« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۷
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با رایزنی‌هایی که با مسئولان کشوری داشتیم سه اقدام بزرگ در استان به زودی رنگ واقعیت به خود می‌گیرد  


به گزارش آوای دنا،سید حسین صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: سفر خوبی طی دو سه روز اخیر به تهران داشتیم که در آن تصمیمات خوبی برای استان اتخاذ شد.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: استان ما تنها استانی بود که پارک علم و فناوری نداشت و این چنین موضوعی برای عرصه علمی استان چندان خوشایند نبود که در نشستی که با مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت پژوهشی وزارت علوم داشتیم تصمیم جدی برای این کار گرفته شد.

وی از این تصمیم و نحوه برنامه‌ریزی برای شکل‌گیری پارک علم و فناوری گفت و افزود: تصمیم گرفته شد که در نخستین گام رئیس دانشگاه یاسوج شخصی را به عنوان رئیس پارک علم و فناوری برای معرفی به وزارتخانه گزینش کند تا قبل از هر چیز این مجموعه برای پی‌گیری امور یک مدیر داشته باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: با هماهنگی که با دانشگاه یاسوج داشتیم، مقرر شد این دانشگاه در زمین 75 هکتاری که در جاده کاکان در اختیار دارد، چیزی حدود 10 هکتار آن را به پارک علم و فناوری اختصاص دهد.

صابری عنوان کرد: وقتی که این کارها صورت گرفت، آنگاه می‌توان در بودجه سال 92 ردیفی برای اعتبارات پارک علم و فناوری لحاظ کرد.

وی با بیان اینکه استارت شروع ساخت پارک علم و فناوری را باید با این کار زد، عنوان کرد: پارک علم و فناوری پاتوقی برای فرهیختگان استانی خواهد بود تا ایده‌های علمی خود را برای توسعه استان در آن مطرح کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به خبر دوم خود اشاره کرد و گفت: در همین سفر نشستی هم با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی داشتیم و در آن بحث منطقه ویژه اقتصادی گچساران را پیش کشیدیم که در این کمیسیون هم چنین طرحی تصویب شد و اکنون برای نهایی شدن باید به صحن علنی مجلس برود.

صابری، یکی دیگر از خبرهای خوش را مربوط به عملیات اجرایی راه‌آهن یاسوج به اقلید دانست و افزود: با قول مساعدی که معاون وزیر راه داده، عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

وی به یکی دیگر از اقدامات انجام شده در طول چند روز اخیر توسط خود اشاره کرد و بیان داشت: بالاخره در جلسه‌ای که با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور داشتیم ماده 215 ساختمان جدید استانداری کهگیلویه و بویراحمد را گرفتیم که در هفت هزار متر مربع احداث می‌شود.

این مسئول در پایان با بیان اینکه ماده 215 ساخت فضای اداری استانداری کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نواقصاتی که داشت در سال 89 به استانداری عودت داده شده بود، اذعان داشت: سرانجام با رایزنی‌هایی که داشتیم این نواقص برطرف شد و اکنون بدون هیچ دغدغه‌ای این بنا ساخته می‌شود.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: