« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
چهار هزار و 137 نفر از مددجویان امسال دوره های آموزشی اشتغال از جمله مهارت آموزی، پایدارسازی و توسعه، کارآفرینی و حرفه آموزی را فراگرفته و 197 نفر از مددجویان نیز از طریق مراکز کاریابی جذب بازار کارشده‌اند.


پایگاه خبری آوای رودکوف: نشستی باحضور معاون مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد کشور، رئیس اداره آموزش های فنی و حرفه ای کمیته امداد کشور، رئیس اداره کاریابی و حرفه‌آموزی کمیته امداد کشور، ، مدیرکل کمیته امداد کهیگیلویه و بویراحمد و تعدادی از مدیران مراکز کاریابی استان در خصوص کاریابی و شناسایی فرصت های شغلی در استان برای مددجویان در کمیته امداد استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد، فرید محبی مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: اشتغال زایی برای مددجویان کمیته امداد به دو صورت پرداخت تسهیلات اشتغال و ایجاد اشتغال از طریق مراکز کاریابی  صورت می گیردکه این نیروها با معرفی کمیته امداد به مراکز کاریابی و ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایان جذب بازار کار می شوند.
وی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش صنایع ضعیف است و کمتر از یک درصد از صنایع کشور در استان هست، افزود: زیرساختهای اشتغال در استان مسائل و مشکلات خاص خود را دارد و به تبع آن فعالیت ها و برنامه های اشتغال کمیته امداد را تحت تأثیر خود قرار می دهد.

محبی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های قابل توجهی در زمینه کشاورزی و دامداری دارد، اظهار کرد: پایه و زیر ساخت استان ما می تواند بر مبنای کشاورزی و دامداری در رشته های مختلف باشد و در این زمینه می توانیم توفیقات خوبی بدست آوریم.

وی در خصوص آموزش ها و جایگاه آن در توانمندسازی مددجویان گفت: چهار هزار و 137 نفر از مددجویان امسال دوره های آموزشی اشتغال از جمله مهارت آموزی، پایدارسازی و توسعه، کارآفرینی و حرفه آموزی  و 197 نفر از مددجویان کمیته امداد نیز امسال از طریق مراکز کاریابی جذب بازار کارشده‌اند که این امر نشان دهنده‌ اقدامات و فعالیت‌های موثر کمیته امداد در بخش‌ اشتغال است.

مدیرکل کمیته امداد استان اعتبار هزینه شده در این زمینه را پنج میلیارد و 390 میلیون ریال عنوان و اظهار کرد: این نهاد  نسبت به سایر مجموعه‌ها امتیازات خاصی از جمله آموزش‌ نیروهای کار با هزینه‌های امداد، برای اشتغال مددجویانی که از طریق مراکز کاریابی و کارفرمایان مشغول به کار می شوند، پرداخت می‌کند.

وی اختصاص بسته های تشویقی توسط کمیته امداد به کارفرمایان برای جذب مددجویان در بازار کار را یکی دیگر از امتیازات برشمرد و ادامه داد: یکی از این بسته‌های تشویقی شامل پرداخت حق بیمه نیروی کار کمیته امداد است که بر این اساس در سال اول 100 درصد حق بیمه و در سال دوم 50 درصد این حق بیمه توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود. 

محبی در بخش دیگری از سخنان خود به تفاهم نامه کمیته امداد با ادارات مختلف برای آموزش مددجویان اشاره کرد و گفت: در این خصوص کمیته امداد با فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی، مرکز تحقیقات کشاورزی، منابع طبیعی، شرکت شهرک های صنعتی و مرکز تحقیقات گیاهان دارویی تفاهم نامه هایی را به منظور ارائه خدمات آموزشی به مددجویان امضاء کرده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش های کمیته امداد بازار محور است، تصریح کرد: تلاش ما بر این است که آموزش هایی که به مددجویان ارائه می دهیم منجر به ایجاد اشتغال پایدار برای آنان شود.
در پایان این نشست مدیران مراکز کاریابی به ارائه دیدگاهها و بیان مشکلات خود پرداختند.  

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین