« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
انتخابات 96
پنجمین و آخرین روز ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری ریاست جمهوری دوازدهم ساعت ۸ صبح روز شنبه آغاز شد. این در حالی است که تا پایان زمان ثبت نام روز چهارم در مجموع ۱۰۵۴۵ تن اعلام داوطلبی کرده بودند و غیر از «محمدباقر قالیباف» و «سعید جلیلی» تقریبا همه گزینه های شاخص برای کاندیداتوری نام نویسی کرده اند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛  نام نویسی داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری صرفا در ستاد انتخابات کشور واقع در محل وزارت کشور انجام می‌شود و امروز؛ شنبه آخرین فرصت اعلام کاندیداتوری داوطلبان است.

احتمال کاندیداتوری جلیلی
بعضی کانال های منسوب به سعید جلیلی  نوشته اند: تا این لحظه هر گونه خبر مبنی بر ثبت نام یا عدم ثبت نام دکتر جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری فاقد اعتبار است و خبر نهایی  اطلاع رسانی خواهد شد. با این حساب احتمال ثبت نام جلیلی در آخرین روز مهلت ثبت نام کاندیداها قوت گرفته است.
قالیباف تا ساعاتی دیگر نام نویسی می کند

برخی از نزدیکان محمدباقر قالیباف در شبکه های اجتماعی با زدن هشتگ آن مرد آمد خبر از تصمیم قالیباف برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در آخرین روز مهلت ثبت نام داده اند.

بیادی هم داوطلب شد
 
حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد و گفت که احتمالاً به نفع روحانی کنار می‌رود.
 
ثبت نام نماینده سابق تبریز
 
علیرضا منادی نماینده ادوار مجلس هم ثبت نام کرد. او می‌گوید دولت اسلامی تشکیل می‌دهم.

کاندیداتوری بازیگر سریال شهرزاد
 
بازیگر سریال‌های شهرزاد و کیمیا با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. بیژن میرافشار بازیگر سریال‌های شهرزاد و کیمیا صبح امروز (شنبه 26  فروردین) با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

زاهدی هم داوطلب ریاست جمهوری شد
 
زاهدي رئيس كميسيون آموزش و تحقیقات مجلس و وزیر علوم دولت احمدی‌نژاد برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد.

بازدید کدخدایی از ستاد انتخابات
 
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان و سخنگوى هيأت مركزى نظارت بر انتخابات رياست جمهورى دوازدهم با حضور در ستاد انتخابات کشور از روند ثبت نام کاندیداها در آخرین روز نام نویسی بازدید کرد.
 
برادر هاشمی آمد
 
محمد هاشمی رفسنجانی، عضو  سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام و برادر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
 
محمد هاشمی‌رفسنجانی برادر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران گفت: ضرورت‌هایی بود که دواطلب شوم؛ از جمله توصیه مرحوم هاشمی و همچنین با عنایت به صحنه رقابت لازم است، بیشتر از یک نفر در صحنه حضور داشته باشد. با توجه به آرمان و اندیشه‌های مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بر آن شدم در حد توانم آرمان‌های ایشان را پیگیری کنم.

وی افزود: حضورم در انتخابات حاصل تصمیم جمعی بود و درباره کنار کشیدن به نفع روحانی زود است، حرفی بزنم. معلوم نیست، رقابت چگونه باشد به من تکلیف شده حضور داشته باشم و برای حضورم مشورت هم کردم.

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: صداوسیما باید در عرصه انتخابات، ملی عمل کند و به چپ و راست کاری نداشته باشد. خوشبختانه برنامه ششم که اخیراً به تصویب رسیده اولیت‌ها را مشخص کرده و کشور بر آن اساس اداره می‌شود و من هم بر آن اساس کشور را اداره خواهم کرد.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: در زمانی که رئیس این سازمان بودم خدمت امام رسیدم که ایشان فرمودند: اگر کسی گرایش سیاسی خود را در صداوسیما اعمال کند، اشکال دارد؛ افرادی که در صداوسیما هستند باید اندیشه خود را زیر پای بگذارند و کشور را بدون گرایش اداره کنند.

وی درباره حضور احمدی نژاد در انتخابات گفت: حضور احمدی‌نژاد به رهبری مرتبط است و بنده درباره حضور ایشان نمی‌توانم اظهار نظر کنم.

ثبت نام  سفیر سابق ایران در سوریه 

سیداحمد موسوی سفیر سابق ایران در سوریه و معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور در دولت سابق در انتخابات رياست جمهوری ثبت نام كردند.

 عبدالحسین مقتدایی اعلام کاندیداتوری کرد

استانداری دولت اصلاحات، نمایندگی مردم آبادان در مجلس، عضویت در شورای مرکزی حزب اعتماد ملی از جمله سوابق وی است.

ثبت نام مشاور نعمت زاده

حجت الاسلام گرامیان با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. حجت الاسلام سیدعلی گرامیان مشاور فرهنگی وزیر صنعت، صبح  امروز (شنبه 26  فروردین) با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

وزیر کشاورزی احمدی‌نژاد هم ثبت نام کرد

صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم برای کاندیداتوری در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

خلیلیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه در شرایط اقتصادی نامطلوبی هستیم، به دلیل سمت اجرایی که داشتم به این نتیجه رسیدم که در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنم.

خلیلیان متولد سال 1338 و دارای دکترای اقتصاد کشاورزی است.

وزیر آموزش و پرورش احمدی‌نژاد و یکی از کاندیداهای جمنا ثبت نام کرد

حمیدرضا حاجی‌بابایی برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش دولت محمود احمدی‌نژاد و نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی، برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم با حضور در ستاد انتخابات کشور، گفت: من کاندیدای جمنا هستم.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: دو حلقه مفقوده در کشور لمس می‌کنیم که یکی ناکارآمدی است. انقلاب ما انقلابی بزرگ است و در تمام هماوردها موفق بودیم، اما در کارآمدی نیاز به افراد جدید داریم.

وی افزود: دوم نادیده گرفتن مردم از مدیریت اجرایی است. مردم با تمام قدرت در عرصه اقتصاد و فرهنگ حضور ندارند و مدیریت باید کاملا مردمی باشد، لذا من نام دولتم را "دولت کارآمدی و مردمی" گذاشتم که کارآمدی، اشتغال، سرمایه‌گذاری، مبارزه با فساد و تمام امور را شامل می‌شود.

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: مردمی بودن یعنی شهروند درجه یک داشته باشیم و مردم در جریان همه امور قرار بگیرند. مسئولان در خانه شیشه‌ای قرار بگیرند و در کنار آن هم کسی ناکارآمدی داشت، برای مردم روشن شود و عموم مردم در جریان کار مدیران قرار بگیرند.

حاجی‌بابایی اظهار داشت: باید سیاست‌ این چنین دولتی ضمن تعامل با همه کشورها براساس حکمت، عزت و مصلحت اداره شود. کشور را جناحی و سیاسی نمی‌شود اداره کرد و ما همه چیز را سیاه و سفید نمی‌بینم.

وی تصریح کرد: با حرکت قدرتمندانه‌ای که در کشور برنامه‌ریزی شده، باید کشور را جلو ببریم که برای این کار من بیست و دو طرح دارم.

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری درباره ساز و کار جبهه مردمی در مورد معرفی کاندیدای نهایی گفت: جبهه مردمی در اطلاعیه‌ای بیان کرد به پنج کاندیدا رسیده و هر کسی بتواند آرای اول را داشته باشد، قطعا باید مابقی را به همان سمت هدایت کرد. ما باید انتخابات را براساس صداقت جلو ببریم. هر کسی می‌تواند کاندیدا باشد و تفسیر هر حرکتی با گروهی است که آن حرکت را انجام می‌دهد. مدیریت اجرایی جبهه مردمی در دست من نیست و درباره بازشماری آرا در مجمع عمومی دوم باید از سخنگوی جبهه  بپرسید.

حاجی‌بابایی درباره عمکلرد دولت یازدهم تصریح کرد: اگر دولت فعلی را دولت موفقی می‌دیدم، قطعا با آن موافقت و به آن کمک می‌کردم، اما روشن است که دولت موفق نشد به اهدافش دسترسی پیدا کند.

وی ادامه داد: اعتقادم بر این است که به جای هفتصد هزار شغل می‌توان تا مرز ایجاد یک و نیم میلیون شغل  پیش رفت. میلیون‌ها جوان امروز بیکار هستند و نرخ بیکاری 12.6 می‌تواند افزایش پیدا کند و اگر امسال یک میلیون شغل ایجاد کنیم، باز هم درصد بیکاری همان 12 درصد است. تورم به دلیل تزریق چهل هزار میلیارد صکوک و اوراق دو رقمی شد و در اردیبهشت و خرداد افزایش تورم را خواهیم داشت که برای اقتصاد کشور شکننده است. یک دولت کارآمد و مردمی با حضور هزاران مدیر موفق می‌تواند سرعت اشتغال را افزایش دهد.

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری درباره حضور احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: در این باره  ملاک و معیار سخن رهبری است.

حاجی‌بابایی درباره نوع ورود جبهه مردمی به انتخابات، عنوان کرد: در نوع نگاه به انتخابات در بین اصولگرایان حس می‌شد مردم کمتر تأثیرگذارند؛ اما با حرکتی که در جبهه مردمی شروع شد، در نتیجه این مردم هستند که بگویند چه کسی کاندیدای نهایی جبهه مردمی خواهد بود، چرا که هر روز نظرسنجی‌های مختلف بیرون می‌آید.

وی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه آموزش و پرورش در کشور، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید دولت محور باشد و دولت به آن کمک کند.
 
نماینده پیشین مجلس کاندیدای ریاست جمهوری شد/ امام شورای نگهبان را در بالاترین جایگاه قرار داد

عوض حیدرپور نماینده پیشین مجلس در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

عوض حیدرپور نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی که صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور، در انتخابات ریاست جمهوری 96 ثبت نام کرد.

عوض حیدرپور نماینده مردم شهرضا در دوره نهم مجلس شورای اسلامی پس از ثبت‌‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران، گفت: ما در جمهوری اسلامی ایران در سال‌های گذشته شیبمان به سمت بالا بوده و امروز نیاز کشور ما شتاب بیشتر است.

وی با بیان اینکه وحدت، همدلی و همزبانی یک نیاز اساسی است، افزود: تأکید حضرت امام(ره) بر وحدت و همدلی بوده و امیدوارم با پیروزی، این وحدت را به‌ وجود بیاوریم.

داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری، ادامه داد: برای ایجاد رونق، علیه جنگ اقتصادی‌ که به پا شده، باید هدف‌گذاری‌هایی انجام دهیم که توطئه‌های غربی‌ها خنثی شود، باید یک اقتصاد مقاوم داشته باشیم که نظام را تحت تأثیر فشارها قرار ندهند.

حیدرپور تصریح کرد: ما برای اسلام، انقلاب کردیم، اما کاستی‌هایی در حوزه فرهنگ وجود دارد که باید ایران را به جایی برسانیم که تداعی یک کشور کاملا فرهنگی و اسلامی باشد. من از عموم ملت دعوت می‌کنم در روز انتخابات شرکت کنند و ایران را در مسیری قرار دهند که شاهد پیشرفت ملت ایران باشیم.

وی افزود: شورای نگهبان هر طور تشخیص دهد، باید تمکین کنیم و فصل‌الخطاب است. امام شورای نگهبان را در بالاترین جایگاه قرار داده‌اند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: