« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۶
طنز جدید ؛
والا تا جایی که حافظه تاریخی و جغرافیایی‌مان یاری می‌کند قرار بود وابستگی به ارز کم شود که حالا زیاد هم مهم نیست. ولی بخش اصلی داستان در ماجرای تسعیر به نقل از سخنگوی اقتصادی دولت این است که فرموده‌اند: هیچ جهش تورمی در قیمت کالا‌های مؤثر در زندگی و سفره مردم نخواهیم داشت.

پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:حقیقت امر وسیله ارتباطی ما با خلق الله یک گوشی جی ال ایکس وطنی است که بحمدالله والمنته به شبکه ضاله اینترنت اتصالی ندارد و قیمتش هم مثل این گوشی های فانتزی شبانه روز با طرح های دولت و جابجا شدن نرخ ارز، بالا و پائین نمی شود! فلذا هر زمان که دوستان به ویژه در بحث اقتصادی از واژه یا کلمه جدیدی استفاده می کنند، ما به ناچار دست به دامان اساتید کهن پارسی نظیر استاد عمید و دهخدا می شویم و ضمن نثار فاتحه ای جهت شادی ارواح این بزرگان، معنی کلمه یا واژه مورد را در فرهنگ لغت شان می یابیم و به دانش مان افزوده می شود.

در آخرین تلاش مان جهت نثار فاتحه به اموات هم واژه «تسعیر» را که عزیز دلمان جناب خاندوزی از آن رونمایی کردند، مورد کنکاش قرار دادیم و با 50 سال سن و تلمذ نزد یکی از بزرگترین مکتبخانه داران شمال شرق کشور و یک بوژی ( تریلی با چرخ های زیاد) ادعا، تازه فهمیدیم تسعیر به معنای قیمت گذاری است. نرخ تسعیر ارز هم یعنی برای ارز مبادله‌ای یک عدد واحد و ثابت در نظر گرفته شود.

والا تا جایی که حافظه تاریخی و جغرافیایی مان یاری می کند قرار بود وابستگی به ارز کم شود که حالا زیاد هم مهم نیست. ولی بخش اصلی داستان در ماجرای تسعیر به نقل از سخنگوی اقتصادی دولت این است که فرموده اند: هیچ جهش تورمی در قیمت کالاهای موثر در زندگی و سفره مردم نخواهیم داشت. خاندوزی گفت: یک شناسایی دقیقی از زنجیره موادی که محصول نهایی آن‌ها در حوزه نوشیدنی، نساجی، روغن موتور و شوینده‌ که در زندگی مردم مهم هستند، صورت گرفت و تصمیم بر این شد تا به نحوی تعدیل قیمت صورت بگیرد که گویا آن‌ها با همان نرخ تسعیر ۲۸۵۰۰ محصول خودشان را عرضه می‌کنند!

تا اینجای داستان هم ماجرا زیاد پیچیده و غریب نیست. بالاخره تحولات اقتصادی و رونمایی از طرح های جدید در همه دولت ها و در برهه های زمانی متفاوت، متصور است. در ضمن با توجه به انواع تورم با مواد نگهدارنده و افزودنی های مجاز که این سال ها تجربه کردیم جهش تورمی یا پرش تورمی و قس علی هذا ... چندان دغدغه ای برای خلق الله ایجاد نمی کنند و ملالی نیست. فقط آنجای قصه هراسناک و هول انگیز می شود که دوستان قرار است از زنجیره موادی که محصول نهایی آن‌ها در زندگی مردم مهم هستند، «شناسایی دقیق» به عمل بیاورند!

چون زمانی که قرار بود ارز 4200 تومانی هم حذف شود، شناسایی دقیقی از بطن ماجرا صورت گرفته بود و قرار بود فقط قیمت چهار پنج قلم کالا افزایش پیدا کند و ولی نفهمیدیم این وسط چرا یهویی قارچ هم جزو خوراکی ها شد و الان قیمتش از گوشت مرغ هم رفته بالاتر و در کانال 120 هزار تومان فر می خورد؟!

باز خوبه این وسط بانک سپه 5555 جایزه یک میلیارد ریالی به سپرده گذارانش هدیه می دهد و رونالدو و بنزما و نیمار هم به ایران می آیند! آسمان زندگی تان نقره فام ...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: