« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳
اخبار سوریه
ارتش سوریه و در ادامه پیشروی خود در مناطق شرق حلب با بمباران مواضع مخالفان مسلح، توانست 70 درصد از مناطق شرقی این شهر را به کنترل خود درآورد.
به گزارش آوای رودکوف  به نقل از شبکه خبری المیادین، مناطق آزاد شده در حلب پیش از این محل درگیری بین ارتش دولتی و مخالفان مسلح بود.
یک منبع آگاه در حلب به این شبکه گفته است که مخالفان مسلح تنها دو گزینه در اختیار دارند، یا از شرق حلب عقب نشینی کنند و یا این مناطق را به محل خودکشی خود تبدیل کنند، چرا که بی تردید با ماندن در این مواضع کشته خواهند شد.
همزمان با پیشروی ارتش سوریه، هواپیماهای دولتی نیز با توزیع اعلامیه هایی بر فراز مناطق شرقی از افراد مسلح خواستند تا سلاح خود را تحویل دهند.
خبرنگار این شبکه خبری همچنین گزارش کرد که پیشروی ارتش سوریه در مناطق شرق حلب، شیرازه کار مسلحانه را از هم پاشیده است.
از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که حمله روز یکشنبه ارتش سوریه به مناطق شرق حلب موفقیت آمیز بوده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: ارتش سوریه امروز توانست مناطق 'کرم قاطرچی' که سه کیلومتر مربع مساحت دارد، از مخالفان مسلح بازپس گیرند و به این ترتیب سه محله بزرگ شرق حلب به دست دولت سوریه افتاد.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که مساحت بخش های آزاد شده شرق حلب بیش از 52 درصد از بخش شرقی حلب را تشکیل می دهد که پیشتر در کنترل گروه های مسلح بود.
ارتش و نیروهای مردمی سوریه محله های «المیسر»، «جوره عواد» و «ضهره عواد» واقع در شرق شهر حلب را از کنترل مخالفان مسلح خارج کردند.
روز گذشته نیز نیروهای سوری در ادامه پیشروی در شرق حلب منطقه «الجزمانی» و «حلوانیه» را آزاد کرده بودند.
عملیات پیشروی نیروهای سوریه همچنان در مناطق شرقی حلب و پاکسازی مناطق آزاد شده ادامه دارد.
شرق حلب از اواسط سال 2012 میلادی در نتیجه جنگی که گروه های مخالف مسلح در سوریه به راه انداختند، به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شد که به ترتیب در کنترل مخالفان و دولت سوریه قرار داشت.
جنگ سوریه در سال 2011 و با حمایت مالی و تسلیحاتی غرب و برخی کشورهای منطقه از گروه های تروریستی در این کشور آغاز شد و تاکنون صدها هزار نفر قربانی گرفته است./ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: