« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
آوای رودکوف :دولت ترکیه از بازگشت هزاران پناهجوی سوری به خانه های خود در سوریه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، مقام های ترکیه از بازگشت موقت هزاران پناهجوی سوری مستقر در این کشور به خانه های خود خبر دادند.

بر اساس این گزارش، هزاران تن از پناهجویان سوری به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان به صورت موقت به خانه های خود در سوریه بازمیگردند و پس از پایان تعطیلات عید به صورت کنترل شده مجددا به ترکیه بازگشته و در کمپ های خود مستقر خواهند شد.

مقام های دولتی استان کیلیس واقع در مرز سوریه با تایید این خبر اعلام کردند که تمهیداتی اندیشیده شده تا پناهجویان بتوانند تا روز ۳۰ آگوست از طریق مرز «آنکوپینار» به سوریه رفته و تا ۱۵ اکتبر مجددا به ترکیه بازگردند.

در همین حال خبرگزاری فرانسه با انتشار تصاویری از بازگشت پناهجویان به خانه های خود از تشکیل صف های بزرگی از این پناهجویان بر سر مرز اعلام شده جهت اعزام به سوریه خبر داد.

به گفته یکی از مقام های دولت ترکیه که نام وی اعلام نشده، تاکنون بیش از ۴۰ هزار پناهجوی سوری از مرز گذشته و روزانه بیش از ۴ هزار پناهجوی دیگر نیز برای بازگشت به سوریه اقدام می کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: