« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۶۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
رئیس سازمان مالیاتی کشور عنوان کرد؛
درآمدهای مالیاتی رشد ۲۹درصدی در وصول را نشان می دهد که در ۴ ماه نخست سال جاری ۹۹.۵ درصد از آن تحقق یافته است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛سید کامل تقوی نژاد در نشست خبری صبح امروز به مناسبت هفته دولت در خصوص  میزان دریافت مالیات مستقیم و ارزش افزوده در ۴ماه نخست سال جاری گفت: در ۴ ماه سال جاری ۲۷هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات در حوزه مستقیم و ارزش افزوده دریافت شده است که این رقم نشان دهنده تحقق ۹۵ درصد مالیات در سال جاری است.

وی در ادامه افزود: این رقم نشان از رشد ۲۹درصدی در وصول درآمدهای مالیاتی است که در ۴ماه نخست سال جاری ۹۹.۵ درصد از آن تحقق یافته است.

رئیس سازمان امور مالیاتی در توضیح سهم مالیات مستقیم از کل مالیات تصریح کرد: ۱۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از مبلغ کل مالیات مربوط به بخش مالیات مستقیم بوده که این رقم نشان دهنده تحقق ۹۹ درصدی بودجه است و شاهد رشد ۲۵ درصدی این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده ایم.

تقوی نژاد در خصوص سهم مالیات بر ارزش افزوده در کل مالیات یاداور شد: ۱۱ هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده بوده که نشان از تحقق ۸۹درصدی بودجه دارد و شاهد رشد ۳۹درصدی ارزش افزوده نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده ایم.

وی در این باره ادامه داد: در بخش ارزش افزوده ۳ هزار و ۵۰۰میلیارد تومان مالیات مربوط به شهرداری ها بوده، به علاوه سهم سلامت در این بین ۲هزار و ۵۰۰میلیارد تومان بوده که این رقم در سال جاری ۹۲۰ میلیارد تومان رسیده است

رییس سازمان مالیاتی کشور با اشاره به تعداد مودیان مالیاتی  گفت: از سال 87 تا 95 حدود 563 هزار موعدی در سامانه ارزش افزوده ثبت نام کرده اند

تقوی نژاد در پاسخ به میزان در خصوص مالیات بر سپرده های بانکی گفت:هیچ سپرده ای نزد بانک های و موسسات مشمول دریافت مالیات نمی شود و این خصوص هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است.

ریس سازمان امور مالیاتی در پاسخ به میزان در خصوص مالیات بر خانه های خالی گفت: مالیات بر خانه های خالی در سال اول معادل ۲۰ درصد ارزش ملک, در سال دوم معادل ۵۰ درصد ارزش ملک و در سال های بعد نیز این روند افزایشی برای اخذ مالیات ادامه خواهد داشت و به این موضوع در قانون به طور مستقیم اشاره شده است که برای بهبود روند شناسایی واحدهای خالی از سکنه وزارت راه باید سامانه جدید ملی املاک و اسکان را  هر چه زودتر راه اندازی کند.

تقوی نژاد تصریح کرد: تا پایان خرداد ماه 95،‌7میلیون و 733 هزاراظهار نامه الکترونیکی به ثبت رسیده که 756 هزار اظهار نامه مربوط به 4 ماه نخست سال جاری است.
 
وی در خصوص میزان ثبت صندوقهای مکانیزه اظهار کرد: 172هزار صندوق مکانیزه به ثبت رسیده است که تا بتوانیم از این طریق مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولید را اخذ کنیم ولی درحال حاضر آمار دقیقی از میزان مصرف بر ارزش افزوده نداریم و برای بدست آوردن آمار دقیق 2 میلیون و 700 صندوق فروش در کشور نصب شود.
 
رئیس سازمان امور مالیاتی در توضیح تعداد دوره های آموزشی انجام شده گفت: از ابتدای سال جاری 610 مودی در دوره های آموزشی مالیات شرکت و مدارک مربوط را اخذ کرده اند.
 
تقوی نژاد تصریح کرد: نسبت درآمد مالیاتی به تولید ناخالص داخلی در سال 94،‌ 3/6 درصد،‌ نسبت درآمد مالیاتی با احتساب عوارض در سال 94،‌ 2/7 درصد،‌ نسبت درآمد مالیاتی به هزینه جاری در سال 94، 4/46 درصد و نسبت درآمد مالیاتی منابع عمومی بودجه 4/39 درصد بوده است و میزان پیش بینی درآمد در سال 95،‌ 86هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال 94 ، 29درصد رشد داشته که از این رشد 17 درصد مربوط به مالیات مستقیم و بخشی دیگر مربوط به مالیات بر کار و خدمات تولید است.
 
وی با اشاره به اقدامات موثر در تحقق درآمدهای مالیاتی در سال جاری گفت: در سال 95 برای تحقق درآمدهای مالیاتی اقدامات موثری انجام شده که کسب درآمدهای مالیاتی نه برپایه فشار بلکه از طریق شناسایی رشد مودیان صورت می گیرد.
 
وی در خصوص مهمترین عملکرد سازمان امور مالیاتی درسال جاری گفت: همگرایی و تعامل با مردم و مودی مداری از مهمترین از اقدامات سازمان امور مالیاتی کشور در سال جاری به حساب می آید.
 
رئیس سازمان امور مالیاتی در خصوص میزان معوقات مالیاتی در کشور گفت: 49هزار و 300 میلیارد تومان مبلغ کل معوقات مالیاتی است که 21هزار میلیارد تومان آن دریافت و 28 هزار میلیارد تومان آن مربوط به جرائم مطلعقه است که هنوز دریافت نشده است.
 
تقوی نژاد در این باره ادامه داد: از ابتدای سال 95 حدود 4هزار و 500 میلیارد تومان از معوقات وصول شده که برخی از این مطالبات با عدم شفافیت روبرو بوده است.
 
وی درخصوص سهم کارتهای بازرگانی از اخذ مالیات گفت: از مبلغ کل معوقات 8هزار میلیارد تومان آن مربوط به افرادی است که کارت بازرگانی خود را در اختیار افراد دیگر قرار داده اند که خوشبختانه در این باره تصمیمات موثری گرفته شده 2 تا 4درصد مبلغ مالیات در کمرگ اخذ شود تا از این طریق میزان جرائم مالیاتی از طریق کارتهای بازرگانی کاسته شود.
 
رئیس سازمان امور مالیاتی در ادامه خاطر نشان کرد: شفافیت در مبادلات و نظام جامع مالیاتی،‌ در دست داشتن اطلاعات کافی از شرکتها و دستگاه های دولتی می تواند به تحقق درآمدهای مالیاتی در کشور کمک به سزایی کرده و در نتیجه می توان تخطی کاران را شناسایی کرد و از این طریق مالیاتهای معوق را به تحقق رساند و اهداف سازمان امور مالیاتی را محقق کرد./میزان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: