« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸
برگزاری آیین آغاز سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ؛
آیین آغاز سال زراعی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ و چهارمین سال جهش تولید در دیمزارها با حضور وزیر جهاد کشاورزی به صورت حضوری و برخط در محل وزارت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوفبه نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد ؛آیین آغاز سال زراعی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ و چهارمین سال جهش تولید در دیمزارها با حضور وزیر جهاد کشاورزی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس، نماینده کشاورزان نمونه و استانداران کردستان و خوزستان به صورت حضوری و برخط در محل وزارت برگزار شد.

در گردهمایی وبیناری سراسری آغاز سال زراعی 1403-1402 وزارت جهاد کشاورزی؛معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد جناب دکتر عسکری، دکتر معتمدی پور ریاست سازمان جهاد کشاورزی، مدیران کل ادارات تابعه در محل سازمان و همچنین در تمامی شهرستانها فرمانداران و روسای جهاد کشاورزی شهرستانها و مدیران ادارات تابعه جهاد کشاورزی حضور داشتند.

طی این جلسه دکتر معتمدی پور ریاست سازمان جهاد کشاورزی عنوان کردند: این وبینار برای تبیین سیاست های اجرایی در سال زراعی جدید و تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی، افزایش تولید محصولات راهبردی و توسعه امنیت غذایی برگزار شد.

دکتر معتمدی پور گفت: امید است با برنامه ریزی و رویکردهای اساسی که در جهادکشاورزی وجود دارد، امسال هم شاهد تامین غذای مناسب و سالم برای مردم باشیم.

دکتر سید علی معتمدی پور ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از پیش‌بینی مناسب از بارش‌ها در پاییز و زمستان خبر داد و اظهار داشت: نهاده‌های کشاورزی کاملاً تدارک دیده شده و امیدوار هستیم کشاورزان هم با عمل به توصیه‌های فنی به سمت تولید بیشتر گام بردارند.

گفتنی است؛ عملیات سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ و چهارمین سال جهش تولید در دیمزارها به طور مستقیم از سرزمین آستان قدس رضوی و جوار حرم امام رضا (ع) همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم گفت: باید امنیت غذایی مردم تامین شده و در این مسیر سلامت غذا هم مهم است به ویژه در ۵ محصول استراتژیک گندم، برنج، جو، پنبه و شکر باید به خودکفایی ۱۰۰ درصدی برسیم.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه اضافه کرد: فاصله برداشت بین استان‌ها باید کاهش پیدا کند. در حال حاضر در برخی استان‌ها عملکرد کشت گندم، برداشت ۱۱ تا ۱۲ تن بوده و در استان دیگر این عدد به ۱.۵ تا ۲ تن می‌رسد. این مساله ممکن نیست مگر با کشاورزی دانش بنیان.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی و بسیج همه عوامل و امکانات لازم برای یک کشت پاییزه موفق در این استان خبر داد و گفت: سهمیه مناسب کود، بذر کافی و باکیفیت، دانش به روز علمی و هر آنچه لازم است برای استمرار موفقیت‌های سال گذشته در تولید محصولات استراتژیک برنامه ریزی و فراهم شده است.

سید علی معتمدی‌پور گفت: در دو سال گذشته تلاش ما بر این بوده که کار علمی و مدیریتی را در تولید این استان حاکم کنیم و شاهد بهره‌وری بالا، جهش تولید و مهم‌تر از آنها استمرار و تثبیت رونق تولید در این استان باشیم.

معتمدی‌پور با اشاره به رکوردشکنی تولید و خرید تضمینی گندم و کسب رتبه‌های برتر در کشت قراردادی و طرح ملی جهش تولید در دیم زارها، تصریح کرد: تک تک کارشناسان و کشاورزان در کسب این موفقیت‌ها نقش داشتند، ایشان عنوان کرد همه همکاران باید بدانند «دفاع از قهرمانی خیلی سخت تر از قهرمان شدن است» و قطعا لازمه استمرار این رکورد شکنی ها همت و اراده مضاعفی می طلبد، انشاءالله برای یک فصل موفق دیگر در کشت پاییزه، با انرژی بیشتر و عزمی جدی تر سال زراعی جدید را با هدف تولید بیشتر و رسیدن به خودکفایی آغاز خواهیم کرد.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: