« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران از ساماندهی دست فروشان در محله حسینی فردوس و جمع آوری کابل‌های فشار قوی برق در محله تولید دارو خبر داد.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از افکارنیوز، محسن پیرهادی در رابطه با وضعیت محله حسینی فردوس واقع در  منطقه 18 گفت: در حوزه خدمات شهری نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی، شستشوی روزانه مخازن و رفت و روب معابر، ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم و عاملین سد معبر از جمله دست فروشان و وانت بارها به ویژه در خیابان شهید بیگلو و نوسازی و استاندارد کردن تجهیزات تفریحی و ورزشی در بوستان های سطح محله در دستور کار قرار دارد.

* جابه جایی تیرهای برق مزاحم در وسط معابر

وی به  تجهیز بوستان های سطح محله به امکاناتی نظیر آبنما، آلاچیق های خانوادگی، گل کاری، مبلمان مناسب اشاره کرد و گفت: تأمین روشنایی بوستان ها، احداث شهربازی و خانه دوچرخه در بوستان فردوس و بوستان سجاد،  بازگشایی ابتدای خیابان امام زمان (عج)، ساماندهی تاکسی های مسیر آزادی و تعبیه ایستگاه مناسب برای آنها و امتداد خطوط مترو به سمت جنوب غرب تهران و جابه جایی تیرهای برق مزاحم در وسط معابر به منظور سهولت تردد ساکنین و خودروهای امدادی سایر مواردی است که در حوزه سلامت پیگیری می شود.

پیرهادی بیان کرد: در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک محله نیز مواردی از جمله ترمیم و لکه گیری روکش آسفالت معابر، انتقال دوربرگردان خیابان زرند به 500 متر بالاتر و یا اتخاذ تمهیدات ترافیکی از جمله احداث پل  به منظور کاهش بار ترافیکی ناشی از تردد خودروهای بازار آهن واحداث میدان شهدای فردوس در چهارراه بازار آهن و خیابان 17 شهریور در دست بررسی است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران بیان کرد: ارائه مساعدت مالی به منظور استقرار کانکس نیروی انتظامی در سطح محله، تغییر جهت ترافیکی خیابان شهید بیگلو از شمال به جنوب و جنوب به شمال، احداث پارکینگ عمومی طبقاتی با مارکت بخش خصوصی در سطح محله مواردی که در حوزه عمران در دستور کار قرار دارد.

*طراحی و ساخت المان شهدا در سطح محله

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در حوزه فرهنگی پیشنهاداتی از سوی شورایاران مطرح شده که از آن جمله می توان به احداث مجموعه ورزشی چندمنظوره، طراحی و ساخت المان شهدا در سطح محله، ترمیم زمین چمن مصنوعی شهید شریفی و تجهیز آن به امکانات مورد نیاز، توسعه فضایی ساختمان سرای محله و تجهیز ساختمان سرای محله اشاره کرد.

وی افزود: در حوزه معماری و شهرسازی نیز مواردی از جمله تسریع در روند صدور پروانه و اطلاع رسانی مناسب در خصوص بسته های تشویقی به منظور نوسازی و بهسازی بافت فرسوده و تعیین تکلیف بناهای فرسوده و خالی از سکنه در سطح محله از جمله خیابان شهید بیگلو در محل حمام قدیمی و ساختمان قدیم کانون پرورش فکری در بوستان شهدای فردوس در دست پیگیری است.

پیرهادی گفت: اهالی محله حسینی فردوس درخواست  استقرار مأموران نیروی انتظامی در بوستان فردوس به منظور جلوگیری از بزهکاری، سرقت و معضلات اجتماعی و نیز افزایش گشت های محلی، جابه جایی تیرهای برق مزاحم در وسط معابر به منظور سهولت تردد ساکنین و خودروهای امدادی و احداث مرکز بهداشتی درمانی در سطح محله را داشته اند که این موارد به سازمان های مربوطه ارجاع شده است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد:  تغییر نام بلوار مدائن  به نام شهید اسداله ابراهیمی، خیابان گلستان به نام شهید محسن فرامرزی و کوچه گلستان دوم به نام شهید حسین امیدواری مواردی است که به کمیسیون نامگذاری شورا ارسال شده است.

*محله تولید دارو – منطقه 18

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به وضعیت محله تولید دارو واقع در منطقه 18 اشاره کرد و گفت: نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی و افزایش تعداد مخازن زباله و تعبیه مخازن جدید جهت تفکیک پسماند تر و خشک، ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم و عاملین سد معبر به ویژه وانت بارهای فروش اجناس در سطح محله به ویژه در خیابان تختی، اتخاذ تدابیر لازم به منظور آبیاری قطره ای فضاهای سبز واقع در خیابان تختی شمالی و یادگار، لایروبی انهار سرپوشیده  وجمع آوری کابل های فشار قوی برق در محله مذکور در دست بررسی است.

*تخصیص خط تاکسی در مسیر میدان معلم به مترو نعمت آباد

وی افزود: در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک محله مواردی در دست بررسی است که از آن جمله می توان به تخصیص خط تاکسی در مسیر میدان معلم به مترو نعمت آباد و میدان معلم به سمت خیابان آزادی، اصلاح هندسی ورودی خیابان تختی از سمت 45 متری زرند و ساماندهی ترافیکی خیابان تختی به ویژه در ساعات تردد دانش آموزان به هنگام صبح و عصر و خیابان شهید حمید رضا یادگار به علت توقف سرویس های شرکت تولید دارو اشاره کرد.

پیرهادی ادامه داد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی محله پیشنهاداتی از سوی شورایاران مطرح شده که عبارتند از احداث مجموعه ورزشی چندمنظوره، تجهیز ساختمان سرای محله و احداث آمفی تئاتر در دست بررسی می باشد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: تسریع در روند صدور پروانه و اطلاع رسانی مناسب در خصوص بسته های تشویقی به منظور نوسازی و بهسازی بافت فرسوده و قرارگیری قسمت های دیگر محله در محدوده شمول بافت فرسوده در حوزه شهرسازی از خواسته های شورایاری و هیئت امنا و اهالی محله می باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در راستای بررسی و رسیدگی به مشکلات محلات شهر تهران از ابتدای دوره چهارم شورای شهر تهران و در طی سه سال و نیم مسئولیت خود، به مشکلات و مطالبات 227 محله شهر تهران رسیدگی کرده و علاوه بر دیدار با شهروندان محلات و یا دریافت مشکلات و خواسته ها از طریق شورایاران و فعالان مناطق، کمبودها را به دستگاه و سازمان های ذیربط در شهرداری تهران ارجاع داده و پیگیر حل مشکلات شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین