« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹
مناظره صادق زیبا کلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و ستار هدایت خواه عضو جبهه پایداری پیرامون گفتمان انقلاب و انتخابات ریاست جمهوری در سالن دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.  


به گزارش آوای دنا،در بخشی از این مناظره دکتر صادق زیبا کلام ، وضع روابط بین الملل و خارجی کشور را نگران کننده دانست و گفت: جایگاه ایران در روابط بین الملل که در زمان دولتهای هاشمی و خاتمی مطلوب بود اکنون افت پیدا کرده است.

زیبا کلام بیان داشت: اگر در آن دوران ایران با بسیاری از کشورها رابطه نداشت اما این کشورها در مقابل ایران قرار نداشتند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: در دوران اصلاحات نیز بسیاری از کشورهایی که در مقابل ایران قرار داشتند، اگر در کنار ایران نبودند حداقل در برابر ایران هم قرار نگرفتند.

*دکتر ستار هدایت خواه با اشاره به انتقادات زیبا کلام از سیاست خارجی دولت بیان کرد: نتیجه سیاست های تنش زدایی دولتهای هاشمی و خاتمی، دادگاه میکونوس و خارج شدن سفرای اروپایی از کشور و قرار دادن ایران در محور شرارت بود.

هدایت خواه اظهار داشت: در آن دوران در سیاست های هسته ای کوتاه آمدند و دو کشور همسایه توسط آمریکا اشغال شد اما با گفتمان اصولگرایی، آمریکا نه تنها مجبور شد با خفت این کشورها را ترک کند بلکه در جنگهای 33 و هشت روزه شکست خورد.

این نماینده مجلس هفتم و هشتم با بیان اینکه حمایت از مستضعفین یکی از مهمترین سیاست های انقلاب است، گفت: ارتباط و حمایت از کشورهای آفریقایی حمایت از پابرهنگان و در راستای این سیاست انقلاب است.

هدایت خواه آمریکای لاتین را حیات خلوت امریکا دانست و افزود: روابط ما با کشورهای آمریکای لاتین بسیار مهم است و حضور ما در این کشور ها نشان می دهد که ما تا لب مرزهای آمریکا رسیده ایم.

*زیبا کلام همچنین در خصوص وضعیت فعلی کشور گفت: اکنون کشور با گرانی و تورم، فساد، فرار نخبگان، اعتیاد و بیکاری را مواجه است و این نتیجه سیاستهای این دولت است.

وی تصریح کرد: به لحاظ اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و در همه زوایا، کشور روند رو به افولی را داشته است.

وی با بیان اینکه اکثر اصولگراها نیز اکنون بر این عقیده هستند که بسیاری از اقدامات دولت غلط بود، اظهار داشت: آنها اکنون به صراحت می گویند که مطرح کردن موضوع هولوکاست از جانب احمدی نژاد غلط بوده است.

زیبا کلام تصریح کرد: کسانی که دولت احمدی نژاد را دولت امام زمان و کریمه می دانستند، اکنون صف کشیده و از دولت انتقاد می کنند.

وی با بیان اینکه سفرهای استانی یک تبلیغ بود، بیان کرد: بسیاری از طرحهایی که در استانها تصویب شد هنوز به اجرا نرسیده و اکنون خود اصولگرایان از این سفرها انتقاد می کنند و آن را بیهوده می دانند.

*هدایتخواه هم در پاسخ به زیبا کلام گفت: ملاک ما برای ارزیابی موفقیت دولت، گفتمان امام است، گفت: انقلاب اسلامی به دنبال حاکمیت اسلام بود و این اتفاق افتاده است.

این عضو جبهه پایداری تصریح کرد: انقلاب اسلامی از اول شعار اقتصادی نداد و در گفتمان امام هم حاکمیت اسلامی مطرح بود.

هدایتخواه همچنین گفت: سفرهای استانی دولت در راستای اجرای عدالت انجام شد و من در مجلس نتایج سفرهای استانی دولت را مشاهده کردم.

این نماینده سابق مجلس اظهار داشت: رشد بسیاری از شاخصها گاهی در این دولت دو برابر دولتهای پیشین و گاهی برابر همان دولتها بوده است.


دکتر هدایتخواه همچنین در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: مردم ما در عرصه های مختلف همچون راهپیمایی ها مشخص کردند که چه چیزی می خواهند.

وی با بیان اینکه من 100 درصد مخالف کاندیدای دولت هستم و کاندیدای دولت تفکر سکولاری را ترویج خواهد کرد،  افزود:

 

هم اکنون احمدی نژاد در بین توده های مردم از همه، محبوبیت بیشتری دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: