« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷
سیاسی؛
سخنگوی دولت با اشاره به مسائلی که درباره مهاجرین افغانستانی مطرح شد، گفت: دو مسئله پیش روی ماست یکی این که یک هجمه رسانه‌ای که اخیرا شروع شده را باید بفهمیم و در دام آن قرار نگیریم و دوم این که واقعیت این موضوع را بپذیریم و به فکر ساماندهی آن باشیم.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم عصر امروز در برنامه «آقای سخنگو! کجا ایستاده ایم» که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، به مسائلی که در روزهای اخیر درباره مهاجرین افغانستانی مطرح شد، پرداخت و گفت: درباره این موضوع دو مسئله پیش روی ماست یکی این که یک هجمه رسانه ای که اخیرا شروع شده را باید بفهمیم و در دام آن قرار نگیریم و دوم این که واقعیت این موضوع را بپذیریم و به فکر ساماندهی آن باشیم.

واکنش سخنگوی دولت به ماجرای بانوی اول ایران

فضاسازی برخی رسانه ها و معاندین و همچنین انتشار فیلمی که گفته شده مربوط به 5 سال پیش است، موجب شد تا اخیرا مسائلی درباره مهاجران افغانستانی مطرح شود.

بهادری جهرمی در این باره افزود: عده ای از مردم کشور افغانستان بنا به شرایط کشورشان مجبور شدند بر خلاف میل باطنی خود به کشورهای دیگر از جمله ایران بروند با توجه به این که مردم این کشور با خیلی از مردم ایران پیوند های فرهنگی زیادی دارند.

جهرمی عنوان کرد: دولت ما هم با مهاجرت غیر قانونی مخالف است و باید جلوگیری بشود از مهاجرت غیرقانونی و آن هایی هم که غیر قانونی آمدند استرداد بشوند و نسبت به اتباعی که قانونی هستند ساماندهی صورت بگیرد.

وی افزود: ما لایحه ای در دوسال گذشته تقدیم مجلس کردیم که سازمان امور مهاجران شکل بگیرد البته که خیلی از این ها ظرفیت های دارند که می شود از آن ها استفاده کرد

بهادری جهرمی تصریح کرد: باید این نکته را هم در نظر بگیریم که یک فضا سازی اخیری در مدت اخیر صورت گرفته که مثلا فیلمی منتشر شده که مال پنج سال اخیر بوده و ما باید بدانیم که در دام این فضا سازی رسانه ای نباید بیفتیم و البته واقعیت هم که ساماندهی مهاجرین است را در نظر بگیریم.

وی در بخش دیگری با اشاره به نقش ایران در آینده نظم جهانی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با تجربه گرفتن از مسیر گذشته حتما مسیری بهتری را برای آینده ایران متصور شده است.

جهرمی با اشاره سنگ اندازی های جریان های داخلی و خارجی برای عدم موفقیت و افتخار آفرینی ایران گفت: می خواستند امنیت ایران را خدشه دار کنند ولی خودشان آواره کوچه های آلبانی شدند.

وی افزود: می خواستند ایران را منزوی کنند اما امروز ایران در عرصه هایی چون بریکس و شانگهای نقش ویژه ای را ایفا می کند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: می خواستند فروش نفت ایران را به صفر برسانند اما امروز ما نه تنها نفت را به قیمت بالا می فروشیم بلکه پترو پالایشگاه های فرا سرزمینی ایجاد کرده ایم.

جهرمی تصریح کرد: می خواستند صنعت فضایی ما را منزوی کنند اما امروز ما در صنعت فضایی در جهان پیش رو شده ایم.

وی در ادامه گفت: می خواستند ورزشکاران را علیه پرچم کشورشان بشورانند امروز می بینیم که ورزشکاران قهرمان ما در بازی های آسیایی افتخار می آفرینند و بوسه بر پرچم کشور می زنند.

بهادری جهرمی با اشاره به بحران هایی که دولت سیزدهم در حوزه های داخلی و خارجی روبرو بود، گفت: دولت سیزدهم از ابتدای روی کار آمدن با انبوه مشکلاتی چون تحریم های ظالمانه و بحران کرونا و فوتی روزی ۷۰۰ نفر و تنش های آبی و برقی و بحران های اقتصادی روبرو بود.

وی افزود: سرپرست وقت بانک مرکزی در اولین جلسه ای که آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور در هیات دولت حضور پیدا می کند ، می گوید؛ این نرخ تورم شصت درصدی که آن زمان وجود داشته حتما در چند ماه آینده بالای صد در صد خواهد رفت .

بهادری جهرمی یاد آور شد: بدون این که اف ای تی افی صورت بگیرد تعاملات مالی آن صورت گرفت و صد میلیون واکسن گرفته شد و ما به صدر مدیریت بحران کرونا آمدیم.

جهرمی عنوان کرد: در مرحله دوم مسئله اقتصاد و نان مردم بود که دیگر درمان آن مقطعی نمیشد صورت بگیرد، اما با کارهای زیر ساختی که صورت گرفت ما از تورم شصت درصد رسیدیم به تورم چهل درصدی و این بیماری در مسیر درمان قرار گرفته البته که هنوز بیماری به صورت کامل حل نشده است.

وی افزود: در مورد تنش های آبی آب رسانی غدیر در شهرکرد و سنندج و چند استان دیگر دیدیدم و چند مورد دیگر هم در ماه آینده افتتاح خواهد شد و این مشکلات به صورت کامل برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حوزه تنش ها و قطعی های برقی که در گذشته داشتیم می دانید که در دولت قبل ما کلا تولید برق مان هفتاد هزار مگا بات بوده اما امروز فقط در این دو سال هفتادو هفت مگابات تولید برق داشته ایم و هم قطعی برق خانگی نداشته ایم و هم فولاد و سیمان ما که مصرف برق زیادی داشتند تولید شان بیشتر شد.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره این که مسائلی درباره تعداد بالای همراهان رئیس جمهور در سفر آمریکا مطرح می شود گفت: تعداد کمتر از صد نفر بوده و یک تعداد متعارف که همه هیئت های سیاسی سایر کشور ها داشته اند بوده است.

وی افزود: آقای رییسی بیش از ۲۰ جلسه برگزار کرده و پاسخ به سوال رسانه ها داشته و در شبکه های اجتماعی خود سازمان ملل سخنرانی رئیس جمهور ایران جزو پر بازدید ترین سخنرانی ها بوده، بعضی ها دیدند نمی توانند حاشیه ای درباره این موضوع منتشر کنند می گویند چه تعدادی رئیس جمهور در سفر آمریکا همراهی می کردند!

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه چرا علت اقدامات تروریستی رسانه هایی مثل اینترنشنال دولت کاری نمی کند گفت: اتفاقا شکایت کرده ایم از رسانه های تروریستی مثل اینترنشنال و یکی از دلایل آواره شدن اینترنشنال همین شکایتی بود که معاونت حقوقی ریاست جمهوری در آف کام پیگیری کرد.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره اهمیت رسانه و حوزه سینما گفت: وقتی فیلمی تولید می‌شود، ابتدا مجوز فیلمنامه دریافت می‌کند. اکثر فیلم‌هایی که در یکی دو سال گذشته اکران شده، در دولت قبل مجوز گرفته بودند و در حد امکان در چارچوب قوانین موجود، وزارت ارشاد دولت سیزدهم نیز بر آن‌ها نظارت کرد. فیلمنامه‌هایی که جدیداً، نوشته شده با توجه به قوانین مربوط به پخش و نشر آثار مجوز برایشان صادر می‌شود.

بهادری جهرمی ادامه داد: نشانه این اقدام دولت همین بود که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته تعداد فیلم‌ها افزایش پیدا کرد. در حوزه‌های دیگر مانند کتاب نیز دیدیم که علی‌رغم هجمه‌های همه‌جانبه دشمنان، عملکرد در دوسال اخیر قابل توجه بوده است. وزارت ارشاد دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف دیگر مانند سرود نیز با حمایت‌های خود از گروه‌های مردمی، نتایج مطلوبی به دست آورده‌ است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان درباره حاشیه‌هایی که درباره بانوی اول کشور مطرح شد، گفت: اولا اینکه همسر و نزدیکان آقای رئیسی هیچ مسئولیتی در دولت ندارند و نکته بعد این است که بانوی اول در کشور ما حتما همسران و مادران شهدا هستند، بانوی اول آن مادری است که زمانی که استخوان‌های فرزندش را آورند، از خجالت مادر شهیدی دیگری که فرزندش مفقودالاثر بود، این مادر شهید به استقبال فرزند خود نرفت، بانوان اول کشور ما این شیرزنان هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: