کد خبر: ۱۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵
اگر می‌خواهید نظر کاربران را جلب کنید، یافتن دکمه‌ی خرید باید برای‌شان آسان باشد. اگر می‌خواهید محصولات‌تان را ببیند، مطمئن شوید که آنها را در همان مسیر هدایت می‌کنید. و اگر می‌خواهید ثبت نامم کنند یا دیدگاه‌شان را مطرح کنند، باید همین را از آنها بخواهید.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از سرویس سبک زندگی فردا: اگر سایت کلاسیکی دارید، باید بدانید که نیمی از بازدید‌کنندگان‌تان در کم‌تر از ۱۵ ثانیه آن را ترک می‌کنند. این را به چشم یک هشدار ببینید. و حالا ما ۳ دلیل که مردم ظرف ۱۵ثانیه سایت شما را ترک کنند را برای شما بازگو میکنیم. در ادامه این مطلب را به نقل از بازده بخوانید.
 
۳ دلیل که مردم ظرف ۱۵ ثانیه سایت شما را ترک می‌کنند
 
وبگاه‌ها، مهم‌ترین کانال‌های بازاریابی هستند. در واقع، نخستین جایی هستند که مشتریان برای بیش‌تر دانستن درباره‌ی برند و محصولات‌تان به سراغش می‌روند_ و هر چه بیش‌تر بتوانید آنها را در وبگاه تان نگه دارید، وفادارتر می‌شوند.

اما دعوت کردن مردم به وبگاه تان مثل دعوت کردن آنها به میهمانی است: اگر خسته‌کننده باشد، آنها می‌خواهند زود بروند. بیشتر ما دوستان‌مان را دعوت نمی‌کنیم که چیزی برای خوردن و نوشیدن به آنها ندهیم یا کاری برای انجام دادن و حرفی برای زدن نداشته باشیم! وبگاه تان هم نباید این‌طور باشد. اگر می‌خواهید مهمان‌های‌تان بمانند، باید برای‌شان فرش قرمز پهن کنید.

در ادامه ۳ دلیل که مردم ظرف ۱۵ ثانیه سایت شما را ترک کنند آمده است:
 
۱.محتوای یکنواخت دارید.
هیچ رسانه‌ای نیست که برای همه‌ی سلیقه‌ها مناسب باشد. برخی از بازدیدکنندگان‌تان ممکن است سراغ نوشته‌های بلاگ‌تان بروند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می‌دهند از خود وبگاه تان نگاهی به مطالب یا تصاویر محصولات جدید بیندازند. به همین دلیل، وبگاه های تعاملی و پویا، در نشان دادن اطلاعات مخاطبان محصول اثربخش‌ترند(مثل آمار بازدیدکنندگان و آخرین روندها).

اگر می‌خواهید موفق شوید، باید روش‌تان را تغییر دهید. انواع گوناگون رسانه‌ها -مانند ویدئوها، تصاویر، پادپخش‌ها، اسلایدها، داده‌نماها، بلاگ‌نوشته‌ها- و نویسندگان متعدد را تجربه کنید. سعی کنید مطالب را از خبرگان صنعت‌تان را گردآوری کنید، مشتریان راضی و خشنودتان را نمایش دهید، یا از بازدیدکنندگان وبگاه تان بخواهید که تجارب‌شان را از طریق چت، عکس، یا دیدگاه‌شان درباره‌ی محصول به اشتراک بگذارند.

۲. وب­‌گذری ضعیفی دارید
چندی پیش، یک شرکت بزرگ بازی‌های رایانه‌ای به سراغ من آمد، چون نمی‌توانست بفهمد چرا وبگاه تعاملی فوق‌العاده‌اش آن‌قدر که انتظار می‌رفت، با تغییراتش تفاوت ایجاد نکرده بود. پس من نگاهی به وبگاه انداختم و فهمیدم اگرچه واقعا محیط خوبی دارد، ولی مجبورم روی چهار صفحه‌ی مختلف کلیک کنم_ که یکی‌شان نشانی الکترونیکی من را می‌خواست_ تا بتوانم تازه دکمه‌ی «خرید» را ببینم.

وب­گذری ممکن است آن‌قدرها هم سخت به نظر نرسد، ولی من همیشه این سناریو را در وبگاه ها می‌بینم. واقعا حائز اهمیت است که هدف هر صفحه را درک کنید و اطمینان بیابید که مسیرتان به درستی کاربران را هدایت می‌کند.

اگر می‌خواهید نظر کاربران را جلب کنید، یافتن دکمه‌ی خرید باید برای‌شان آسان باشد. اگر می‌خواهید محصولات‌تان را ببیند، مطمئن شوید که آنها را در همان مسیر هدایت می‌کنید. و اگر می‌خواهید ثبت نامم کنند یا دیدگاه‌شان را مطرح کنند، باید همین را از آنها بخواهید.

۳. به دادن اطلاعات بی‌رغبت هستید
کاربران ثبت‌نام شده، نسبت به کسانی که ثبت‌نام نکرده‌اند بیش‌تر به وبگاه تان سر می‌زنند و پول بیش‌تری هم خرج می‌کنند، به علاوه‌ی کسانی که از طریق ایمیل و کانال‌های ارتباطی دیگر، مشتری‌تان هستند. پس این عده را بیش‌تر می‌توانید نگه دارید و بازهم به وب گاه تان دعوت کنید.

تنها نکته، که مطمئن هستم شما هم می‌دانید، این است که مردم برای در اختیارگذاشتن اطلاعات شخصی‌شان چندان راغب نیستند. باید انگیزه‌ی خوبی پشت این دیوار ثبت‌نام برای‌شان داشته باشید.

حدس می‌زنید بهترین انگیزه چیست؟ بله، محتوای عالی!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: