« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
در جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مطرح شد
معاون عمرانی استانداری گفت: یک پل جدید در ادامه بلوار کشاورز ایجاد می شود لذا کسانی که در بلوار کشاورز زمین دارند، ساخت و ساز نکند چون حتما در حریم قرار می ‌گیرند و هزینه ای برای خود و دولت در پی خواهد داشت.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج، پژمان نیک اقبالی در جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان، گفت: باید حساسیت بیشتری در واگذاری زمین به طرح های این استان در حوزه های مختلف به دلیل محدودیت آن در استان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه، اراضی مرغوب درجه یک به طرح ها اختصاص داده نمی شود، اظهار داشت: این حساسیت شامل واگذاری زمین نامرغوب از منابع ملی و یا تغییر کاربری زمین های کشاورزی درجه 2 و سه است.

معاون عمرانی استانداری بیان کرد: اولویت واگذاری زمین به طرح ها در این استان با طرح های 2 حوزه مهم کشاورزی و گردشگری است زیرا جزء برنامه آمایش سرزمین هستند.

به گفته وی، طرح‌ هایی که در کارگروه امور زیربنایی مورد بررسی قرار گرفتند و مصوب شدند اشتغال ‌زائی خوبی را به همراه دارند و واگذاری زمین به آنها در آمایش سرزمین دیده شده است.

نیک اقبالی با اشاره به اینکه، در چند سال گذشته فیلتراسیون زمین در استان نهادینه شده است، اظهار داشت: زمین هایی که سال های گذشته برای اجرای طرح ها واگذار شده و یا تغییر کاربری یافته اند اما هیچ طرحی در آنها اجرا نشده بازپس گرفته می شوند.

نیک اقبالی تاکید کرد: پاسخ دستگاه های اجرایی به استعلام های مورد نیاز برای واگذاری زمین منابع ملی یا تغییر کاربری زمین های کشاورزی به منظور اجرای طرح ها در این استان از 2 منظر شامل بررسی وضعیت موجود و ارائه خدمات در آینده باشد.

نیک اقبالی عنوان کرد: جواب دادن مثبت یا منفی به استعلام ها توسط دستگاه های اجرایی باید همراه با دلیل و مدرک منطقی باشد؛
13 درخواست واگذاری زمین منابع ملی یا تغییر کاربری زمین های کشاورزی برای اجرای طرح در حوزه های تولیدی، کشاورزی، صنعت و گردشگری در این نشست بررسی شد که از این تعداد تنها با یک مورد به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی مخالفت گردید.

معاون امور عمرانی استانداری همچنین به تکمیل پل‌های سوم و چهارم بشار به عنوان اولویت کار مسئولان مربوطه تاکید کرد.

نیک‌اقبالی، وجود رودخانه بشار در شهر یاسوج را یک پتانسیل بزرگ دانست و گفت: این رودخانه، یاسوج را به لحاظ دید و منظر شهری و گردشگری به یک شهر منحصر به فرد تبدیل می ‌کند.
وی، وجود تعداد زیادی پل بر روی این روخانه را به لحاظ پدافند غیرعامل، روانسازی ترافیک و عبور مرور و حمل و نقل بسیار ضروری دانست.

نیک اقبالی با بیان اینکه، پل‌ های اول و دوم بشار که سال‌ های زیادی از احداث آنها می‌ گذرد تنها مسیر ارتباطی شمال به جنوب است، گفت: در مواقع تهدید و ترافیک و اوج جمعیت و گردشگری با مشکل مواجه می ‌شویم و به همین دلیل نیازمند تعریف پل‌ های جدیدی هستیم.

وی گفت: پل سوم بشار از 14 سال پیش شروع شد اما به دلیل مباحث فنی و معلوم نبودن زیرگذرها و روگذرها، رمپ‌ها، تغییر ساختار و تامین نشدن اعتبار، روند احداث آنها طولانی شد، ضمن اینکه این پل در جبهه جنوبی تکمیل و تمام  شده است.

وی به پل چهارم بشار یا پل بیمارستان امام سجاد اشاره کرد و افزود: این پل ارتباط شهر با مراکز دانشگاهی و بیمارستانی را وصل می‌ کند و بار ترافیکی در شهر را کاهش و خروجی خوبی برای قسمت های سروک به شمار می ‌رود.

نیک اقبالی از ایجاد یک پل جدید در ادامه بلوار کشاورز خبر داد و گفت: با ایجاد پل، بلوار کشاورز در نزدیکی امامزاده مختار(ع) به کمربندی وصل می ‌شود و شهر یاسوج برای مدت زیادی از بار ترافیکی رها خواهد شد.

معاون امور عمرانی استانداری تاکید کرد: کسانی که در بلوار کشاورز زمین دارند، ساخت و ساز نکند چون حتما در حریم قرار می ‌گیرند و هزینه ای برای خود و دولت در پی خواهد داشت.

نیک‌اقبالی از کلنگ زنی تقاطع غیرهمسطح مهریان خبر داد و افزود: این طرح هم ‌‌اکنون در مرحله مناقصه است و اعتبار این طرح به صورت ملی است و همزمان با تکمیل پل سوم و چهارم بشار احداث این تقاطع آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه، مسیر فرودگاه یاسوج چهار خطه و ارتباط فرودگاه با مرکز شهر تسهیل می ‌شود، گفت: در صورتی که عملیات احداث پل سوم بشار به خوبی پیش برود یک مسیر از این طرح 45 روزه آماده استفاده می‌ شود.

انتهای پیام/ آرامه.و
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: