« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰
مذهبی
رای رهایی از مشکلات و همچنین رفع بلا و گرفتاری دعاهایی وجود دارند که می‌توان در این لحظه‌ها آن‌ها را قرائت کرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، برای رفع گرفتاری و مشکلات شدید، دعاهای بسیاری مورد سفارش قرار گرفته که تعدادی از این دعاها را در کتاب‌هایی مانند مفاتیح الجنان می‌توان مطالعه کرد.

دعا به جهت رفع گرفتاری

 ۱۰۱ مرتبه بخواند:

"رَبِّ اِنّی مَسَّنِیَ الضُّرِ وَ اَنْتَ اَرْحَمُ الرّاحِمین"

در کتاب صحیفه‌الامان آمده است اگر در محنتی گرفتار باشی هفتاد مرتبه بگو:
 یا اللهُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا فاطِمَه یا صَاحِبَ‌الزَّمان اَدْرِکنی وَ لا تُهْلِکْنی

دعای رفع مشکل / آیت الله شیخ شمس الدین واعظی سبزواری

وقتی مشکلی برایتان پیش می آید، به ادعیه ی مفاتیح الجنان مراجعه کنید و پانزده صلوات، جهت مادر حضرت اباالفضل العباس، حضرت ام البنین (ع) نذر کنید که حتما تاثیر می گذارد.

دعا برای رفع مشکلات / علامه سید مرتضی کشمیری

آیت الله العظمی شبیری زنجانی فرمودند: به چند واسطه از مرحوم آقا سید مرتضی کشمیری نقل است که ایشان هم از حضرت بقیه الله نقل کرده اند که برای رفع مشکلات، این دعا خوانده شود: «یَا مَن إذا تَضَاَیَقَتِ الاُمُورُ فَتَحَ لَها باباً لَم تَذهَب إلیه وَهمٌ، یا اَرحَمَ الرّاحمین»

در امان بودن از کل بلایا / حاج اسماعیل خان دولابی

در رحم مادر در یک کیسه ی آب قرار داشتیم که آسیبی به ما نرسد. در دنیا هم اگر هر روز، شش بار سوره ی «قُل هُوَ الله» را به بالا و پایین و جلو و عقب و راست و چپ مان بخوانیم، داخل کیسه ای می شویم که آسیبی به ما نمی رسد.

جهت سلامتی و نجات از فقر / شیخ طوسی

در کتاب تهذیب شیخ طوسی روایت است، کسی که بعد از نماز صبح ده مرتبه «سبحان الله العظیم و بحمدِهِ وَ لا حَولَ و لا قُوَّهَ اِلاّ بِالله العَلیِّ العَظیمِ» بگوید، خداوند به او سلامتی از نابینایی و دیوانگی و بیماری جذام و فقر عنایت می کند؛ و از خرابی خانه در امان می باشد.

دعا برای رفع مشکلات / شیخ محمد تقی بهلول

سفارش معظمٌ له به افراد، برای رفع مشکلات این است که بعد از هر نماز واجب، هر قدر می تواند، این ذکر را بگویند: «اللّهُم اَغنِنِی بِحَلالِکَ عَن حَرامِکَ وَ بِطاعتِکَ عن مَعصیتکَ و بِفضلک عمَّن سِواک»

دعای رفع گرفتاری ها / شیخ مجتبی قزوینی خراسانی

جهت حفظ و رفع گرفتاری ها بعد از نماز صبح، دست بر سینه گذاشته و هفتاد بار «یا فَتاح»خوانده شود. نیز دعای «بِسمِ الله و بِاللّهِ وَ صَلّی الله عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اُفَوِّضُ اَمرِی اِلَی الله» تا آخر از تعقیبات نماز صبح که در مفاتیح الجنان موجود است، خوانده شود.

حفظ از بلایا / سفارش کربلایی خلیل ایمانی

مرحوم کربلایی خلیل ایمانی می فرمود: از امام صادق (ع) روایت است که جهت حفظ، هنگام خروج از خانه، شخص باید به شش جهت و هر جهتی یک سوره ی اخلاص را بخواند و بدمد.
آن عزیز می فرمود: خوب است هنگام خواب نیز، این کار را بکند، خیلی اشخاص تجربه کرده اند و درستی مطلب را گواهی داده اند.

برطرف شدن کارهای سخت / مرحوم رضی

مؤلف تحفه رضوی از مرحوم پدرش نقل می‌کند که برای برطرف شدن کارهای سخت، پس از نافله ی مغرب صد مرتبه بر پیامبر و خاندانش صلوات بفرست، سپس هفتاد مرتبه بگو «یا اللهُ یا مُحَمَّدُ یا عَلیُّ یا فاطمه یا حسن یا حسین ی صاحب الزمان»، پس از آن صد مرتبه ی دیگر بر پیامبر صلوات بفرست و حاجت خود را بخواه!

رهایی از خطرات احتمالی / شیخ جعفر آقای مجتهدی

مداومت بر زیارت عاشورا آثار شگرفی دارد و آدمی را در حصن حصین خود از خطرات احتمالی نگاه می دارد.

دعا برای رفع مشکلات مالی / حضرت آیت الله بهجت

فردی که دچار مشکلات شده و همه چیز خود را در مسیر کاسبی از دست داده بود، از آیت الله بهجت استمداد می طلبد؛ و از او می خواهد تا برای او دعا کند. ایشان نیز به او می فرمایند:ذکر شریف استغفار را زیاد تکرار نمایید و خسته نشوید، خداوند به شما توفیق خواهد داد.

برای حفظ انسان / حضرت آیت الله بهجت

آیت الله بهجت می فرمودند: برای حفظ انسان، صبح و شام سه بار گفته شود «اَللّهُمَ اَجعَلنِی فِی دِرعِکَ الحَصِینَهِ اَلَّتی تَجعَلُ فیها مَن تُرید» این در روایت آمده و من سابقاً به یکی از افراد که در اصفهان هستند، این را سفارش می‌کردم و او ملتزم به این ذکر شد.

دعا به جهت رفع گرفتاری‌ ها / آیت الله سید عبدالکریم کشمیری

آیت الله سید عبدالکریم کشمیری معتقد بودند که در زمان هجوم گرفتاری‌ها و مشکلات، قرائت سوره و یا ذکری به نیت هدیه به امام جواد (ع) بسیار مؤثر و مجرب است.

در امان بودن از بلا / آیت الله سید عبدالکریم کشمیری

جهت در امان بودن از هفتاد بلا، بعد از نماز صبح و مغرب هفت مرتبه «بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ»بگویید.

حل مشکلات دنیوی / آیت الله سید عبدالکریم کشمیری

یکی از مراجع حوزه علمیه قم مشکلی داشت. خدمت آقا سید عبدالکریم کشمیری رسید و ایشان این ذکر را به او سفارش کردند:

«یَا اَبَا الغَوثِ اَغِثنی، یَا وَلیَّ الله اَدرِکنی بِلُطفِکَ الخَفِی، لا اِلهَ اِلّا اَنتَ، سُبحانَکَ اِنِّی کُنتُ مِنَ الظّالِمِین» و بعد از مدتی مشکل او حل شد.

نجات از بلایا / سفارش سید علی آقا شوشتری

مرحوم عارف کامل، سید علی آقا شوشتری فرمودند: حضرت صدیقه طاهره (س) این ختم را تعلیم فرمودند و بسیار مجرب است.

چون به شدت و بلیه ای مبتلا شدی با حضور قلب، ۱۰۰۱ مرتبه آیه کریمه «رَبَّهُ أَنِّی مَسَّنِیَ الضُّرُّ وَ أَنتَ أَرحَمُ الرّاحِمِینَ» را با خضوع و خشوع و تضرع بخوانی، نجات خواهی یافت.

دعای رفع مشکل / آیت الله میانجی

جهت رفع هر مشکلی آیه الکرسی را بخوانید، مجرب است.

گشایش و فرج مشکلات / کفعمی

در «مصباح» کفعمی آمده است که ذکر «لاَ اِله اِلاّ اللهُ المَلِکُ الحقُّ المُبین» دعای گشایش و فرج است، در مشکلات.

منابع: (ذکرهای شگفت عارفان۱، انتشارات عطر یاس، صفحه ۱۰۴)

(پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین