« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۲
یاداشت-سید یداله نورانی منش
از نکات بارز زندگی ترامپ، ازدواج‌های متعدد و حاشیه‌ساز اوست. او در سال 1968 با مدرک کارشناسی اقتصاد از دانشگاه پنسیلوانیا فارغ التحصیل شد و کمتر از ده سال بعد در سال 1977 با یک مانکن اهل جمهوری چک ازدواج کرد
پایگاه خبری آوای رودکوف - سید یداله نورانی منش : «دونالد جان ترامپ» متولد 14 ژوئن 1946 (24 خرداد 1325) یک تاجر و سرمایه‌دار آمریکایی و مجری سابق تلویزیون است که مالکیت "بنیاد خیریه ترامپ" و تفریحگاه‌های متعددی با نام خودش را نیز برعهده دارد. نامزد جمهوری‌خواهان همچنین در کنار هتل‌سازی و فعالیت‌های تجاری متعدد خود، رئیس سازمان اجراکننده مسابقه انتخاب دختران شایسته جهان موسوم به "میس یونیورس" و مسابقه دختران شایسته آمریکاست که البته افشاگری‌های متعددی نیز تاکنون علیه فساد اخلاقی و رفتار ناشایست او با زنانِ شرکت‌کننده در این مسابقات مطرح شده است. شغل ترامپ، تلاشهای او در زمینه برندسازی، زندگی شخصی پرحاشیه، ثروت افسانه‌ای و ادبیات صریح، تهاجمی و توهین‌آمیز، او را به چهره‌ای مشهور در آمریکا تبدیل کرده است.

از نکات بارز زندگی ترامپ، ازدواج‌های متعدد و حاشیه‌ساز اوست. او در سال 1968 با مدرک کارشناسی اقتصاد از دانشگاه پنسیلوانیا فارغ التحصیل شد و کمتر از ده سال بعد در سال 1977 با یک مانکن اهل جمهوری چک ازدواج کرد و صاحب سه فرزند شد. پس از طلاق از همسر اولش در سال 1991، با یک هنرپیشه به نام "مارلا میپل" ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. وی در سال 1999 از همسر دومش نیز جدا شد و در سال 2005 با یک مانکن و طراح مد اهل اسلوونی (ملینا ترامپ) ازدواج کرد. این زن پنجمین فرزند ترامپ را به دنیا آورد و او در حال حاضر علاوه بر این 5 فرزند، صاحب 7 نوه است.

ترامپ پس از فراغت از تحصیل، 200 هزار دلار آمریکا ثروت داشت. او حرفه خود را در شرکت املاک پدرش ادامه داد و در سال 1971 به منهتن نقل مکان کرد و در آنجا پروژه‌های ساختمانی بزرگتری را در دست گرفت. در حال حاضر، "برج ترامپ" معروفترین آسمان‌خراش ترامپ است که با 56 طبقه ارتفاع در منهتنِ نیویورک قرار دارد. نامزد جمهوری‌خواهان همچنین زمین‌های گلف بسیاری در آمریکا و نقاط مختلف جهان دارد که خود او شخصاً آنها را اداره می‌کند.

ترامپ تاکنون دو بار در صحنه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حضور داشته است. او در سال 2000 برای کسب نامزدی "حزب رفرم" در انتخابات ریاست جمهوری حاضر شد؛ اما اندکی بعد کناره‌گیری کرد؛ تا اینکه در ژوئن 2015 (خرداد 94) برای بار دوم از طرف حزب جمهوری‌خواه برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا اعلام آمادگی کرد و کمپین او نیز بیش از هر نامزد جمهوری‌خواه دیگری مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. در ابتدا، کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد ترامپ بتواند با وجود نامزدهای جمهوری‌خواه قدری مانند «جان کیسیک» فرماندار اوهایو و «تد کروز» سناتور تگزاس، از مرحله مقدماتی انتخابات عبور کند؛ اما او در اوج ناباوری، تمام رقبای شناخته‌شده خود را با اختلاف رای فاحش کنار زد و به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 معرفی شد.

ترامپ پس از پیروزی در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه با شعار "آمریکا را دوباره قدرتمند کن!" وارد رقابت با هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها شد؛ اما آنگونه که انتظار داشت نه تنها مورد حمایت سران حزب جمهوری‌خواه قرار نگرفت؛ بلکه بسیاری از جمهوری‌خواهان ارشد کنگره نیز اظهارات نژادپرستانه او درباره مسلمانان و مهاجران را مورد انتقاد قرار دادند. حتی رقبای سابق او نیز به رغم امضای مرامنامه‌ای که آنها را به لحاظ اخلاقی ملزم به حمایت از نامزد نهایی جمهوری‌خواهان می‌کرد، اعلام کردند در انتخابات 2016 به او رای نخواهند داد.

با این حال، ترامپ به تدریج فاصله دو رقمی خود با کلینتون را در نظرسنجی‌های انتخاباتی کم کرد و به یک تهدید جدی برای کمپین انتخاباتی دموکرات‌ها تبدیل شد؛ اما افشای یک ویدئوی جنجالی از سوی واشینگتن پست که ترامپ را در حال بیان اظهارات زننده درباره زنان نشان می‌داد، باعث افزایش مجدد فاصله او با کلینتون شد. ترامپ در واکنش به افشاگری واشینگتن پست در مناظره انتخاباتی دوم خود با کلینتون مدعی شد این اظهارات را صرفاً برای سرگرم کردن دوستش به زبان آورده و هرگز در گذشته رفتار ناشایستی با زنان نداشته است؛ اما پس از طرح این ادعا، بیش از 10 زن از جمله چند ملکه زیبایی در مقاطع زمانی مختلف علیه فساد اخلاقی او دست به افشاگری زدند.
در این میان، نیویورک تایمز نیز با انتشار اسنادی مدعی شد نامزد جمهوری‌خواهان در دهه 90 میلادی با اعلام یک زیان مالی 916 میلیون دلاری به دولت، به مدت 18 سال خود را از پرداخت مالیات معاف کرد که این مسئله نیز گمانه‌زنی‌هایی را درباره احتمال دروغ گفتن او به مقامات فدرال برای فرار از پرداخت مالیات مطرح کرد.

با این حال، ترامپ با ادامه حملات لفظی خود علیه کلینتون و دولت اوباما، طرح احتمال بروز تقلب در انتخابات، انتقاد از فساد رایج در طبقه سیاسی حاکم بر آمریکا و دفاع از قانون آزادی حمل سلاح، به فعالیت‌های‌ انتخاباتی پرحاشیه خود ادامه داد و توانست فاصله خود با نامزد دموکرات‌ها را در نظرسنجی‌های ملی به 2 تا 6 درصد در هفته آخر رقابت‌های انتخاباتی کاهش دهد. باوجود اینکه نظرسنجی‌ها و تحلیل‌های انتخاباتی بخت چندانی برای پیروزی او در انتخابات قائل نبودند؛ ترامپ سرانجام پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد و همانطور که پیش از این بارها اعلام کرده بود "بی‌اعتباری" نتایج نظرسنجی‌ها را به اثبات رساند.

دونالد ترامپ با کسب 289 رای الکترال در برابر 218 رای الکترال هیلاری کلینتون پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 شد.

سید یدالله نورانی منش دانشجوی دکتری ادیان وعرفان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین