« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
گزارش / زهرا داوودی
این پارک با وجود حاشیه های زیادی که به همراه داشت سرانجام افتتاح شد اما سوال اینجاست؛ چرا پارک و بوستان بانوان شهر یاسوج در سکوت به سر می برد و هیچ خانمی در آن نیست.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، پارک بانوان شهر یاسوج اولین پارک در این شهر در چند ماه گذشته با حضور شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده افتتاح شد پارکی که از ابتدای کلنگ زنی آن تا زمانی که افتتاح شد حاشیه های زیادی را به همراه داشت.



از یک طرف مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد خود را بانی پیگیری ساخت این پارک می داند و از سوی دیگر زهرا زمانی عضو شورای شهر یاسوج نیز آن را حاصل تلاش ها و اقدامات خود می داند.

اگر در کانال های تلگرامی حامیان بانوان استان نگاهی کنید متوجه می شوید که در این کانال ها برخی از کاندیداهای خانم که عضو شورا شهر نیز بوده اند چه مانور هایی بر روی آن می دهند که چیزی جز مانور انتخاباتی اسمش را نمی توان گذاشت.

در آینده شاهد مانور های بیشتری از طرف عضو خانم شورای شهر یاسوج بر روی این پارک خواهیم بود شاید این عضو شورا تنها دست آوردش در سال های گذشته و در این مدتی که عضو شورای شهر بوده همین پارک بوده است و راهی جز مانور بر روی آن ندارد تا شاید بتواند برای بار دوم رضایت مردم به ویژه رضایت خانم ها برای گرفتن رای را جلب کند.

پارکی که افتتاح شد اما خانمی به آن نرفت


این پارک با وجود حاشیه های زیادی که به همراه داشت اما سرانجام افتتاح شد اما سوالی که اینجا مطرح است که چرا پارک و بوستان بانوان شهر یاسوج در سکوت به سر می برد و هیچ خانمی در آن نیست.

شب گذشته در کانال تلگرامی یکی از اعضای خانم شهر یاسوج در خصوص پارک بانوان صحبت هایی مطرح شد از جمله اینکه خانم های زیادی به انجا می روند به همین دلیل ما نیز چند دقیقه ای به انجا رفتیم که ماجرا را از نزدیک ببنم.

درب بوستان بانوان یاسوج به گونه ای است که هر کسی نمی تواند وارد آن شود و حتما باید از نگهبانی عبور کند که کار خوبی است بنابراین هیچ مردی نمی تواند وارد آن شود.

بوستان بانوان یاسوج فضایی زیبا دارد که رودخانه ای زیبا از ان می گذر اما جای تاسف اینجا بود که این رودخانه پر از اشغال و زباله است و بوی بدی که اطراف را پر کرده است نظافت کاری در پارک دیده نمی شد اگر بود وضع این رودخانه باید بهتر از این بود.

وجود وسایل ورزش و وسایل بازی در این پارک از مزیت های این پارک است بانوان می توانند هم زیر سایه درختان گپ و گفت کنند و هم ورزش و یا با این وسالی خودشان را سرگرم کنند.

زهرا زمانی در هنگام افتتاح این پارک گفت: پیست اسکی، پیست دوچرخه سواری، نیمکت‌های نشیمن، سکوهای نشستن، و مراکز مشاوره از جمله امکانات این پارک است.

وی با بیان اینکه ورود کلیه بانوان به این پارک رایگان است، گفت: وسایل بازی ویژه کودکان نیز در قسمت مخصوصی از این پارک نصب شده است.

در کنار این زیبایی ها اما سکوتی باور نکردنی وجود داشت سکوتی که در یک پارک تقریبا می توان گفت غیر معمول است.



در بوستان بانوان یاسوج بر خلاف جمله شب گذشته که در کانال حامیان تلگرامی خانم عضو شورای شهر یاسوج مطرح شده بود هیچکس نبود و صندلی های خالی بودند و صدای گنجشک ها.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز از جمله افرادی است که در گذشته بر روی این پارک مانور های زیادی داشته است شاید تنها دست آورد فریبا رحمان پور نیز همین پارک بانوان است.

 هر چند از زمانی که فریبا رحمان پور مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بوراحمد شده است انتقادهای زیادی به وی وارد است و تاکنون نیز گزارش عملکرد آنچنانی بیرون نداده است و تنها دست اوردش که نمی توان گفت تنها دست آورد خودش بوده است همین بوستان سوت و کور بانوان است.

اما نکته مهم اینجاست که چرا تنها پارک بانوان یاسوج باید در سکوت به سر ببرد آیا هنوز بانوان این مکان را بلد نیستند.

این پارک فضایی زیبا دارد اما یکی از مشکلات آن بودن در کنار ساختمان های بلند است ساختمان هایی که اگر هر کسی از پنجره بیرون را نگاه کند کل فضای این پارک را می بیند پس بانوان در این پارک نمی توانند به راحتی حضور داشته باشند.شاید این پارک نتوانسته خواسته بانوان این شهر را برآورده کند و انگونه که باید باشد نیست.

سکوت این پارک جای تامل دارد صندلی های خالی  تنها پارک بانوان شهر یاسوج  یا نشان می دهد که هنوز برای بانوان شناخته نشده است و یا هم عملکرد بانوان از جمله عضو شورای شهر و معاون امور بانوان خانواده استانداری مطلوب و رضایت بخش نبوده است.

 
گزارش و عکس:زهرا داوودی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: