« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۹۳۲۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
آقای استاندار به عنوان یک شهروند و کسی که علقه و تعلق خاطر خاصی به مردم عزیز شهرستان لنده داشته و دارم و همواره از الطاف و مراحم آنها بر خوردار بوده ام از جنابعالی سوال می کنم که در ادامه روند پرشتاب توسعه و پیشرفت شهرستان لنده که در دولت گذشته انجام گرفت حضرتعالی و مسئولین آن شهرستان چه اقدامات موثر و قابل بیانی انجام داده اید؟

پایگاه خبری آوای رودکوف،
حمیدرضا جمالی:در فضای مجازی مطلع شدم دومین همایش توسعه شهرستان لنده با حضور مسئولین و نمایندگان مجلس به همت اعضای محترم شورای شهر و شهردار برگزار گردیده که در نوع خود فی نفسه کار بسیار خوبی و قابل تقدیری انجام شده است. حقیر بنا به علقه و تعلق خاطر خاصی که به مردم عزیز آن منطقه دارم از سر دلسوزی مطالبی به عرض رسانده امید ان دارم که خداوند بزرگ توفیق خدمت صادقانه و بی منت به همه مسئولین عزیز عنایت فرمایید. بنا به وظیفه و من باب تذکر که قرآن کریم می فرماید "فذکر فان ذکری تنفع المومنین" مطالبی را جهت تنویر افکار عمومی در خصوص اقدامات دولت گذشته و فعلی در مسیر توسعه آن شهرستان عرض می نمایم، همانطوریکه مردم عزیز میدانند کارهای اساسی و زیربنایی زیادی در دولت گذشته داشتم در آن منطقه انجام گرفت که اهم آنها را به شرح ذیل بیان و دلهای پاک و وجدانهای بیدار را در خصوص عملکرد و خدمات انجام شده در دولت قبل و دولت فعلی به قضاوت می طلبم.

1-همانطوریکه عزیزان می دانند یکی از مطالبات جدی و به حق مردم لنده که سالها بدون پاسخ مانده بود بحث ارتقاء بخش لنده به شهرستان بود که اهل فن و افراد متخصص در بحث تقسیمات کشوری نیک می دانند که انجام چنین کاری بنا به شاخصه های لازم و پارامتر های قابل دفاعی که باید در طرح توجیهی آورده می شد کار بسیار سختی بود که خوشبختانه با مطالعات انجام شده و تهیه طرح توجیهی قابل دفاع با اراده و شجاعت مسئولین در بخش و شهرستان و استان این مهم تحقق پیدا کرد و در دولت گذشته مردم آن منطقه علی رغم فراز و فرود ها و موانع و دیگر مسائل که بیان آنها لازم نبوده و نیست به حق خود رسیدند و تبدیل بخش لنده به شهرستان با دو بخش و چهار دهستان فرصت خوبی در اختیار مسئولین شهرستان گذاشت تا بتوانند از فرصت ایجاد شده قدم های اساسی جهت توسعه و پیشرفت آن شهرستان بردارند.

2- در ادامه اقدامات دولت گذشته جهت توسعه و پیشرفت و برون رفت از بن بست شهرستان لنده باید به راه اصفهان به لنده که در امتداد از طریق شهرستان لیکک به اهواز اشاره کرد که طرح مطالعاتی و نقشه برداری کار عملیاتی این پروژه مهم در دولت گذشته انجام گرفت و می طلبید در دولت فعلی بنا به اهمیت این جاده در برون رفت از بن بست شهرستان اقدام عاجل بعمل می آمد.

3- دومین پروژه مهم در حوزه راه اتصال شهرستان لنده به بخش چاروسا است که خوشبختانه بیشترین حجم عملیات این پروژه در دولت گذشته انجام گرفت ولی متاسفانه در دولت فعلی ادامه کار تاکنون پیشرفت چندانی نداشته است.

4- در حوزه راههای روستایی با مدیریت جهادی و بنا به محرومیت منطقه خصوصا در بعد راههای روستایی بیشترین حجم کاری از احداث راه و زیرسازی و آسفالت و احداث پل در دولت گذشته در این منطقه انجام گرفته است که در این مجال نمیتوان به ریز پروژه ها اشاره کرد.

5- حل بحران آب شهر لنده که در مقطعی شهر لنده با بحران جدی کم آبی مواجهه شده بود که خوشبختانه در سایه و همدلی و همکاری مسئولین ذیربط و با یک مدیریت جهادی کمتر از یکماه این معضل با حفر یک حلقه چاه و نصب ترانس و اصلاح خط انتقال آب و احداث جاده دسترسی به ایستگاه پمپاژ حل گردید در کنار این اقدام مهم اقداماتی در خصوص اصلاح شبکه درون شهری صورت پذیرفت.

6- در حوزه اب روستایی یکی از اقدامات افتخارآمیز دولت گذشته حفر یک حلقه چاه آب در منطقه دلیک می باشدکه با مطالعات انجام گرفته خوشبختانه با تعریف مجتمع آبرسانی به روستاهای دهستان آل طیب که توسط تانکر آبرسانی میشد فاز اول و دوم از حفر چاه و احداث چندین منبع ذخیره آب در مسیر آبرسانی به روستاها و خطوط انتقال آب بخش وسیعی از این روستاها از آب شرب سالم و پایدار برخوردار شدند البته در کنار این اقدام مهم در این حوزه اقدامات دیگری انجام شد که مردم عزیز آن منطقه در جریان هستند.

7-حوزه بهداشت و درمان:
الف: احداث ساختمان مرکز درمانی درجه یک شهری شهر لنده با تجهیزات کامل که با این اقدام گام بسیار موثری در حل مشکلات بهداشتی و درمانی منطقه برداشته شد.

ب: احداث خانه های بهداشتی در چندین روستای با جمعیت بالا

8- در حوزه خدمات روستایی از طرح بسیار مهم مسکن روستایی تا اجرای طرح هادی تعداد زیادی از روستاها تا زیرسازی و آسفالت خیابان ها و معابر باید نام برد.

9- گازرسانی به شهرک های اطراف لنده و روستاهای حومه شهر و بخش زیادی از خود شهر لنده و انجام مطالعات جهت گازرسانی به بقیه روستاها.

10- معضل بزرگ فضاهای آموزشی که در این شهرستان بحران زا شده بودبا اختصاص اعتبارات ویژه به نوعی باید گفت که انقلاب ساخت فضای آموزشی در این شهرستان رقم خورد که وجود ساختمان های موجود گواه صادقی بر این ادعا می باشد.

11- ایجاد فضاهای ورزشی از قبیل ساخت سالن های ورزشی و مرمت و بهینه سازی استادیوم ورزشی و احداث استخر شنا.

12- در حوزه مدیریت شهری: احداث پارک – فضای سبز و جدول گذاری و زیرسازی آسفالت خیابان ها و کوچه ها و احداث پل و سیل بند و خرید ماشی آلات موردنیاز خدمات شهری.

13- در حوزه برق: حل مشکل ولتاژ برق لنده با نصب اتوبوستر جداسازی فیدر شهر سوق فیدر برق شهرستان لنده و ترمیم و بهینه سازی شبکه برق شهر و روستاهای شهرستان و برق رسانی به تمام روستاهای لنده.

لازم به یادآوری است که برق رسانی به روستای عروه از طریق بالگرد انجام گرفت، جالب اینجا است تنها روستایی که امکان برق رسانی فراهم نشد و با وجود تمهید مقدمات هنوز هم متاسفانه اقدامی صورت نگرفته روستای گرده کلات میباشد.

14- ارتباط چهره به چهره مسئولین با مردم از حضور مسئولین در نماز های جمعه و جماعات و تشکیل جلسات در دل روستا و حضور مداوم و مستمر مسئولین ارشد استانی و شهرستانی و حتی کشوری در بخش سابق لنده اکنون هم نحوه حضور مسئولین دولت فعلی را با مردم به قضاوت خودشان می گذاریم.

حال آنچه بیان شد و بیان نشد نمونه ای از خدمات دولت عدالت محور و مهرورز جناب دکتر احمدی نژاد در بخش سابق و شهرستان فعلی لنده می باشد اینک سر سخن با استاندار محترم جناب آقای خادمی می باشد، جناب آقای خادمی انچه بیان شد و در این مجال امکان بیان آنها نبود از خدمات دولت گذشته در منطقه لنده مدیون مدیریت جهادی و خدمت صادقانه و بی منت همراه با تعهد و اخلاص مدیران گذشته است و آنچه که باعث این خدمات شد چیزی جزء ایمان به خداوند و عشق خدمت به مردم نبوده است و با جرات می توان ادعا کرد که با مدیریت جهادی و در سایه تلاش و کوشش خستگی ناپذیر می توان کارهای بزرگ و شایسته ای برای مردم انجام داد و بایداذعان کرد تنها با مدیریت جهادی میتوان به توسعه وپیشرفت دست یافت

مدیران خسته و خمود و بی حال و بی انگیزه که مسئولیت را تحفه ای برای کسب جاه و مقام و شهرت و نشان می دانند نه فرصتی برای خدمتگذاری، قادر به انجام کارهای بزرگ نیستند.

جناب آقای استاندار باید عرض نمایم که جنابعالی بعضا در انتخاب مدیران مخصوصا در پست های سیاسی بجای شایسته سالاری مسائل جناحی و باندی و سهم خواهی و قبیله گرایی را ملاک قرار داده اید و همین امر باعث شده استان از ضعف مدیریت رنج تاریخی بکشد.

آقای استاندار ما در جمهوری اسلامی شهروند درجه یک و دو نداریم متاسفانه در دوران صدارت جنابعالی مردم به شهروند درجه یک و دو تقسیم شدند تا جایی که بعضی از افراد غیر مسئول حاکمیت در ادارات را ملک زر خرید خود می دانند و در بیرون از حاکمیت برای مدیران تصمیم می گیرند که این  سم مهلکی برای مدیریت اجرایی استان می باشد و همین امر باعث شده است که بعضی از مسئولین به افراد خارج از حاکمیت جوابگو باشند و بجای اینکه خادم مردم باشند خود را حاکم بر مردم بدانند که این روش و منش مدیریتی با روش حکومت اسلامی که امام خمینی (ره) تاسیس و بنیان گذاشتن و رهبر معظم انقلاب تداوم گر آن هستند همخوانی و همسویی ندارد.

جناب آقای استاندار به عنوان یک شهروند و کسی که علقه و تعلق خاطر خاصی به مردم عزیز شهرستان لنده داشته و دارم و همواره از الطاف و مراحم آنها بر خوردار بوده ام از جنابعالی سوال میکنم که در ادامه روند پرشتاب توسعه و پیشرفت شهرستان لنده که در دولت گذشته انجام گرفت حضرتعالی و مسئولین آن شهرستان چه اقدامات موثر و قابل بیانی انجام داده اید؟ ای کاش می دانستم که حضرتعالی در این همایش از چند طرح و پروژه مهم در حال اجرا و یا به سرانجام رسیده در شهرستان لنده نامبرده اید و یا چه طرح و برنامه ای برای توسعه آن شهرستان ارائه داده اید که باعث خشنودی و رضایت مردم آن دیار شده باشد؟ قطعا بنده و همه افرادی که دل در گرو توسعه و پیشرفت آن دیار دارند از شنیدن این موارد خوشحال خواهند شد.

در آخر عرض کنم که زمان نزدیک به سه سال حاکمیت دولت تدبیر و امید فرصت کمی برای انجام کارهایی که به توسعه شهرستان بیانجامد نیست و دیگر نمی توان ضعف های مدیریتی مدیران استانی و شهرستانی را برای فرار از پاسخ گویی به مردم به گردن دولت سابق گذاشت چراکه ادبیاتی مثل خزانه خالی و همه چیز را به تحریم ها گره زدن و مسائل دیگر بهانه های کهنه و از کار افتاده است و با این عبارات نمی توان مردم را فریب داد و با احساسات آنها بازی کرد.

همه می دانیم که مردم از آگاهی و قدرت تحلیل بالایی برخوردار هستند و نمی توان پس از گذشت قریب به سه سال با توسل به این ادبیات آنها را فریب داد اینک زمان پاسخگویی است و نبایدصرف شعار به شعور مردم توهین کرد زیرا وظیفه مسئولین در رده های مختلف مدیریتی ایجاد امید و نشاط در جامعه است و مردم منتظر خدمات ملموس و عینی مسئولین خود هستند.

جان کلام این است که همه مسئولین باید بدانندوباورداشته باشند که خدمت به مردم بالاترین نعمت الهی است و امانتی است که امانتداری آن چیزی جز خدمت صادقانه و بی منت به مردم نیست باشد که همه مسئولین در دنیا در مقابل مردم و وجدان خویش و در آخرت در محضر خداوند بزرگ و امام (ره) و شهیدان شرمند نباشند.

حمید رضا جمالی بخشدار سابق لنده

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۸
لنده-
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
5
انصفا اقای جمالی در زمان بخشداری لنده تلاشهای شبانه روزی داشت
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
4
شهرستانی لنده مدیون تلاشهای شبانه روزی جمالی است.دست مریزاد
جهادگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
4
مدیران خسته و خمود و بی حال و بی انگیزه که مسئولیت را تحفه ای برای کسب جاه و مقام و شهرت و نشان می دانند نه فرصتی برای خدمتگذاری، قادر به انجام کارهای بزرگ نیستند.
درود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
4
درودبر آقای جمالی شک نکن مردم خدمات دولت نهم و دهم را هر گز فراموش نخواهند کرد انها هرگز :شهرستانی لنده-دانشگاه پیام نور-ساختمان مرکز بهداشت و. درمان-سالن پوریای ولی -ساخت مدارس -ساخت نماز خانه-ساخت دانشگاه-استخر سرپوشیده- و....از مخیله خود خارج نخواهند کرد و بین شعار و عمل فرق خواهند گذاشت اگر چه مسولین احمدی نژاد در شهرستان لنده بعضا مقید به وی نبودندو از جنس او نبودند
لنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
4
اگه بخوایم منصفانه قضاوت بکنیم بخشداری اقای جمالی بسیارارزشمندترازاین فرمانداریهابوده.
لنده ای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
4
از وفاداری جناب جمالی عزیز سپاسگزاریم موفق باشید
شهرم لنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
1
سلام اقای جمالی. ممنون از اینکه این طور منطقی و با استدلال حرف های دل مردم را بیان کردین. خدمات شما فراموش نشدنی است.
شهرم لنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
1
سلام جناب جمالی. واقعه که خیلی زیبا حرف مردم را بیان کردین.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: