« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از استقرار بخشی از نظام سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در سال جاری پرداخت و گفت: فاز دوم رتبه‌بندی معلمان امسال اجرا می‌شود.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از ایسنا، محمد بطحائی با بیان اینکه در حوزه نیروی انسانی در آموزش و پرورش چه در زمینه ارتقای مهارت‌ها و چه در زمینه عوامل انگیزشی و رفاهی معلمان هنوز فاصله بسیاری تا نقطه ایده‌آل داریم، اظهار کرد: دولت یازدهم تلاش می‌کند از این فاصله بکاهد و به همین علت بود که طرح رتبه‌بندی معلمان را به اجرا درآورد.

وی افزود: مطالعات مربوط به رتبه بندی معلمان از چند سال گذشته شروع شده بود؛ با بهره گیری از نتایج این مطالعات رتبه بندی معلمان در دولت یازدهم کلید خورد و فاز اول آن در مهرماه سال 94 اجرایی شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در فاز اول برای همه معلمان یک نوع تطبیق گروه صورت پذیرفت و متناسب با آن فوق‌العاده شغل‌ها افزایش پیدا کرد، گفت: در سال 95 مرحله دوم طرح رتبه بندی را برای معلمان انجام و بخشی از نظام سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای را مستقر خواهیم کرد.

بطحائی درباره صلاحیت‌ها و شایستگی‌های معلمی نیز اظهار کرد: به هر میزان که شایستگی‌ها و صلاحیت‌ها ارتقا پیدا کند رتبه و درجه معلم در گروه بالا می‌رود. به عنوان مثال یک معلم باید با روش‌های تدریس، اصول روانشناسی و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی آشنا باشد و هر آنچه را در تئوری فرا گرفته در کلاس درس بکار ببندد. مجموع این شایستگی‌ها در دو بخش شایستگی‌های عمومی و دانشی و شایستگی‌های مهارتی طبقه بندی شده است.

وی ادامه داد: این شایستگی‌ها در دو جدول با 9 معیار برای کسانی که در خواست ارتقای گروه داشته باشند به عنوان ملاک عمل در سال جاری قرار می‌گیرد. کسانی که شرایط لازم را از حیث سنوات خدمت و مدرک تحصیلی احراز کنند در خواست خود را برای ارتقا به گروه بالاتر را ارائه می‌کنند و مورد ارزیبای قرار می‌گیرند. متناسب با امتیاز کسب شده رتبه درخواستی اعطا می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه این ارزیابی‌ها اظهار کرد: در سال جاری نظام کامل رتبه بندی مستقر نمی‌شود و نظام کامل در سال 96 محقق می‌شود. بر این اساس مراکز سنجش صلاحیت‌ها راه اندازی می‌شوند. اما در سال جاری در مدرسه و در منطقه توسط مدیر و نماینده معلمان و نماینده گروه‌های آموزشی درس مروطه سنجش بر اساس پارامترهای مشخص شده انجام می‌شود.

بطحائی با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم کمتر از 200 هزار نفر امسال مشمول رتبه بندی و ارتقای رتبه شوند گفت: به ازای ارتقای رتبه متناسب با جدول موجود، مشمول افزایش درصدی از فوق‌العاده شغل می‌شود.

وی درباره اعمال فوق‌العاده شغل برای نیروهای خدماتی نیز گفت: طرح رتبه معلمان فقط معلمان را دربرمی‌گیرد، اما برای نیروهای خدماتی نیز در حال رایزنی با سازمان مدیریت هستیم تا به راهکار دیگری برای افزایش حقوق آنها برسیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: