به گزارش آوای رودکوف ؛ پژوهشگران دانشگاه مینهسوتا با انجام تحقیقی متوجه شدهاند افرادی گرسنهای که برای خرید وارد سوپرمارکت یا فروشگاههای زنجیرهای میشوند، بیشتر از آنکه به سیر کردن خود و خرید اقلام خوراکی توجه کنند، مشغول خریدهای دیگر میشوند و کالاهایی را میخرند که اندکزمانی پس از سیر شدن، از خرید آنها پشیمان میشوند.
به گزارش نیوساینتیست، این گروه تحقیقاتی با انجام آزمایشهایی به این نتیجه رسیدند که خریداران بهشدت گرسنه حدود 64درصد بیشتر از خریداران سیر یا کمتر گرسنه پول برای خرید صرف میکنند. اما چه چیز باعث این رفتار غیرمنتظره میشود؟
در شرایط گرسنگی، دستگاه گوارش هورمونی به نام گرلین ترشح میکند که روی بخشی از مغز به نام قشر پیشپیشانی شکمی (ventromedial prefrontal cortex) تاثیر میگذارد. این محدوده از مغز در عملکرد پاداش و انگیزش نقش دارد و باعث میشود که فرد بخواهد کاری انجام دهد و کالری مصرف کند. پژوهشگران حدس میزنند ممکن است این هورمون روی بخشهای غیرخوراکی نیز تاثیر بگذارد و باعث شود شما از هر چیز مقادیر بیشتری را بخواهید.
به گفته این پژوهشگران، بهتر است با شکم سیر به خرید بروید تا پول کمتری خرج کنید و کالای اضافی نخرید.
منبع: خبر آنلاین
عضویت در خبر نامه