« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۱
امام جمعه قلعه رئیسی عنوان کرد
امام جمعه قلعه رئیسی گفت:حتی در شب انتخابات نیروها را جابه جا می‌کردند و برای یک صندوق برای 29 نفر حکم زدند بدترین جاها را برای صندوق‌ها مشخص کردند یا وقتی روستاها را تخلیه و به شهر می فرستند مشخص بود که روند انتخابات نامناسب است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه به موضوع اصول عقاید اصل امام و به طور خاص امامت و حکومت حضرت حجت(عج) اشاره و خاطرنشان کرد: در مدت 4 یا 5 سال آغاز عمر حضرت مهدی(عج) که پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری(ع) حیات داشتند شیعیان مورد اعتماد و وثوق حضرت مهدی(عج) را زیارت کردند و وظیفه داشتند در موقع لزوم به دیگر شیعیان اطلاع دهند.

صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

وی به آغاز ماه مبارک رمضان اشاره و عنوان کرد: ماه مبارک رمضان، ماه مغفرت، آمرزش، ماه جود و کرم و ماه بخشش و نیکوکاری و این یک ماه تهذیب نفس و ماه صبر و استقامت و ماه خودسازی و اصلاح جامعه است و یک دانشگاه انسان سازی است.

امام جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: ماه رمضان یک فرصت استثنایی و حتی اعمال عادی انسان مثل خواب هم در عبادت است و در نفس کشیدن ثواب تسبیح گفتن را دارد و یک نسیم است که می‌وزد و خودمان را در معرض این نسیم الهی قرار می‌دهیم و ماه آشتی با خداست و فرصت رفع کدورت‌هاست و فرصت تغییر و اصلاح خداپسندانه است و در این ماه سعی کنیم اهل کمک به دیگران باشیم.

صلواتی به سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان و سرزمین‌های اشغالی اشاره و اضافه کرد: دولت‌های منطقه بدانند صدام ملعون برای شما عبرت است و آن روزی که شما گرفتار شوید آمریکا به دردتان نمی‌خورد و در این سفر به دنبال اهدافی بود که تقابل ایران و عربستان در حال دو قطبی کردن منطقه است و آمریکا بایستی بین دو قطبی یکی را انتخاب و حمایت سیاسی و تسلیحاتی کند و به دنبال اتحاد علیه ایران بود.

وی گفت: نجات اقتصاد آمریکا، مقابله با انصارالله ، پیگیری صلح فلسطین با رژیم صهونیستی و عربستان به دنبال ایران هراسی و سوق دادن آمریکا برای مقابله با ایران و مقاومت از دیگر اهداف سفر رئیس جهمور آمریکا به عربستان بود و تا حالا اقدامات عربستان علیه ایران شکست خورد و به لطف پروردگار این توطئه هم شکست خواهد خورد.

امام جمعه قلعه رئیسی به سفر رئیس جمهور آمریکا به بحرین هم اشاره و خاطرنشان کرد: ارمغان سفر دونالد ترامپ برای امت اسلام حمله وحشیانه به آیت‌الله شیخ عیسی قاسم و دستگیری این عالم وارسته و انقلابی بود و در واقع حمله به شرافت و حیثیت قاطبه مسلمانان بود و برخورد خشونت آمیز با مردم و کشتار جوانان بحرینی زمینه سازی برای سقوط حکومت بحرین است و به لطف پروردگار شاهد نابودی حکام ظالم بحرین خواهیم بود.

صلواتی به انتخابات 29 اردیبهشت ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره و بیان کرد: انتخابات 29 اردیبهشت با مشارکت 73 درصدی واجدان شرایط رای شکوه دیگری از عظمت نظام جمهوری اسلامی و مردم شریف را به رخ جهانیان کشید و مردم لبیک به فرمان مقام معظم رهبری برای حضور حداکثری سنگ تمام گذاشتند و پیروز میدان مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران اسلامی بود و هوش و ذکاوت رهبر معظم انقلاب حتی مخالفان را هم پای صندوق‌های رای کشاند.

وی تاکید کرد: بلوغ سیاسی امت حزب‌الله و تفکر انقلابی بود که با همه بی‌تدبیری و تخلفات و کندی عمل منشیان و مجریان اخذ رای که نارضایتی‌هایی را ایجاد کرد اما به اهالی فتنه 88 فهماندند که برای آنان مصالح نظام و اسلام از کرسی قدرت چهار ساله رجحان دارد و با ارجاع اعتراضات به مراجع قانونی از فتنه‌های احتمالی و سوء استفاده جلوگیری کردند.

امام جمعه قلعه رئیسی تبیین کرد: هر چند تعرض به ارکان نظام و شکستن حریم نهادهای رسمی و قانونی هم چون قوه قضائیه، صدا و سیما، سپاه، بسیج و سایر نهادهای وابسته به حاکمیت و تحریک احساسات و ترساندن مردم به آینده خلاف مصالح ملی بود و رمز موفقیت امید و نشاط زندگی مردم قطعا تامین انتظارات و تحقق وعده‌های است که داده شد و مردم آن مطالبه‌ها را حق خود می‌دانند و با فرو نشستن گرد و غبار رقابت‌های سیاسی برای رفع مشکلات کشور تلاش کند.

وی به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در منطقه چاروسا اشاره و ادامه داد: قبل از انتخابات بنده تذکرات لازم، هدایت‌های لازم و کمبودها را از طرق مختلف بیان کردم ولی وقتی همه امورات یک طرفه باشد و فقط به دنبال راضی کردن اقوام، آشنایان، و جریانات سیاسی خویش باشی و خدا باوری و ایمان ملاک نباشد نتیجه آن می شود که امروز می بینیم.

صلواتی گفت: ولی وقتی از قبل به لیست معتمدان نگاه می‌کردیم خیلی عوامل مشخص بود که دنبال انتخابات سالم نیستند و اولین ضعف این انتخابات این بود که هیات اجرایی سلیقه‌ای، خطی سیاسی و قومی بود و وقتی چینش افراد سر صندوق بر اساس معامله و خطی و قومی قبیله‌ای است باید شکرگذار باشیم که از این بدتر نشد.

صلواتی بیان کرد: حتی در شب انتخابات نیروها را جابه جا می‌کردند و برای یک صندوق برای 29 نفر حکم زدند بدترین جاها را برای صندوق‌ها مشخص کردند یا وقتی روستاها را تخلیه و به شهر ارسال می‌کنند مشخص بود که روند انتخابات نامناسب است.

امام جمعه قلعه رئیسی گفت: حقیقتا در روز جمعه در شهر قلعه رئیسی یک عده‌ای آبروی نظام جمهوری اسلامی، آبروی دولت و آبروی استاندار را بر باد دادند و اولین خواسته مردم این است برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی و لبیک به فرمان نایب امام زمان(عج) و برای دفاع از حق خویش در این میدان و سنگر حضور پیدا کردیم و متخلفین انتخابات و کسانی که زمینه تخلف را فراهم کردند باید مورد تعقیب قانونی قرار بگیرند و با آنها برخورد شود و مسوولان منطقه بدانند در پیشگاه خداوند مسوول هستند.


منبع/فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: