« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
آوای رودکوف: ارتش نیجریه ۹ ماه قبل، به حسینیه بقیه الله(عج) و منزل شیخ زکزاکی در شهر زاریا حمله کرده و نزدیک به ۲۰۰۰ نفر را به شهادت رساندند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، صدها هزار نفر از شیعیان نیجریه پس از سکوت مرگبار مجامع جهانی و سازمان های به اصطلاح حقوق بشری درباره رهبر در اسارتشان، شیخ ابراهیم زکزاکی، طی فراخوانی عمومی، به پا خاسته اند و حرکت به سمت پایتخت را از شهرهای مختلف آغاز نموده اند.
 

در این فراخوان عمومی اعلام شده که مردم از شهرهای خود، به صورت مسالمت آمیز، در حمایت از رهبر شیعیان نیجریه و با هدف پیگیری آزادی شیخ زکزاکی و همسر دیگر شیعیان در اسارت، به سمت ابوجاء حرکت خود را آغاز نموده و در مقابل سازمان حقوق بشر تجمع نمایند.
 
با انتشار عمومی این فراخوان، مردم با ماشین های خود و یا با پای پیاده درصدد حضور در پایتخت نیجریه هستند و این در حالی است که پلیس ضدشورش این کشور با امنیتی کردن فضای پایتخت، در تلاش برای مقابله با مردم برآمده و تاکنون، تعدادی از راهپیمایان را دستگیر کرده است.


تجمع کنندگان خواستار آزادی سریع و بدون پیش شرط شیخ ابراهیم زکزاکی و توقف رفتار خشونت آمیز و ضدانسانی ارتش و نیروهای امنیتی این کشور با شیعیان این کشور هستند.
 
تازه ترین گزارش های رسیده حکایت از آن دارد که دهها هزار نفر از مردم، در خیابان های ابوجاء در حال تظاهرات هستند که با دخالت خشونت بار پلیس مواجه شده است. پلیس نیجریه به استفاده از گازهای اشک آور، درصدد متفرق کردن مردم هست و همزمان، با بستن راه های ورودی به پایتخت، تعدادی بی شماری از مردم را پشت دروازه های شهر متوقف کرده اند.


ابوجاء همینک حالت یک پادگان نظامی را به خود گرفته است.
 
لازم به ذکر است ارتش نیجریه 9 ماه قبل، به حسینیه بقیه الله(عج) و منزل شیخ زکزاکی در شهر زاریا حمله کرده و نزدیک به 2000 نفر را به شهادت رساندند. از آن زمان، رهبر شیعیان این کشور به همراه همسرش در حبس به سر می‌برد. گفته می‌شود که یک چشم وی نابینا شده و در وضعیت جسمی نامناسبی به سر می‌برد.


این در حالی است که در سفر اخیر محمدجواد ظریف، وزیر خارجه دولت یازدهم به نیجریه، کمترین اقدام آشکار و علنی از سوی وی جهت پیگیری وضعیت رهبر شیعیان این کشور که از مقلدان امام خمینی(ره) است، صورت نگرفت. این مساله، منجر به واکنش های بسیاری در داخل ایران شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: