« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت :برای اجرای هر چه بهتر فرآیند هدایت تحصیلی در سال‌های آتی در درس کار و فناوری برنامه‌های ویژه‌ای در این خصوص مورد توجه قرار گرفته است.
 به گزارش  پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان ، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در دومین روز از سی و سومین اجلاس مدیران و روئسای آموزش و پرورش کشور در خصوص بحث هدایت تحصیلی و روند اجرایی شدن هر چه بهتر آن گفت:‌ در درس کار و فناوری دو پودمان هدایت تحصیلی و پروژه انتخاب رشته مطرح شده که از ابتدای سال تحصیلی روند تدریس آن اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: مشاور و معلم همراه با یکدیگر باید برای تدریس این درس همکاری داشته باشند که در این صورت برای سال‌های آینده  مشکلی در روند هدایت تحصیلی ایجاد نمی‌شود.

زرافشان اظهار کرد: برای افزایش انگیزه در بحث تعالی مدیریتی با کمک دانشگاه فرهنگیان ارزیابی‌های نهایی انجام شده و از شناسایی کارهای برتر در دست اقدام است.

وی یادآور شد:  هر تغییری که در شاخص‌ها و برنامه‌ها ایجاد میشود نیازمند بازنگری در نیروی انسانی بوده لذا این فرآیند در خصوص اجرای برنامه‌های مذکور مورد توجه قرار میگیرد.

 توجه به آموزش معلمان پایه دهم

در ادامه این مراسم اسفندیار چهاربند معاون توسعه منابع نیروی انسانی در خصوص آموزش معلمان پایه دهم گفت:‌با ورود پایه دهم تحصیلی به نظام آموزشی و گذراندن دو مرحله از چهار بخش این طرح باید ساماندهی  معلمان و آموزش آنها به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار کرد:‌اکنون برنامه‌ای برای استخدام پیش دبستانی‌ها در نظر گرفته نشده و مهمترین کاری که باید برای این گروه به آن توجه شود بحث توانمند سازی در دوره‌های کوتاه مدت است.  

چهاربند علاوه بر توجه به نیروهای پیش دبستانی در خصوص آموزش معلمان پایه دهم عنوان کرد: بخشنامه ضمن خدمت برای رشته‌های نظری و عملی مشخص شده و نگاه ویژه‌ای به تامین نیرو برای تدریس این دوره‌ها داریم.

چهاربند با بیان اینکه اعتبار برگزاری این دوره‌ها به تفکیک استان‌ها مشخص شده گفت:‌دوره‌های ضمن خدمت در دوبخش حضوری و اینترنتی برای معلمان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه تا نیمه مهر ماه باید حدود 150 هزار معلم تحت آموزش‌های ضمن خدمت قرار گرفته باشند گفت: برنامه ریزی‌های این روند اکنون در شرایط خوبی قرار دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: