« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
وزیر نیرو درباره حضور خود در مراسم میهمانی سفیر سوئد و امضای قراردادهای اقتصادی توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از خبرگزاری تسنیم، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مراسم میهمانی که در منزل شخصی سفیر سوئد برگزار شد و قراردادهای مختلفی که در این مراسم به امضا رسید اظهار داشت: در تمامی کشورهای جهان سفارت‌خانه‌ها مسئولان کشوری که در آنجا توقف دارند را بنا به مناسبت‌های مختلف از جمله روزهای ملی یا زمانی که مسئولان بلند پایه آن کشور به سفارت‌خانه خود سفر می‌کنند، دعوت بعمل می‌آورند.

وی ادامه داد: باید اعلام کنم این موضوع امری متداول است و اخیرا هم صداوسیما به میهمانی‌هایی که در سفارت‌خانه‌های ایران در خارج از کشور به مناسبت 22 بهمن برگزار شده انتقاداتی را وارد کرده است.

چیت‌چیان با بیان اینکه مسئولان دولتی اجازه ندارند به خواست خود در مراسم این چنینی شرکت کنند تصریح کرد: زمانی که دعوتی از سفارت‌خانه‌های خارجی صورت می‌گیرد وزارت خارجه به تناسب وظایف سازمان یا نهاد مربوطه و چگونگی ارتباط آن با کشور، افراد خاصی که باید در این مراسم شرکت کنند را تعیین می‌کند لذا در این مورد هم وزارت‌خارجه با ارسال نامه‌ای از بنده درخواست کرد در این مراسم شرکت کنم.

وزیر نیرو با اشاره به حضور زنانی که در این مراسم حجاب اسلامی را رعایت نکردند، تأکید کرد: معمولا بانوانی که از تبعه کشورهای خارجی هستند در سفارت خانه‌های خود هم بنا به مقررات، قوانین و آداب کشور متبوع خود رفتار می‌کنند همچنین از آنجایی که بنده طی 20 سال گذشته مسئولیت‌های مختلفی برعهده داشتم بارها در مراسم این چنینی شرکت کرده‌ام.

وی اضافه کرد: در این مراسم هیچ گونه قرارداد دولتی از سوی مسئولان دولت به امضا نرسید و تنها چند تفاهمنامه میان شرکت‌های خصوصی ایرانی و شرکت‌های سوئدی منعقد شد.

چیت‌چیان خاطر نشان کرد: تفاهمنامه‌های دولتی در حضور رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر سوئد در سعدآباد به امضا رسید. همانطور که پیش از این هم ذکر شد تفاهمنامه‌های به امضا رسیده در منزل شخصی سفیر سوئد توسط بخش خصوصی بود که این موضوع روالی مرسوم در طی سالهای گذشته بوده است.

وزیر نیرو اظهار داشت: طی چند ماه گذشته که به یکی از کشورهای اروپایی سفر کردم تعدادی از تفاهمنامه‌هایی که دولت آن کشور با مقامات و مسئولان ایرانی به امضا رساند در سفارت خانه کشورمان و در محل اقامت سفیر ایران انجام شد لذا همانطور که روشن است این موضوع هیچ منع قانونی ندارد و در طول فعالیت دولت‌های مختلف گذشته هم این مسئله امری عادی بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: