« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۴۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
نوشته وحید حاج سعیدی :
حقیقت امر این روزها به مدد طرح ها و برنامه های سوفسطایی دولت، گشایش اقتصادی در بخش های مهمی از اقتصاد حاصل شده است و یک عده بی وقفه و نان استاپ در حال جمع آوری ثروت های نجومی در بازار خودرو، مسکن، ارز و دلار هستند و به قول صائب تبریزی « به هر جانب که رو آرد گشایش در قدم دارد!»

پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:این قدیمی ها هم برای خودشان دورانی داشتند. بندگان خدا قدر برق مفتی را نمی دانستند و از آن می ترسیدند و معتقد بودند «گر چه باران نعمتست از برق ترس!» غافل از اینکه چند نسل بعد که ما باشیم از قبض برق به ویژه مخلفاتش می هراسیم! مخصوصاً از زمانی که به بهانه حفظ طبیعت ارسال قبوض کاغذی هم میسر نیست و دوستان هر رقمی را که وزیر پیشنهاد می کند در قبض مجازی برق لحاظ می کنند و به قولی «هر قبض که سلطان بپسندد هنر است!» بگذریم...

حقیقت امر این روزها به مدد طرح ها و برنامه های سوفسطایی دولت، گشایش اقتصادی در بخش های مهمی از اقتصاد حاصل شده است و یک عده بی وقفه و نان استاپ در حال جمع آوری ثروت های نجومی در بازار خودرو، مسکن، ارز و دلار هستند و به قول صائب تبریزی « به هر جانب که رو آرد گشایش در قدم دارد!» در عوض این طرف جوی چشم امید ما معمولی ها به همان یارانه 45 هزار تومانی و رایگان شدن قبر و سدر و کافور و قبض آب و برق است! در جریان هستید که امسال وزارت نیرو برای خوش مصرف ها بریز و بپاش کرده و برای آنها جوایز نقدی در نظر گرفته است! نه پدر جان شوخی کجا بود؟! اصل خبر به روایت جراید ...

به‌گزارش ایسنا، وزارت نیرو برای مقابله با خاموشی‌ها طرح تشویق مشترکان خوش مصرف را این‌بار برای همه مشترکان آغاز کرده برای این طرح حدود سه تا چهار هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که قرار است بین مشترکان برق توزیع شود. نحوه پرداخت پاداش بدین صورت است که به ازای هرکیلو وات ساعت از ۵۰۰ تومان تا ۲۰۰۰ تومان پاداش در نظر گرفته می‌شود. در این طرح میزان برق مشترکان نسبت به دوره مشابه سال قبل آن‌ها ارزیابی می‌شود و مشترکان به صورت پلکانی حائز دریافت پاداش صرفه‌جویی خواهند شد؛ البته چند سال قبل هم رئیس دولت هم در این خصوص فرموده بودند قبض برق 30 میلیون نفر رایگان خواهد شد که بیشتر این افراد روستائیان هستند!

ملاحظه فرمودید دولت تا چقدر به فکر اقشار آسیب پذیر و حتی یخچال های خالی است؟! هر چند بعید می دانم هنوز سی میلیون نفر در این مملکت از مشعل، فانوس، شمع، چراغ پریموس، چراغ گرد سوز و پیه سوز استفاده کنند چرا که میانگین مصرف خانوارهای ایرانی 157 وات است!

البته پا روی حق نگذاریم جایزه و هدیه و تحفه و ... داستانش علیحده است و درست است که از قدیم و ندیم گفته اند« جامۀ مفت اگر می طلبی عریانیست» ولی یک عده اساساً عاشق چیز مفت هستند و اگر طناب رایگان گیر بیاورند خودشان را دار می زنند!

یعنی اگر دو روز دیگر وسط گرمای خرما پزان جماعتی پنجره ها را بستند و زیر لحاف رفتند و با هر نیم لا گذاشتن در داد زدند که «بچه اون درو ببند سوز میاد»، این بندگان خدا زبانم لال، دچار دمانس عروقی یا زوال عقل نشده اند، اینها به دنبال حذف کولر و پنکه از سبد انرژی خانوار و به دنبال آن دریافت جایزه خوش مصرفی وعده داده شده توسط وزارت نیرو هستند! یک همچین مردم صرفه جویی داریم ما! فقط خدا کند این داستان جایزه خوش مصرفی در همین وزارت نیرو چال شود و سایر وزارتخانه ها و ادارات هوس پیدا کردن کم مصرف ها و خوش مصرف ها نیفتند! در جریان هستید که ... خانه 25 متری... دو وعده غذا... لابد دو روز دیگر یک آفتابه آب... خدا به خیر بگذراند...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: