« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
با ابلاغ بخشنامه چهارشنبه آخر سال به مدارس کشور صورت گرفت
آموزش‌وپرورش با ابلاغ بخشنامه چهارشنبه آخر سال توصیه‌های لازم برای رعایت نکات ایمنی و مصون‌سازی دانش‌آموزان را اعلام کرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ،آموزش‌وپرورش با توجه به رسالت فرهنگ سازی در بحث مسائل ایمنی، هر سال بخشنامه‌ای را به منظور ترویج فرهنگ ایمنی و کاهش حوادث چهارشنبه آخرسال به مدارس ارسال می‌کند.در سال‌های گذشته آسیب‌های متعددی را در چهارشنبه آخرسال شاهد بودیم بنابراین تأکید عمده آموزش‌ها بر بحث پیشگیری از حوادث و افزایش ایمنی است.

امسال نیز، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش با صدور بخشنامه چهارشنبه آخر سال توصیه‌های لازم به مدارس را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: با توجه به فرارسیدن چهارشنبه آخر سال و احتمال گرایش اندکی از دانش‌آموزان به استفاده از مواد محترقه و منفجره و با توجه به حوادث و آسیب‌های وارد شده در سال‌های گذشته، به منظور ترویج فرهنگ پیشگیری و جلوگیری از خسارت جانی و مالی در میان این دانش‌آموزان،‌ رعایت و اجرای نکات زیر ضروری است:

تشکیل جلسه کارگروه سلامت با موضوع کاهش اثرات حوادث و سوانح مرتبط با آتش‌سوزی و اتخاذ تدابیر مناسب برای مدارس با حضو نمایندگان دستگاه‌های متولی مانند دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، اورژانس و آتش‌نشانی.

آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی پیام‌های مرتبط با موضوع با استفاده از ظرفیت استانی.

اختصاص بخشی از مراسم صبحگاه به موضوع حوادث و چهارشنبه آخرسال با دعوت از کارشناسان هلال احمر، آتش‌نشانی و اورژانس برای آگاه سازی دانش‌آموزان.

به گزارش تسنیم، در سال‌های اخیر نیز آموزش و پرورش شهر تهران از مدیران مدارس درخواست می‌کند تا مراکز فروش مواد محترقه در نزدیکی مدارس را به حراست مناطق آموزش‌وپرورش گزارش دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: