« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 15 هزار و 650 فارغ‌التحصیل بیکاری در استان وجود دارد که بیشترین آمار بیکاری را این افراد تشکیل می‌دهند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، صابر مظاهری ظهر امروز در جمع تشکل‌های کارگری با اشاره به آمار 32 هزار بیکار در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رشد نرخ مشارکت، افزایش خشکسالی و مهاجرت روستائیان به شهرها و بالا رفتن تقاضای کار همه از دلایل افزایش نرخ بیکاری در استان است.

وی گفت: جمعیت فعال شهرستان بویراحمد بیش از 73 هزار نفر و با نرخ مشارکت 37.3 بالاترین مشارکت دارد که جمعیت بیکار در این شهرستان 13 هزار نفر یعنی معادل 17.8 درصدی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به نرخ بیکاری در سایر شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد 17.7 درصدی است فضای حاکم بر رکود اقتصاد و مهاجرت بیشتر روستائیان به شهر موجب افزایش این نرخ شده است.

وی گفت: در سال‌های قبل تسهیلاتی در مشاغل خرد و کوچک پرداخت شده و همین عامل موجب افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری شده اما در سال‌های اخیر به جزء صندق کارآفرینی امید در سایر حوزه‌ها تسهیلات مشاغل خرد به خوبی پرداخت نمی‌شود.

این مسؤول در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین جمعیت بیکاران استان را تحصیل‌کردگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند، گفت: 50 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در استان وجود دارد که از این تعداد 15 هزار و 650 نفر بیکار هستند و بیشترین جمعیت بیکاران ما را این قشر تشکیل می‌دهند.

مظاهری با اشاره به سفر دولت و همچنین سفر وزیر کار به کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی لازم برای کاهش نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گیرد./فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: