« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
امام جمعه لنده
امام جمعه لنده با بیان این‌که عدم وجود نهاد شورای نگهبان برای نظام و انقلاب خطرناک است گفت: ملت ایران تجربه نبود این نهاد را در آغازین روزهای پیروزی انقلاب داشته و انتخاب بنی‌صدر نتیجه عدم وجود نهاد شورای نگهبان در کشور بوده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر لنده با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و گفت: تشکیل سازمان بهزیستی در راستای ساماندهی وضعیت و معیشت افراد مستضعف و نیازمند جامعه بوده است.

وی افزود: تلاش نهادهای خدماتی و حمایتی برای خودکفایی مددجویان تحت حمایت خود قابل تقدیر بوده ولی در این راستا نیاز است که خیرین به کمک و یاری این نهادهای حمایتی بشتابند.

امام جمعه لنده تصریح کرد: یک سوم جمعیت شهرستان لنده تحت حمایت سازمان بهزیستی و کمیته امداد بوده که در طول سال نیازمند حمایت جدی و رفع مشکلات معیشتی هستند.

کیانی‌اصل در ادامه به سالروز تشکیل شورای نگهبان نیز اشاره کرد و افزود: در راستای حراست و پاسداری از انقلاب و اسلامی بودن و اسلامی ماندن نهادی به نام شورای نگهبان در کشور ما راه‌اندازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: 37 سال از عمر پر برکت انقلاب گذشته و هجمه‌های مختلفی بر علیه این نظام شکل گرفته ولی این نهاد مقدس با پاسداری از آرمان‌های انقلاب اجازه خدشه‌دار شدن اصول و موازین نظام را به هیچ کس و هیچ ابرقدرتی نداده است.

امام جمعه لنده گفت: به فرموده حضرت امام خمینی(ره) «تضعیف شورای نگهبان و توهین به فقهای آن امر خطرناکی است که موجب انحراف در مسیر انقلاب می‌شود».

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل به وظایف شورای نگهبان در قانون اساسی اشاره و ادامه داد: تفسیر قانون، جلوگیری از انحراف در مسیر نظام، تأیید و رصد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی و خود انتخابات و ... از مهمترین وظایف شورای نگهبان است.

وی در ادامه به خطر و عواقب نبود شورای نگهبان در کشور اشاره و یادآور شد: ما در سال‌های آغازین انقلاب تجربه نبود شورای نگهبان را در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب بنی‌صدر را تجربه کردیم.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل با بیان اینکه شورای نگهبان با کسی عقد اخوت نبسته گفت: در انتخابات اخیر هجمه‌های زیادی به این نهاد انقلابی شده به گونه‌ای که حتی آن را طرفدار گروه و جناح خاصی قلمداد می‌کردند ولی دیدیم همان گروهی که ادعای رد شدن نمایندگان خود را داشتند پس از انتخابات می‌گفتند ما بیش از 70 درصد کرسی‌های مجلس را در اختیار داریم.

وی اضافه کرد: این هجمه‌ها تنها در راستای دور کردن نهاد شورای نگهبان از مسیر پاسداری و حراست از آرمان‌های انقلاب بوده ولی بصیرت و هوشیاری رهبری و مسئولان نهاد شورای نگهبان همه توطئه‌ها را خنثی کرده و خواهد کرد.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل در ادامه به گذشت یک‌سال از توافق برجام و 6 ماه از اجرای آن اشاره کرد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب قبل از توافقات برجام فرمودند دیدیم که غرب و به خصوص آمریکا بر عهد خود پایبند نبوده و تغییری در مسیر حرکت غرب ایجاد نشده و دشمنی‌ها همچنان ادامه دارد.

وی افزود: اما اگرچه برجام دستاورد خوبی برای کشور نداشته ولی به مردم و مسؤولان که فکر می‌کردند بعد از برجام گشایش و رفاه به وجود خواهد آمد ثابت شده که آمریکا و غرب به دنبال ارتباط با ایران و رفع تحریم‌ها نیستند بلکه تنها به دنبال نفوذ و سلطه بر این کشور هستند.

امام جمعه لنده تصریح کرد: امروز شاهد آن هستیم که نه تنها تحریم‌ها برداشته نشده و دارایی مملکت آزاد نشده بلکه به تحریم‌ها اضافه و دو میلیون دلار دیگر از سرمایه ایران نیز بلوکه شده است.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل در ادامه خاطر نشان کرد: ما باید بدانیم تنها راه گشایش در کشور توجه به توان داخلی مدنظر رهبری و تحقق اقتصادمقاومتی بوده که باید در سطوح مختلف جامعه محقق شود.

وی در ادامه به آغاز اردوهای جهادی توسط برخی روحانیون شهرستان اشاره کرد و گفت: مردم باید همگام و همراه این روحانیون در جهت تعمیر و مرمت مساجد و همچنین ارائه خدمات به روستائیان حرکت کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده در ادامه به برخی شایعات در خصوص علل جابه‌جایی وی به شهر سوق اشاره و گفت: هیچ نهاد و یا فرد خاصی در انتقالم دخالت نداشته و تنها به دلایل شخصی اقدام به جابه‌جایی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این آخرین خطبه نماز جمعه‌ای است که در شهر لنده ایراد خواهد کرد گفت: سعی کردم در طول سه سال گذشته با تعامل مناسبت با احزاب و گروه‌ها و مسئولان و مردم زمینه ارائه خدمت به این شهرستان را فراهم سازم امیدوارم که توانسته باشیم در کنار هم مشکلات شهرستان را برطرف نموده باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: