« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
لنده
این روزها بسیاری از مردم شهرستان لنده از نحوه نظارت بر کارخانه های شن و ماسه و عملکرد متصدیان آنها انتقاد دارند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ در شهرستان لنده چهار دستگاه سنگ شکن وجود دارد که علیرغم راکد بودن بخش مسکن و ساخت و ساز در این شهرستان اما هم پاسخگوی نیاز مردم نیستند و هم بسیاری از مردم از کیفیت آنها ناراضی و از وجود گچ و خاک در ماسه ها خبر می دهند که این دو می تواند باعث مشکلات بعدی و حتی ریزش ساختمان نیز گردد.

کارشناسان مسکن معتقدند شن و ماسه که به عنوان یکی از کاربردی‌ترین مواد اولیه در صنعت ساخت‌وساز به شمار می‌آید قسمت اصلی بتن را تشکیل می‌دهد.

آنها می گویند شن و ماسه باید در مقابل عوامل جوی مثل گرما، سرما و یخ زدگی مقاوم باشند و همچنین باید در مقابل سایش و ضربه و سایر نیروهای وارده بر سازه مقاومت نماید.سنگها نباید آلوده به خاک رس و لای و سایر ریزدانه ها باشند و همچنین باید از استفاده سنگ گچ و انیدریت و کلیه ی سولفاتها در تهیه ی شن و ماسه خودداری نمود و همچنین برای انتخاب سنگ جهت شن وماسه باید توجه داشت که این سنگها فاقد نمکهایی باشند که روی فولاد اثر میگذارد و چنین سنگهایی مخصوصا نباید در سازه های بتن آرمه مصرف شوند.

 بنا براین می طلبد : تا اولا مسولان زیربط نظارت بیشتری به خرج داده و پاسخگوی سوالات و مشکلات مردم در این زمینه باشند ؛ دوما دستگاههای غیر فعال مجددا فعالیت خود را سر بگیرند  و نهایتا هم مسولان مرتبط و هم کارخانه داران محترم  در بحث کیفیت محصولات خود (شن و ماسه)دقت نظر بیشتری بعمل آورند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: