« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵
حوادث؛
تراژدی غمناک درختان بی پناه در کشور با شعار پایان ندارد فقط اره‌های برقی قاچاقچیان می‌توانند گواهی دهند که چگونه سر از تن درختان جدا می‌کردند و تحویل کورهای زغال می دهند....
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف؛بر اساس گزارشات دریافتی طی هفته اخیر بیش از صدها اصله درخت در کوه تلرش به دست قاچاقچیان چوب به طرز ناجوانمردانه ای قلع و قمع شد و این جنایت در حق منابع طبیعی و محیط زیست همچنان ادامه دارد.

و اما همه ساله روز درختکاری با برنامه‌های متنوع در بوستان‌های مختلف کشور به همت شهرداری و سازمان‌های دیگر با پویش‌های همچون «درخت دوستی بنشانیم»، «یه عالمه درخت»، «روز تفکر سبز »و...با نامگذاری‌های پرمحتوا برگزار می‌شود و توجه به محیط زیست بویژه درختان خود را در قامت یک روز زمستانی نشان می‌دهند فارغ از اینکه محیط زیست همه روزه نیاز به توجه و مراقبت دارد.

تراژدی غمناک درختان بی پناه در کشور با شعار پایان ندارد و فقط اره‌های برقی قاچاقچیان می‌توانند گواهی دهند که چگونه سر از تن درختان جدا می‌کردند و تحویل کورهای زغال می دهند....

 امروز منطقه کوهستانی "تلرش " دیروز "کوه طلای حاتم" مدتی قبل‌تر دامنه های کوه حاتم و... قربانیان بی زبان این تراژدیک بودند.

آنچه عیان است تکرار این چرخه نابخردانه نتیجه‌ای جز تخریب محیط زیست در بر نخواهد داشت. دست روی دست گذاشتن دردی را دوا نخواهد کرد آیا کسی فریادهای نابودی درختان این مناطق به دست سنگ دلان قصی القلب را می شنود؟

 مسئولین استان پاسخگو باشند!

بارها در جلسات شهرستانی و آستانی شنیده ایم که قاچاقچیان کوهای حاتم و تلرش مظلوم که سرمایه و زندگی خود را گاه به دست اتش و گاه با تبر قاچاقچیان چوب از دست می دهند؛ مسلح هستند و حتی بارها به سمت ماموران تیر اندازی نمودند و شاید همین بهانه ای شد تا این منطقه بکر و این بهشت گمشده به دست قاچاقچیان سپرده شود!!!

اما آیا برای این معظل جز شعار چاره ای اندیشیده شد؟!
آیا جمع و جور کردن چند نفر قاچاقچی نفرین شده در این منطقه و یا بستن خروجی های این مناطق برای جلوگیری از حمل چوب و زغال برای دو استان کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان کاری دشوار است؟

براستی که نه اما برای این مهم هماهنگی دستگاهها و مدیریت دلسوز و جهادی نیاز هست.

و در پایان باید گفت: آنچه که در این میان بیشتر به چشم می‌خورد عدم اقدام موثر متولیان اصلی حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی می باشند تا سودجویان با قدرت به صورت گسترده به جان محیط زیست ومنابع طبیعی این مناطق افتاده و حتی زیست بوم آن منطقه را تغییر دهند.




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: