« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳
به مناسبت هفته دفاع مقدس؛
همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس به همت سپاه ناحیه لنده با حضور جمعی از بسیجیان و مسئولان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛در آستانه چهل و سومین سالگرد حماسه دفاع مقدس همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد، مقاومت و شهادت شهرستان لنده با سخنرانی ویدئو کنفرانسی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلی امام خمینی این شهرستان برگزار و در این مراسم از خانواده معظم شهداء، جمعی از یادگاران و رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز تجلیل شد.

در این مراسم بعد از سخنرانی سرهنگ روح الله ویسی و جلال دانش فرماندار لنده سرهنگ حسن نیکروز از یادگاران دفاع مقدس طی سخنانی به نقش امام خمینی در دفاع مقدس پرداخت و گفت:دفاع مقدس با درایت امام راحل(ره) و به برکت ایستادگی و مقاومت ملت به نماد پایداری، عزت، پایمردی، رشادت، ایثار و شهادت ایران مبدل شد. بزرگ‌ترین نقطه قوت ایران در دوران دفاع مقدس، وجود رهبری معنوی، پرجاذبه، دوراندیش، شجاع، توانمند و با حکمتی بود که مردم او را از صمیم قلب دوست داشتند و توانسته بود به عنوان نقطه اتکا و توانمندی روحی ملت ایران عمل کند.

سرهنگ نیکروز اظهار داشت :نقش رهبری حضرت امام‌(ره) به عنوان مدیر، رهبر و فرمانده کل قوا و فرماندهی عالی جنگ که تعیین و هدایت اسـتـراتـژی جـنـگ را بـر عـهـده داشـت و مهم‌ترین عامل مؤثر بر حفظ و ارتقاء روحیه حماسی ملت ایران را در دفاع مقدس بود را به اختصاردر چند محور بیان می‌نماییم.

وی افزود : امام راحل(ره) در جایگاه ولایت فقیه و رهبری نظام اسلامی، تهدید بزرگ جنگ را که می‌‎توانست به براندازی نظام منجر شود؛ تبدیل به فرصتی استثنایی برای ظهور و بروز توانایی‌های ملت ایران و آزمونی بزرگ برای جهاد در راه خدا کرد به طوری که نوجوانان و جوانان و مردان و زنان از 12 ساله تا 80 ساله با لبیک به ندای رهبر خود درطول هشت سال ایثار و فداکاری را به رخ دشمنان و دوستان کشیدند.

ایشان یکی از شگردهای تاریخی امام خمینی را برای همکاری با سپاه و ارتش تشکیل بسیج مستضعفین دانست و گفت:بعد از تسخیر انقلابی لانه جاسوسی آمریكا انتظار آن می رفت كه از سوی دشمن شماره یك یعنی آمریكای جهانخوار توطئه ها و تحریكها بر ضد این كشور انقلابی شدت یافته و با گسترش آنها زمینه را برای دخالت نظامی آماده نماید ، تا با حمله مسلحانه به ایران و انقلاب اسلامی ، رژیم مردمی جمهوری اسلامی را از پای در آورد ، و حاكمیت طاغوت را دوباره برقرار سازد . بنابراین مشخص بود كه در این جنگ جدید امت اسلام نمی تواند فقط و فقط از مشت خویش استفاده كرده و به دفاع برخیزد بلكه ضرورت مسلح شدن و آموزش نظامی دیدن برای همه مشخص بود و احساس می شد كه اگر همه مردم وارد صحنه نشوند و با كیفیت و طرز كار سلاحها آشنایی نداشته باشند نمی توانند این سلاح ها را علیه شیطان بزرگ بكار گیرند . از اینرو تشكیل بسیج در تمام قشرها ( دانش اموزی ، دانشجویی ، كامند، كارگری ، عشایری و ... ) به شكل وسیعی صورت گرفت و امام امت فرمان تاریخی تشكیل بسیج عمومی را صادر نمود.

تجلیل از از خانواده معظم شهداء، جمعی از یادگاران و رزمندگان دوران دفاع مقدس و پخش ویدئو کنفرانسی سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی از دیگر بخش های این همایش بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: