« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۱
مسؤولان چاره‌اندیشی کنند،
دلی مهرجان منطقه‌ای ییلاقی در شهرستان لنده که عشایر در طول تابستان و حتی روزهایی از پائیز به آنجا کوچ می‌کنند اما این منطقه فاقد راه ارتباطی مناسب است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،دلی مهرجان منطقه ییلاقی و گردشگرپذیر و باستانی که در 25 الی 30 کیلومتری شهر لنده مرکز شهرستان واقع شده است.

به حق گفته‌اند که استان کهگیلویه و بویراحمد سرزمین چهار فصل نام دارد؛ دلی مهرجان نمونه بارز این مطلب بوده چراکه در گرم‌ترین روزهای سال به فاصله کمتر از دو ساعت می‌توان از گرم‌ترین نقطه شهرستان لنده به سردترین نقطه آن یعنی دلی مهرجان و دلی خیارکار سفر کرد و از طبیعت زیبا و بکر این منطقه استفاده کرد.

این منطقه که روزگاری مهد هخامنشیان بوده و امروز به عنوان یک منطقه باستانی از آن یاد می‌شود سال‌هاست از نبود جاده و راه ارتباطی مناسب می‌نالد و گوشی هم شنوای این ناله‌ها نیست.

این منطقه زیبا از اوایل فصل بهار و آغاز کوچ عشایر میزبان بیش از 500 خانوار عشایری است. عشایر این منطقه به واسطه وجود چشمه‌های زیبای هفت چشمه باغات و مزارع کشاورزی خود را رونق بخشیده و گامی در جهت پیشرفت و آبادانی دلی مهرجان برداشته‌اند.

جاده ارتباطی دلی مهرجان که قریب به دو دهه از اجرای عملیات احداث آن می‌گذرد برای سهولت در تردد عشایر منطقه احداث شده ولی اگر نگاهی به وضعیت نابسامان آن بیندازیم می‌بینیم این جاده ارتباطی می‌تواند خطرات بسیاری را برای عشایر به همراه داشته باشد.

سال‌ها پیش گفتند که این جاده ارتباطی کد اعتباری ملی داشته و سالانه برای نگهداری و ترمیم آن اعتباراتی در نظر گرفته خواهد شد ولی اقدام خاصی در این زمینه مشاهده نشده و تنها امور عشایر سالانه یک مرتبه در آغاز فصل کوچ لودر خود را جهت مرمت این جاده اعزام می‌دارد.

ناگفته نماند که جاده ارتباطی دلی مهرجان در سال‌های قبل از احداث جاده جدید با عبور از کوه سیاه بیش از 70 کیلومتر بوده که آن هم تنها با حضور مسؤولان شرکت نفت مدتی زیرسازی شده بوده و هم‌اکنون رها شده است.

حال با این تفاسیر باید بگوییم امیدواریم مسؤولان شهرستان و استان با نگاهی توسعه‌وار و در جهت پیشرفت این منطقه گام برداشته و راه ارتباطی مناسب برای منطقه را در دستورکار خود قرار دهند.
سید فخر الدین علیزاده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: