« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات کردستان مطرح کرد
رئیس پلیس فتا استان کردستان از دستگیری فردی که اقدام به کلاهبرداری ‌از معلمین می‌نمود، خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ،سرهنگ ‌فرامرز شاکری  گفت‌: در پی ارجاع پروندهای با موضوع کلاهبرداری مرتبط با رايانه از سوی قاضی ويژه رسيدگی به جرائم سايبری دادسرای عمومی  و انقلاب شهرستان سنندج به پليس فتا استان‌، تحقیقات در این خصوص توسط کارگاهان  پلیس فتا آغاز گردید .
 
وی افزود‌: در این رابطه از شکات  تحقیق به عمل آمد که اظهار داشتند، خانمی ناشناس با شماره همراه، اول با منزل آنها  تماس و اظهار داشته در قرعه‌کشی خريد مبل و وسایل دیگر خانگی برنده يک‌ دستگاه ظرفشويی شده‌اید و در ادامه شماره‌ دیگری را ‌معرفی که با ايشان تماس بگيرند‌. نهايتا با نامبرده نيز تماس که خود را نماينده شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان  معرفی و با اغفال شکات  به بهانه هزينه اياب و ذهاب  از هر نفر مبلغ 5/1 میلیون ريال در خواست کرده که شکات به صورت اينترنتی به شماره کارت وی واريز نموده‌اند و پس از آن متوجه شده‌اند که این موضوع کلاهبرداری بوده است‌. در ادامه با تحقيقات و پی‌جویی اینترنتی مظنون  مورد نظر شناسایی و مشخص گردید که ساکن کرج می باشد .
 
این مقام انتظامی ادامه داد‌: در تحقيقات مشخص گرديد مظنون کرجی به دليل داشتن پرونده‌های متعدد تحت تعقيب پليس آگاهی استان نيز قرار گرفته و نهايتا توسط آن پليس دستگير گرديده است‌. لذا با هماهنگی قضای‌، متهم در اختيار پليس فتا قرار گرفت و در مواجه با دلايل و مستندات پرونده به بزه انتسابی معترف و بيان داشت، با استفاده از فضای مجازی و اطلاعات درج شده در سایت‌ها اسامی مدارس و معلمان نمونه را استخراج و پس از استخراج اطلاعات تکمیلی با کارکنان و معلمين مدرسه صحبت نموده و خود را به عنوان همکار و مدیر فروشگاه تعاونی به‌ آنها معرفی و شماره تلفن همراه و شماره پرسنلی آنها را اخذ و در مرحله ديگری با تغيير صدای خود شبيه خانم‌ها و جلب اعتماد مالباختگان‌، اقدام به کلاهبرداری به روش مذکور می‌نمودم‌. لذا با توجه به اعترافات  متهم و به همراه چندین نفر از مالباختگان که اکثرا" فرهنگی بودن تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گردید .
 
رئیس پلیس فتا کردستان به کلیه همشهریان توصیه کرد: در صورت مواجه با این‌گونه تماس‌ها‌، اقدام به راستی آزمایی نمایند و با هر تماسی که گرفته می‌شود و از آنان اطلاعاتی در خصوص خود افراد داده می‌شود‌، اعتماد نکنند‌، چون این افراد می‌تواند این نوع اطلاعات را از فضای مجازی جمع‌آوری کرده باشند‌.
 
وی ادامه داد: از هر گونه انتشار اطلاعات خصوصی در فضای سایبر خوداری کرده و انتشار هر مطلب بی‌اهمیتی درباره افراد به  منزله انتشار مسائل خصوصی می‌باشد و می‌تواند مورد سوء‌استفاده کلاهبردان قرار گیرد .
 
سرهنگ شاکری در پایان گفت: در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری، پلیس فتا آمادگی مقابله با جرائم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با جرائم رایانه‌ای مراتب را سریعاً به وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخشش  ارتباطات مردمی با ما گزارش کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین