« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۹
میزان بارش استان كهگيلويه و بويراحمد در مقایسه با مدت مشابه سال آبي گذشته، 78 درصد افزايش و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله 42 درصد افزايش نشان می دهد.

اوای دنا:كهگيلويه و بويراحمد و سيستان و بلوچستان به ترتیب پربارش ترین و کم بارش ترین استان های کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون گزارش شده اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، حجم بارش های استان كهگيلويه و بويراحمد از ابتداي سال آبي جاري تاكنون، 426 ميليمتر ثبت شده است.

میزان بارش استان كهگيلويه و بويراحمد در مقایسه با مدت مشابه سال آبي گذشته، 78 درصد افزايش و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله 42 درصد افزايش نشان می دهد.
پس از این استان، گيلان با 366 ميليمتر و مازندران با 324 ميليمتر بارندگی از ابتداي سال آبي جاري تاكنون، دیگر استان های پربارش كشور گزارش شده اند.
میزان بارش استان گيلان در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته 38 درصد و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله 13 درصد كاهش نشان می دهد.

بر اساس اين گزارش، میزان بارش استان مازندران نیز در مقایسه با مدت مشابه سال آبي گذشته 10 درصد كاهش و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله 20 درصد افزايش نشان می دهد.

همچنين از ابتداي سال آبي جاري تاكنون، استان هاي سيستان و بلوچستان، خراسان جنوبي و كرمان به عنوان استان هاي کم بارش كشور گزارش شده اند.
بر اساس اين گزارش، استان سيستان و بلوچستان با 38 ميليمتر بارش از ابتداي سال آبي جاري تاكنون، عنوان كم بارش ترين استان كشور را به خود اختصاص داده است.

میزان بارش استان سيستان و بلوچستان در مقایسه با مدت مشابه سال آبي گذشته، 171 درصد افزايش و در قياس با دوره درازمدت 9 درصد افزايش نشان مي دهد.

بر اساس اين گزارش، از ابتداي سال آبي جاري تاكنون در استان خراسان جنوبي 51 ميليمتر بارش رخ داده است.
میزان بارش استان خراسان جنوبي در مقایسه با مدت مشابه سال آبي گذشته، 132 درصد و در قياس با دوره درازمدت 31 درصد افزايش نشان مي دهد.

همچنين از ابتداي مهرماه سال جاري تاكنون، در استان كرمان 53 ميليمتر بارندگی صورت گرفته است که اين ميزان بارش در مقایسه با سال آبی گذشته 141 درصد و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله با 29 درصد افزايش گزارش شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: