« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
آوای رودکوف بررسی کرد:
سرمایه‌گذاری برای‌ آموزش ارتقای تخصص، توسعه توانایی‌ها، افزایش احساس مسئولیت و تعهد و توانایی پذیرش تغییرات در نیروی انسانی، یک‌عامل حیاتی در ایجاد و حفظ مزیت رقابتی و یک‌سرمایه‌گذاری پربازده است که بر ثروت ملت‌ها می‌افزاید.

پایگاه خبری آوای رودکوف:سرمایه انسانی موجودی شایستگی‌ها، دانش، ویژگی‌های اجتماعی و شخصیتی شامل خلاقیت، تجسم در توانایی برای انجام کاری جهت تولید ارزش اقتصادی است. سرمایهٔ انسانی دید اقتصادی جامعی از انسان فعال در اقتصاد است.

این منبع انسانی می تواند به سرمایه انسانی با ورودی های مؤثر آموزش، سلامت و ارزش های اخلاقی تبدیل شود. تبدیل منابع انسانی ردیفی به منابع انسانی فوق العاده پُرسود با این ورودی ها فرآیند تبدیل سرمایه انسانی است.

منابع انسانی از مهم‌ترین عوامل انکارناپذیر در شکل‌دادن توسعه اقتصادی است

علیرضا آقابالایی رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار آوای رودکوف، اظهار کرد: منابع انسانی، که منبع کار و اندیشه است، یکی از مهم‌ترین عوامل انکارناپذیر در شکل‌دادن توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ثروت واقعی هر جامعه است، بنابراین سرمایه‌گذاری برای‌ آموزش ارتقای تخصص، توسعه توانایی‌ها، افزایش احساس مسئولیت و تعهد و توانایی پذیرش تغییرات در نیروی انسانی، یک‌عامل حیاتی در ایجاد و حفظ مزیت رقابتی و یک‌سرمایه‌گذاری پربازده است که بر ثروت ملت‌ها می‌افزاید.

وی افزود: ارائه محصولات و خدمات متفاوت و متمایز با كیفیت، كاهش هزینه ها، خلاقیت و نوآوری و افزایش رقابت پذیری از مزایای وجود منابع انسانی كیفی و دانش مدار است.

وی ویژگی های کیفی انسان را نوعی سرمایه دانست و تصریح کرد: سرمایه انسانی یک مفهوم به طور کامل اقتصادی است و در واقع ویژگی های کیفی انسان، نوعی سرمایه است، زیرا که این ویژگی ها می تواند موجب افزایش بهره وری، تولید، درآمد و رفاه شود.

سرمایه گذاری در سرمایه انسانی موجب افزایش صادرات می شود

آقابالایی ادامه داد: از جمله عوامل موثر برای افزایش صادرات می توان به سرمایه انسانی، تحقیق، توسعه و بهره وری اشاره کرد و باید بدانیم که سرمایه گذاری در بین این عوامل باعث افزایش قدرت رقابت پذیری و در نهایت افزایش صادرات می‌شود.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: کیفیّت بهتر کالا را می توان سلاحی برای حضوری مقتدرانه در اقتصار مقاومتی قلمداد کرد.

وی با اشاره به نتایج کم‌توجهی به نیروی انسانی افزود: کم‌توجهی به نیروی انسانی موجب فرسایش و ازدست‌رفتن سرمایه و ثروت ملت‌ها می‌‌شود.

آقابالایی تاکید کرد: بهبود در کیفیّت سرمایه انسانی را در کاهش هزینه‌های تولید و امکان تجارت کالاها با کیفیّت بهتر با قیمت‌های پایین تر تاثیرگذار می‌دانند.

سرمایه انسانی نقش مهمّی در اقتصار مقاومتی دارد

ابراهیم ناهی نایب رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار آوای رودکوف، اظهار کرد: سرمایه انسانی و صادرات بی تردید نقش مهمّی در اقتصار مقاومتی ایفا می نمایند.

 وی با اشاره به شرایط امروز اقتصاد بین‌الملل افزود: در شرایط امروز اقتصاد بین‌الملل که کشورها در پی دستیابی به رشد اقتصادی پایدار و گسترش تولید و اشتغال هستند، روی آوردن به بازارهای صادراتی و تجارت بین‌الملل اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.


سرمایه گذاری برای سرمایه انسانی بازدهی بیشتری دارد

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری برای سرمایه انسانی بازدهی بالاتری نسبت به سرمایه گذاری در سرمایه فیزیکی دارد.

ناهی از نتایج تغییر کیفیّت محصولات گفت و ادامه داد: تغییر کیفیّت محصولات دلیلی برای افزایش توان رقابت پذیری و افزایش صادرات است.

وی تاکید کرد: جریان تجارت و صادرات با تغییر کیفیّت محصولات و ایجاد محصولات جدید تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

براساس این گزارش، سرمایه گذاری در نیروی انسانی و اعتلای کیفیت نیروی کار یکی از زمینه ها و راه های اصلی افزایش بهره وری و تسریع رشد اقتصادی است.

گزارش از: امیر مسعود طایفه سلطانخانی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: