« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷
انتخابات
وزیر سابق نفت با بیان اینکه با طرح‌های دولت قبل عکس می‌گیرند و مدام تمام تقصیرات را گردن دولت‌های نهم و دهم می‌اندازند گفت: دولت فعلی طرح‌های دولت قبل را ادامه می‌دهد و گاهاً به مزایده می‌گذارد.
به گزارش دولت بهار، رستم قاسمی وزیر نفت دولت دهم، به برخی اتهامات دولت یازدهم به دولت قبل پاسخ داد.

وی در همین زمینه اظهار داشت: دولت ناکارآمد و ناتوان به جای پاسخگویی به وعده‌ها و کارهایی که باید می‌کرد و نکرده، از ابتدای روی کار آمدن خود اقدام به تخریب دولت‌های نهم و دهم می‌کند.

 وزیر نفت دولت دهم افزود: هر انسان بی‌سوادی که در مسند دولت قرار می‌گرفت و به جای پاسخگویی چند کلمه به وی یاد می‌دادند تا تقصیر دولت قبل بیندازد نیز بهتر از وضعیت فعلی دولت را اداره می‌کرد.

قاسمی این شیوه از نوع تخریب را ضمن قدیمی بودن، انگلیسی می‌داند و می‌گوید دولت فعلی طرح‌های دولت قبل را ادامه می‌دهد و گاهاً به مزایده می‌گذارد اگر طرح‌های دولت قبل نبود می‌خواستند چه کار کنند؟

وی با اشاره به وعده رئیس دولت یازدهم قبل از به قدرت رسیدن تصریح کرد: شما قرار بود 100 روزه اقتصاد را حل کنید و معیشت مردم را چنان افزایش دهید که نیازی به یارانه 45 هزار تومانی نداشته باشند و بوق قطار را در کرمانشاه به صدا در آورده و مردم از اتوبان تهران ـ شمال تردد کنند، گزارش بدهید «چه کردید؟»

 وزیر نفت دولت دهم با تأکید بر اینکه زمان «نگذاشتند و یا نمی‌گذارند» تمام شده است، گفت: مثل اینکه آقایان وعده‌هایشان را فراموش کرده‌اند چرا که همه وعده‌ها را می‌گویند ما نگفتیم البته این به اقتضای سن آنها هم برمی‌گردد لااقل چند نفر را استخدام می‌کردید تا وعده‌هایتان را یادداشت می‌کردند.

قاسمی از مسئولان دولت یازدهم خواست که با شماره از طرح‌هایی نام ببرند که کلنگ زده و افتتاح کردند نه اینکه با طرح‌های دولت قبل عکس بگیرند.

وی با اشاره به اظهارات اسحاق جهانگیری (معاون اول رئیس‌جمهور) مبنی بر اینکه در دولت گذشته شغلی ایجاد نشد،‌گفت: 22 میلیون تولید سیمان، 10 میلیون تن فولاد و 20 هزار کیلومتر توسعه راه در کشور و گازرسانی به 14 هزار روستا را جن و پری انجام داد؟

 وزیر نفت دولت دهم با تأکید بر اینکه دروغ حدی دارد خاطرنشان کرد: 38 سال از انقلاب گذشته و فقط 20 سال از دولت‌ها در دست دوستان مسئولین دولت یازدهم بوده است از اینکه 8 سال دولت با باجناق‌ها نبوده است، ناراحت شده‌اند.

قاسمی می‌گوید: زمان رقیب فرضی درست کردن و دیوارکشی گذشته است شما (دولت یازدهم) 1400 روز هیچ کاری نکردید اگر رأی بیاورید در 1400 روز آینده می‌خواهید چه کار کنید؟ چرا که در دوره‌ای که نیازمند رأی بودند به جای کار کردن فقط به کلمه پیشینیان بسنده کردند.

وی با بیان اینکه صنعت نفت کشور تا سال 84 دست دوستان دولت یازدهم بوده است، گفت: ایران تا سال 85، 27 میلیون لیتر بنزین وارد کرده آیا این جفا به مردم نیست.

قاسمی پالایشگاه آبادان، لاوان، تبریز و ستاره خلیج فارس را از جمله پالایشگاه‌های افتتاح شده در دولت نهم و دهم عنوان و تصریح کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس با پیشرفت 75 درصدی به دولت یازدهم تحویل داده شد و در این دولت کمتر از 90 درصد طی 4 سال پیشرفت داشته و امروز برای انتخابات آن را افتتاح کرده‌اند. اگر واقعاً این پالایشگاه به بهره‌برداری رسیده، بروید و در آن بنزین تولید کنید.

 وزیر نفت دولت دهم می‌گوید: پالایشگاه ستاره خلیج فارس باید نیمه اول سال 92 به بهره‌برداری می‌رسیده و دولت یازدهم آن را در سال 96 با 90 درصد پیشرفت افتتاح کرده است.

وی به میزان بهره‌برداری ایران و قطر از میادین مشترک گازی اشاره و تأکید کرد: در دولت سازندگی و اصلاحات که شرکت توتال و شل حضور داشتند ما 10 فاز را طی این 16 سال در اختیار داشتیم که 5 فاز را هم نیمه‌تمام به دولت نهم تحویل دادند و این در حالی است که قطرها 20 فاز را آغاز کرده بودند.

قاسمی با اشاره به گزارش‌نامه زنگنه وزیر نفت به مجلس، گفت: آقای زنگنه سرمایه‌گذاری چند ساله صنعت نفت را به مجلس گزارش داده که در این گزارش آمده که در سال‌های 91 و 92، 20 تا 21 میلیارد دلار فقط در شرکت ملی نفت سرمایه‌گذاری شده است. طبق این گزارش با این همه سرمایه‌گذاری باز هم دولت یازدهم ادعا می‌کند که در حال آواربرداری بوده است؟

 وزیر نفت دولت دهم معتقد است: دولت یازدهم سرعت کارهای عمرانی برخی از فازهای گازی را به تأخیر انداخته است و این نوعی خیانت به کشور است.

وی همچنین در پایان به پیشنهاد مناظره بین روحانی و جهانگیری پرداخت و گفت:‌ اگر جرأت داشتید با رئیس دولت نهم و دهم مناظره می‌کردید تا همه چیز مشخص و شفاف شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: