواهند ماشین هیبریدی وارد کنند؟! قصد دارند گازوئیل قاچاق کنند؟! خلاصه ما که نفهمیدیم.

فقط این لابلا یادمان باشد «بلا ندیده دعا شروع باید کرد!» چرا که اخیراً مبارزه با مافیای آب شروع شده و این هفته رئیس هیئت تحقیق و تفحص از پروژه‌های انتقال آب بین حوضه‌ای گفت: در این تحقیق و تفحص اولین گام در حوزه آب کشور برای پروژه‌های انتقال آب بود، ما تقاضای ارجاع به قوه را داشتیم چون جرم انگاری شده است؛ مدیرانی که در حوزه آب کشور و وزارت نیرو تخلف کردند و در استان‌های مقصد تخلفاتی را مرتکب شدند به قوه معرفی خواهند شد. امیدوارم این اولین گام برای جلوگیری از فعالیت مافیایی باشد که در حوزه آب حضور دارند، قانون‌شکن و قانون گریز هستند، همه دستگاه‌ها را دور می‌زدند و کار خود را پیش می‌بردند.

فقط خدا کند مافیای آب به این زودی ها سراغ پروژه آب سوز کردن خودروها نرود. چون از این چینی ژاپنی های چشم بادامی و آمریکایی های از خدا بی خبر هر چیزی بر می آید! خدا به خیر بگذارند...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: