یادداشت / حجت الاسلام محمد ادریسی
ماندن در این وضع کم تر از عقب گرد نیست.زندگاني هركس سرتا سرش پر از چالش است که بايد آنها را مزه مزه کند وسپس آنها را بگذارد و بگذرد نه اینکه در باتلاقشان فرو رود.
پایگاه خبری آوای رودکوف-حجت الاسلام محمد ادریسی :عطش نتيجه داریم نه مقدمه .خواب بی تعبير خلق يك زندگي خالي ازدرد ،خالي از ولَه و ولَع وفرود و فرازهاي دوران، خالي از دستان لرزان و دلهرۀ پايان است.
سرکار می رویم و در حلقه ی بازی ها وتذبذب ها و تردیدها و نقش و نقشه های غیر خودی ها قرار می گیریم اگر طرح و برنامه ای و نقشه ای نداشته باشیم.
آری!کشورمان یک قلعه بزرگ و مستحکم است و استراتژی و طرح جامع دشمن برای ما فتح قلعه از درون است پس طرح و برنامه ی جامع ما این می شود که این قلعه را از درون حفظ کنیم نه از بیرون پس بنابراین وظیفه و کار می شود حفظ قلعه از درون که برتر از این هیچ نیست.
ماندن در این وضع کم تر از عقب گرد نیست.زندگاني هركس سرتا سرش پر از چالش است که بايد آنها را مزه مزه کند وسپس آنها را بگذارد و بگذرد نه اینکه در باتلاقشان فرو رود.
دنیا دارالمجانین نیست بلکه دارالعمل است آن هم به حکم عقل و مجنون کسی است که در این فرصت و این همه امکانات خودش را محروم کند و دیگران را هم محروم بخواند.
وقتی به زندگانی پر فراز ونشیب حق باوران و یاوران باز میگردیم ، میبینیم، که آنها برای یک هدف و مقصد گام بر میداشتند که گروهی ازمردم زمانشان با جان و دل پیغام الهی آنان را دریافتند و همراه و مدافع شدند و بعضی دیگردر بن بست خود فریبی و دگر فریبی گرفتار شدند و عده ای دیگر بی تفاوت از کنار آنها گذشتند.
به منابع دین اسلام اگر نگاهی داشته باشیم می بینیم آنان که خارج از قلعه بودند آنهایی را که در قلعه نبوت و امامت و ولایت ایستادند را با انواع فحشها پذیزایی می کردند و می خواستند بال آن خوبان را بچینند و یا بدرند و حتی به هٌدهٌدهای بلند پرواز يعني رهروان آنها هم رحم نمی کردند.
فحش ندهیم و کاری کنیم که فحش محبت نکنند البته همیشه فحش ها به لایق آنها نمی رسد و هرکاری کنی سراغت می آیند و چه بسا در تنها ترین و بهترین مسیر باشی بازهم فحش ها را حواله ات دهند.
قرآن را بخوانیم می بینیم که پیروان بدی ها از انبیا و پیام آوران حق با این چنین فحشها و سخنان متعصبانه و روشی هایی پذیرایی می کردند که :
احمق وسبک مغزی 1 ؛ جادوگر و بیعقلی 2 ؛حیله گری 3 ؛مفسد، متکبر، برتری جوهستی 4 ؛ دروغگو و گستاخی 5 ؛ منحرف و گمراهی 6 ؛ دیوانه ، شاعری 7 ؛ فال بد زدن به آنها و سبب بدبختی دانستن آنان 8 ؛ ارعاب و اخراج و تبعید آنها 9 ؛ تهدید به شکنجه 10 ؛ تهدید به سنگسارمی شدند 11 ؛ مخالفت صریح و لج بازی با آنها می شد 12؛ و گونه های مختلف بی اعتنایی و تمسخر 13 و ....
پی نوشت:
1- (إِنَّا لَنَراكَ فِي سَفاهَةٍ) اعراف، 66.
2- ( َّقالُوا ساحِرٌ أَوْ مَجْنُون )ذاريات، 52.
3 - (إِنَّ هذا لَمَكْرٌ مَكَرْتُمُوه)اعراف، 123.
4 - ( بَلْ هُوَ كَذَّابٌ أَشِر)قمر، 25.
5- ( فَقالَ الْمَلَأُ الَّذينَ كَفَرُوا مِنْ قَوْمِهِ ما هذا إِلاَّ بَشَرٌ مِثْلُكُمْ يُريدُ أَنْ يَتَفَضَّلَ عَلَيْكُم)مؤمنون، 24.
6- (قالَ الْمَلَأُ مِنْ قَوْمِهِ إِنَّا لَنَراكَ في ضَلالٍ مُبينٍ)اعراف، 60.
7- (وَ يَقُولُونَ أَ إِنَّا لَتارِكُوا آلِهَتِنا لِشاعِرٍ مَجْنُون)صافات، 36.
8- (إِنْ تُصِبْهُمْ سَيِّئَةٌ يَطَّيَّرُوا بِمُوسى وَ مَنْ مَعَه)اعراف، 131.
9- (ْ إِنَّهُمْ أُناسٌ يَتَطَهَّرُون )اعراف، 82.
10- ( إِنَّا لَنَراكَ فينا ضَعيفاً وَ لَوْ لا رَهْطُكَ لَرَجَمْناك)هود، 91.
11- ( قالُوا لَئِنْ لَمْ تَنْتَهِ يا نُوحُ لَتَكُونَنَّ مِنَ الْمَرْجُومينَ) شعرا، 116.
12- ( لَنُخرِجَنَّكَ يا شُعَيبُ وَالَّذينَ آمَنوا مَعَكَ مِن قَريَتِنا أَو لَتَعودُنَّ في مِلَّتِنا قالَ أَوَلَو كُنّا كارِهينَ)اعراف، 88.
31-(اعراف، 8)؛ (هود، 26)؛ (هود، 23)؛ (شعرا، 11)؛ (نوح، 7)؛ (هود، 38)؛ (هود، 62)؛ (هود، 87)؛ (هود، 91)؛ (شعرا، 136)...
عضویت در خبر نامه