« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
همزمان با مراسم راهپیمایی 22 بهمن؛
مایکل لدین در پاسخ به این که "چرا فکر می کنید ایران مهمترین حامی تروریسم در جهان است در حالیکه کشورهای دیگری هم از تروریست ها حمایت میکنند؟ گفت: شعار ملی ایرانی ها "مرگ بر امریکا" است.


به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از  جام نیوز، شبکه بی بی سی فارسی در گفتگو با مایکل لدین، تحلیلگر ارشد اندیشکده آمریکایی دفاع از دموکراسی، نظر او را در رابطه با تلاش های مقامات امریکایی برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در لیست تروریست ها، پرسیده است.
 
مایکل لدین در پاسخ به این سوال که «گنجاندن سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی چه قدر امکان پذیر است؟» گفت: «اصلا تعجب نمی کنم. خیلی ها در واشنگتن چنین طرحی را داده بودند هم در دولت ترامپ و هم در خارج از دولت. اگر چنین اتفاقی نمی افتاد تعجب میکردم.»
 
به گزارش جام نیوز، تلاش دولت ترامپ برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه های تروریستی در حالی است که امروز مقام های امنیتی ارشد آمریکا به ترامپ درباره این باره این اقدام هشدار داده اند و گفته اند: «تروریستی خواندن سپاه مبارزه علیه داعش در عراق و سوریه را تحت‌الشعاع قرار داده و به نوعی سوءاستفاده از قانونی است که هدف اولیه آن "تحریم نهادهای دولتی" نیست.»

 مایکل لدین در ادامه در پاسخ به این سوال که «سپاه پاسداران یک گروه نیست که بشود آنرا در لیست گروه های تروریستی قرار داد بلکه بخشی از نیروهای نظامی یک کشور است. آیا واقعا ممکن است امریکا نیروهای نظامی یک کشور را در زمره گروه های تروریستی قرار دهد؟» گفت: «این حرف را می توان در مورد بانکها هم زد در حالی که ما بانک ها را تحریم کردیم و شرکت ها و افراد را تحریم می کنیم... بنابر این سپاه پاسداران که یک گروه تروریستی[!] است را هم تحریم می کنیم.»

 

 مایکل لدین در پاسخ  به این که «آیا دولت ترامپ، با تحریم سپاه به دنبال راهی برای دور زدن برجام برای اینکه به نوعی بتواند آن را ملغی کند است؟» گفت: «مشکل اصلی دولت ترامپ، ایران است نه توافق هسته ای. آنها می خواهند مشکلی به نام ایران را حل کنند.»

فایل ویدئویی گفتگوی مایکل لدین با بی بی سی

 تحلیلگر ارشد اندیشکده آمریکایی دفاع از دموکراسی در ادامه در پاسخ به اینکه «چرا شما ایران را بزرگترین حامی تروریسم می دانید در حالیکه هیچ یک از شهروندان ایرانی در هیچ یک از عملیات هایی که در سال های اخیر در امریکا صورت گفته دست نداشته اند؟» مدعی شد: «کاملا مشخص است که ماموران ایرانی در حمله هایی در امریکا دست داشته اند. معروف ترین آن حمله ای است که در مرکز واشنگتن صورت گرفت که هدف آن ترور سفیر عربستان در امریکا بود.»

 مجری بی بی سی در واکنش به این ادعای دروغ مایکل لدین گفت: «من فکر می کنم که در این مورد یک فرد خاطی بود که هیچگاه مشخص نشد چه ارتباطی با ایران داشته و دولت ایران این ارتباط را هیچگاه نپذیرفت.»

این تحلیلگر امریکایی همچنین در پاسخ به اینکه «چرا فکر می کنید ایران بزرگترین و مهمترین حامی تروریسم در جهان است در حالیکه کشورهای دیگری هم هستند که انگشت اتهام به سمت آنها هم هست و ادعاهایی در رابطه با کمک مالی آنها به تروریست ها مطرح شده است؟» گفت: «ایران، امریکایی های زیادی را کشته است و شعار ملی ایرانی ها "مرگ بر امریکا" است. آنها مدام می گویند"مرگ بر امریکا.»

مایکل لدین در پاسخ به این که «ایرانی ها هم می توانند بگویند امریکا هم ایرانی های زیادی را کشته است و نمونه آن حمله به یک هواپیمای مسافربری در آسمان خلیج فارس است که منجر به کشته شدن بیش از 300 نفر شد" مدعی شد: « این یک تصادف بود و امریکا به خاطر آن عذر خواهی کرد».

 به گزارش جام نیوز، ادعای مایکل لدین، تحلیلگر ارشد اندیشکده آمریکایی مبنی تصادفی بودن حمله به هواپیمای مسافربری ایران و عذرخواهی کاخ سفید در حالی است که امریکا نه تنها به خاطر هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافر بری ایران که با شلیک موشک‌های کروز از ناو هواپیمابر یو.اس.اس.جک وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا، بر فراز آبهای نیلگون خلیج فارس سرنگون شد هیچگاه عذر خواهی نکرد بلکه در پایان خدمت به لاستیگ، هماهنگ کننده جنگ هوایی و راجرز فرمانده رزم ناو وینسنس به دلیل دستاوردهای قهرمانانه مدال افتخار اعطا کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: