« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۹
کسانی که مدعی هستند دیروز بهتر از امروز ایران را اداره نموده اند و یا برای فردای ایران اسلامی برنامه ی بهتری دارند، بهتر است به جای وانمایی فضای تنش و طرح مسائل فرعی برنامه ایی مبتنی بر پیشرفت و عدالت را برای ایران فردا ارائه نمایند.

اوای دنا:بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام پیرامون انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و اظهارات عسکراولادی بیانیه‌ای صادر کرد.
به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است که مبارزان دیروز انقلاب اسلامی نباید خواسته ی امروز مردم را در نفی و رد فتنه گران نادیده انگارند و با تطهیر فتنه گران بخواهند از اشتباهات تاریخی سیاه برخی عبور نمایند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم

با نزدیک شدن به ایام برگزاری یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، به تدریج بازار اظهارنظرها، توصیه ها و بازی آفرینی گروهها و جریان های سیاسی گرما می گیرد.

افراد دلسوز انقلاب به فراخور مصلحت ها و تشخیص خویش سعی در ارائه ی توصیه های مفید به حال انقلاب دارند. احزاب و گروههای سیاسی نیز به دنبال شکل دهی افکار عمومی، وزن کشی سیاسی و جریان سازی انتخاباتی می باشند.

در این میان جنبش های دانشجویی به خصوص بسیج دانشجویی به رصد لحظه به لحظه ی صحنه ی انتخابات کشور مشغول است، اکنون و در زمانی که در آستانه ی سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم نکات ذیل را به فراخور شرایط عرض می نمائیم:

1. یکی از نکاتی که اذهان بسیاری را به خود مشغول ساخته است تکلیف کسانی است که در انتخابات ریاست جمهوری دهم، آتش فتنه را برافروختند و با تلخ نمودن جشن باشکوه حضور 40 میلیونی مردم ایران، سرافکندگی دنیا و آخرت را برای خویش به ارمغان آوردند.

به راستی با افراد شاخص جریان فتنه و احزاب و گروههای همراه آنان که اندیشه ای جز ابطال انتخابات را بر زبان نمی راندند چه باید کرد؟ چگونه افرادی که تا دیروز به تحریم انتخابات دست زده بودند و حضور خود در صحنه ی انتخابات را پشت پا به تمام زحمات خویش در سال هشتاد و هشت می دانستند به یکباره و در حرکتی هماهنگ خواستار برگزاری آزاد انتخابات و حضور خویش در میدان رقابت شده اند؟ کسانی که در بهترین حالت و در انتخابات مجلس نهم رأیشان را به شهرستان های اطرف تهران بردند و از شب و روز رأی گیری به سخت ترین لحظات خویش تعبیر نمودند! پاسخ مردم ایران به فتنه گران، توهین کنندگان به ساحت امام حسین علیه السلام و جسارت کنندگان به حضرت امام رحمت الله علیه به روشنی در نهم دی و 22 بهمن همان سال 88 و البته سال های بعد داده شده است.

ملت ایران به هیچ روی موافق حضور این دست افرادی که خود را از صحنه ی سیاسی کشور حذف نمودند، نیستند. جای تعجب از سخنان بزرگانی است که سال ها در محضر امام راحل تلمذ نموده اند. چگونه می توانیم طرفدار گروهها، جریانات و اشخاصی باشیم که بارها و بارها ناقض قانون اساسی کشور ما بوده‌اند و بر روی برخی اصول آن از جمله شورای نگهبان و رهبری اما و اگرهای فراوان دارند؟ گویی فراموش نموده اید که حضور 64.5 درصدی مردم ایران در انتخابات اخیر مجلس با فقدان همین ها صورت پذیرفت.

مبارزان دیروز انقلاب اسلامی نباید خواسته ی امروز مردم را در نفی و رد فتنه گران را نادیده انگارند و با تطهیر فتنه گران بخواهند از اشتباهات تاریخی سیاه برخی عبور نمایند. نگذارید تاریخ در انتهای سوابق انقلابیتان گناه نابخشودنی تطهیر فتنه گران و حرکت در جهت خلاف خواسته های مردم را به ثبت رساند.

توصیه دانشجویان به گروههای سیاسی و اشخاص برجسته و نامداران نظام اسلامی این است، وظیفه ی اصلی شما توجه دادن آحاد مردم به توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی، امید بخشی، دعوت به قانون گرایی و حضور پرشور و باشکوه در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم می باشد.

اگر شما خود را در قانون می دانید و معتقد به اصول قانون اساسی هستید باید به شورای نگهبان و مجریان انتخابات اعتماد نموده و از سخنانی که بوی همراهی و هم آوایی با دشمنان گرگ صفت انقلاب را دارد بپرهیزید.

2. فضای رسانه ای کشور در این روزها از آمدن یا نیامدن برخی شخصیت ها آکنده گردیده است؛ البته مطلوب آن بوده و هست، اکنون و پس از برگزاری ده دوره ریاست جمهوری گروهها و احزاب سیاسی با ارائه ی برنامه ای مدون که تلفیقی از آرمان گرایی و واقع نگری ها در آن منعکس شده باشد، سیر حرکت افکار عمومی را از شخص محوری به برنامه محوری هدایت می نمودند.

اما متأسفانه گرایش به قدرت که از آسیب های انتخابات ریاست جمهوری محسوب می‌گردد همچنان به چشم می خورد، نکته ی اصلی مورد اشاره ی ما آن است، مگر مدعیان حضور در صحنه ی کاندیداتوری ریاست جمهوری سخنان اخیر مقام معظم رهبری را نشنیده اند؟ ایشان تصریح نمودند: "اداره‌ی مملکت و کار اجرائی، کار کوچکی نیست.

کارهای بزرگ و بارهای سنگینی بر دوش مجریان سطوح بالاست، ممکن است کسانی که در سطوح دیگری کار می‌کنند، ابعاد این سنگینی را هم بعضاً تشخیص ندهند که چقدر این بار سنگین است، آن کسانی که وارد میدان میشوند، باید کسانی باشند که در خود توانائیِ کشیدن این بار را بیابند." اما با این توصیف شاهدیم کسانی که در کارنامه ی خویش سوابق درخشانی در حوزه اجرا نداشته اند و یا در تراز بار سنگین اجرایی ریاست جمهوری نمی باشند اعلام حضور می نمایند، امیدواریم این شوق حضور در عرصه به بهانه ی سهم خواهی و افزایش وزنه ی سیاسی افراد نبوده باشد، توصیه ی دیگر جنبش دانشجویی پرهیز از حضور غیر لازم افرادی است که توانایی کار سنگین اجرایی ریاست جمهوری را ندارند، می باشد.

3. برخی آگاهانه یا ناآگاهانه همسو با جریان معاند خارجی انقلاب اسلامی ایران، درصدد جریان سازی کلید واژه ی انتخابات آزاد در رسانه و افکار عمومی بودند و این امر با تذکر جدی رهبر معظم انقلاب مواجه شد، اما بار دیگر زمزمه ای مبنی بر برگزاری انتخابات "بر اساس استانداردهای مدرن جهانی" مطرح گردیده است.

این سخن نیز عنوانی دیگر برای کلید واژه ی انتخابات آزاد محسوب می گردد، مردم ما هوشیارنه متوجه عبارات متناقض کسانی که از سویی مدعی برگزاری آزادانه ی انتخابات در ایران هستند و از سویی دیگر انتخابات آزاد را به شیوه های دیگر مطرح می نمایند، می باشند، کسانی که در انتخابات 88 با نامه هایشان آتش، آتش فشانهایی که از درون سینه های سوزان تغذیه می شوند را به اردوکشی و درگیری های خیابانی کشاندند و با سکوتشان بر آن دمیدند.

جای بسیار تأسف دارد که در حضور این افراد دستبند به دستان سبز اجازه ی ظهور و ایراد سخنرانی پیدا می نمایند، مبدع و محور وحدت ملی باید بداند نمی‌توان با طرح شعاری چون وحدت، خیانت و جفای خطاکاران انتخابات 88 را که هنوز که هنوز است، مهر سکوت بر دهان خویش زده اند، نادیده انگاشت.

4. آخرین محور سخنان دانشجویان بسیجی شعارهای انتخاباتی است، برخی شعارهای طرح شده چون اعتدال گرایی، فراگیری و... تناسبی با حرکت آینده و شرایط حساس کنونی انقلاب اسلامی ایران ندارد.

حرکت پیشرفت و عدالت شعار انقلاب بوده است و این حرکت باید در دهه ی چهارم انقلاب اسلامی شتاب و عمق بیشتری بگیرد، فتح قله های علمی که به مدد جامعه ی علمی کشور روز به روز رو به تزاید است، افقی است که قطعا دشمنان ما را ناامید و مأیوس خواهد نمود.

جنگ اقتصادی و تحریم های کنونی ملت ایران و افزایش تنش در کشورهایی که بهار بیداری اسلامی را استشمام نموده اند نشانه های خشم وناتوانی نظام سلطه است، پیشرفت و عدالت در همه ی ابعاد و در همه ی سطوح آن باید ادامه یابد، کسانی که مدعی هستند دیروز بهتر از امروز ایران را اداره نموده اند و یا برای فردای ایران اسلامی برنامه ی بهتری دارند، بهتر است به جای وانمایی فضای تنش و طرح مسائل فرعی برنامه ایی مبتنی بر پیشرفت و عدالت را برای ایران فردا ارائه نمایند.

بسیج دانشجویی ضمن تبریک ولادت نبی اکرم و امام صادق علیه السلام و بهار فجر انقلاب اسلامی ایران، همچون خیل عظیم مردم ایران آماده می شود تا در روز 22 بهمن امسال نمایشگاهی خیره کننده از حضور و غیرت انقلابی مردم ایران را به جهانیان عرضه نماید، ما می آئیم تا نشان دهیم همچنان بر حقوق هسته ای و استمرار مقاومت خویش در برابر جنگ و تحریم اقتصادی مستکبران عالم پایداریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: