« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
دولت دوازدهم
هر فردی که در انتخابات ریاست جمهوری با رأی مردم برگزیده می شود، رئیس جمهوری اسلامی ایران است، یعنی رئیس جمهور همه مردم ایران، حال این فرد چه با رأی بالا رئیس جمهور شده باشد چه با رأی پایین.
به گزارش پایگاه آوای رودکوف؛ نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری برای پیروزی باید نصف به اضافه یک رأی داشته باشند تا بتوانند در مسند ریاست جمهوری قرار بگیرند، در غیر این صورت انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد.

اما اگر فردی در انتخابات ریاست جمهوری توانست رأی بالایی به دست آورد، دیگر نیازی به برگزاری دور دوم انتخابات نیست، رأی یک منتخب چه نصف به اضافه یک رأی مردم و چه بالاترین رأی ممکن، رئیس جمهور را مشخص می کند.
انتخابات

اما برخی سعی دارند رأی بالای یک رئیس جمهور را ویژه و متفاوت تلقی کنند، چرا که اعتقاد دارند اگر مثلاً فردی در انتخابات ریاست جمهوری 24 میلیون رأی آورده است، رئیس جمهور و نماینده همین تعداد افرادی است که به او رأی داده اند و دیگر رأی دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری، حق و حقوقی ندارند.

به عنوان مثال در برخی روزنامه های اصلاح طلب با تیتر درشت نوشته شده که کابینه 24 میلیونی، که القاء کننده این مطلب است که کابینه دولت دوازدهم همان 24 میلیون نفری است که به رئیس جمهور رأی داده اند و آنهایی که به رقیب آقای روحانی رأی نداده اند حقی ندارند و روحانی رئیس جمهور آنها نیست.

اینگونه خط کشی و دیوار کشی میان آنهایی که به رئیس جمهور رأی داده اند با آنهایی که رأی نداده اند، در راستای ایجاد فضای دوقطبی است که رهبر معظم انقلاب بارها خطر آن را یادآور شده اند.
روزنامه های اصلاح طلب

جالب اینجاست که 4 سال پیش زمانی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 رئیس جمهور با رأی پایین مردم انتخاب شد، همین طیف سیاسی و رسانه های وابسته به آن سعی میکردند که در گزارش های روزنامه ها و رسانه های خود به همه مردم بفهمانند که منتخب سال 92 رئیس جمهور همه مردم ایران است. اما اکنون که او در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 رأی بالایی به دست آورده کابینه دولت دوازدهم را 24 میلیون نفری معرفی می کنند؟! چرا همان سال 92 که اقای روحانی 18 میلیون و 600 هزار رأی آورد، کابینه دولت یازدهم را کابینه 18 میلیونی نان نگذاشتند؟!

نه تنها آن 16 میلیون نفری که به رقیب آقای روحانی یعنی آقای رئیسی رأی دادند، بلکه همه نزدیک به 80 میلیون نفر جمعیت ایران، این حق بر اساس قانون برای آنها محفوظ است که از رئیس جمهور مطالبه داشته باشند، هر فردی در این مقام قرار می گیرد رئیس جمهور همه مردم ایران برای مدت معین 4 ساله است و به تک تک افراد جامعه هم پاسخگو است.

روحانی یک روز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و اعلام نتایج آن خطاب به همه ایرانیان، از حضور پرشور و حماسه آفرین آنان در انتخابات قدردانی می کند و می گوید؛« پیروز انتخابات، آزادی، استقلال و حاکمیت ملی است و انتخابات پایان یافت و من رئیس جمهور همه ملت و نیازمند کمک تک تک مردم ایران هستم.»

این جمله از آن روز تاکنون بارهای تکرار شده است چرا که هر رئیس جمهوری نیازمند حمایت اکثریت مردم ایران است در غیر این صورت در اداره امور به ضعف دچار خواهد شد و باعث اختلال در امور کشور می شود.

اگر آنهایی که کابینه دولت دوازدهم را تنها متعلق به 24 میلیون نفری می دانند که به آقای روحانی رأی داده اند، قصد مصادره آراء مردم را دارند و مطالبات و سهم خواهی های خود را از این طریق می خواهند به رئیس جمهوری دوازدهم تحمیل کنند، در اشتباه هستند، محدود کردن رئیس جمهور در چارچوب 24 میلیون نفر باعث تضعیف دولت است.

اصلاح طلبان تصور می کنند که آن 24 میلیون رأی به روحانی، تأیید سیاست های اصلاحات است، در حالی که چنین تصوری در عالم سیاست یک توهم و سراب است، تصوری که باعث اشتباه برداشت و محاسبه آنها شده و همین موضوع در آینده برای آنها مشکلاتی را به وجود خواهد آورد و باعث سرخوردگی آنها خواهد شد.

واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات ریاست جمهوری اردیبهشت سال 96 به طور دقیق 56 میلیون و ۴۱۰ هزار و 243 نفر بود، که از این تعداد، ۴۱٬۳۶۶٬۰۸۵ نفر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند که روحانی با 23.549.616 رأی دوازدهمین رئیس جمهور ایران شد. رئیسی نیز ۱۵٬۸۳۵٬۷۹۴ رأی را به خود اختصاص داد.

اصلاح طلبان برای آن که نامزدهای مورد نظر خود را راهی کابینه دوازدهم کنند دو کمیته تشکیل داده اند تا بتوانند رئیس جمهور را قانع کنند تا نامزدهای مورد تأیید آنها به مجلس معرفی شوند، دو کمیته تعامل یکی از سوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی و یکی هم از سوی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان ایجاد شده تا بتواند وزرای پیشنهادی خود را به دولت تحمیل کند.

جالب است که فهرست پیشنهادی اصلاحات به روحانی به عنوان سندی برای نشان دادن وفاداری به آراء و مطالبات 24 میلیون نفری که به آقای روحانی رأی دادند تلقی می شود، در حالی که نامی از آنهایی که در انتخابات به رقیب روحانی رأی دادند و حتی آنهایی که رأی ندادند، برده نمی شود و تنها وجهی که برای اصلاحات قابل دفاع و پذیرش است، 23 میلیون و 500 هزار نفری است که به روحانی رأی داده اند.

رئیس جمهور هنگامی که برگزیده می شود، مسئولیت اجرایی کشور را بر عهده می گیرد، این مسئولیت سنگین، تنها برای چند میلیون نفری نیست که به او رأی داده اند بلکه همه مردم ایران از خدمات دولت باید بهره مند شوند، حتی اگر آنهایی که به رئیس جمهور منتخب رأی داده اند مطالباتی به غیر از مطالبات عمومی داشته باشند، اولویت با مطالبات کل مردم ایران است.

اینگونه تفکیک کردند مردم ایران از سوی اصلاحات، رفتاری غیر حرفه ای در کارنامه فعالیت سیاسی این طیف است، چنین رفتاری باعث ایجاد تفرقه و انشقاق میان مردم می شود، در حالی که کشور نیازمند وحدت است به خصوص وحدت میان ملت، دولت و نظام اسلامی.

شهید رجایی میگفت کابینه من کابینه 35 میلیون نفری است، او در سال 1360 بیش از 13 میلیون رأی داشت./ اتاق خبر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: