« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰
آوای رودکوف
هر ساله هزاران نفر از عزاداران حسینی از کفش کنان٬ شهرک ولیعصر٬ باغملک٬ دهستان ها و روستاهای همجوار در روز عاشورا در صحن امامزاده نجم الدین (ع) اجتماع و در سوگ امام حسین (ع) به عزاداری می پردازند.
 به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از دهدشت ؛ نماینده مردم شریف حوزه انتخابیه کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده با حضور در صحن مطهر امامزاده نجم الدین (ع) بلوط حصار از توابع دهستان کفش کنان ضمن عزاداری٬ سخنران مراسم  بودند.

وی در جمع عزاداران و عاشقان حسینی ضمن تسلیت شهادت سرور و سالار شهیدان به عموم مسلمان خصوصا شیعیان و محبان آن حضرت گف: هدف از قیام عاشورا اقامه و حفظ دین رسول خدا (ص) و اجرای امر به معروف و نهی از منکر و برپایی عدالت در  جامعه بوده است.

سردار هاشمی پور افزود: نهضت سید الشهداء (ع) در زمان خود ناشناخته ماند و هرچه زمان بگذرد نه تنها کهنه نمی شود بلکه ابعاد دیگری از آن قیام ماندگار جلوه گر میشود و این است که دنیای امروز از مشاهده این همه محبت و ارادت به اهل بیت٬ حیران مانده است.
نماینده کهگیلویه بزرگ اظهار داشت: موجودات در عالم هستی سه دسته اند: ملائک٬ انسان ها و حیوانات.
ملائک فاقد غرایض شهوانی و دائم در حال عبادت و اطاعت اوامر پروردگار هستند.
حیوانات که  برعکس فقط دارای شهوت و غریزه هستند.
 و اما انسان که آمیزه ای از  عقل  و شهوت و غرایض است که با گذر از امیال نفسانی میتواند با طی طریق کمال٬ برتر از ملائک و به مقام خلیفة الهی برسد اما در عین حال میشود به پست ترین مقام نیز تنزل یابد که همان « اولئک بل هم اضل » است.

مهندس عدل هاشمی پور در ادامه گفت میتوان انسان ها را هم به سه دسته مختلف تقسیم بندی نمود.

1- کسانیکه زنده ماندنشان برای همنوعان سودمند و از دنیا رفتنشان زیان است مانند خیّرین

2- کسانیکه زنده بودنشان مضر و از دنیا رفتنشان مفید است. اشرار٬ منافقین و آنانیکه دیگران از دست و زبانشان آسوده نیستند.

3- کسانیکه حیات و مماتشان برای بشریت سودمند است.

پیامبران٬ امامان و شهداء از این دسته اند که اسوه و الگوی همه انسان ها در زندگی هستند و امام حسین (ع) نمونه ی کامل شهادت و چراغ هدایت است و دین و امنیت امروز ما برگرفته از قیام آن حضرت است.

 رئیس کمیته گاز و پتروشیمی کمیسیون انرژی در پایان سخنان خود با اشاره به خدمات انجام شده و در دستور کار برای شهرستان بهمئی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه کارهای بزرگی در حوزه فرهنگی٬  ورزش٬ راه٬ آب٬ و عمران صورت گرفته و در حال اجراست که امیدوارم هرچه زودتر مردم از برکاتشان بهره مند گردند.

سردار هاشمی همچنین به مردم نوید داد که:

 آسفالت جاده کفش کنان به امامزادگان نجم الدین٬ عسکر و احمد علیهم السلام و عملیات زیر سازی و آسفالت جاده امامزاده احمد به باغملک و ادامه جاده پشت کوه ملاطهماسب به دریاچه مارون در دستور کار قرار میگیرد.

همچنین انجام کار مطالعاتی و کارشناسی ایستگاه پمپاژ رودخانه مارون را جهت آبیاری زمین های کشاورزی منطقه رودتلخ بهمئی با جدیت پیگیری میکنم و نتیجه کار را به مردم گزارش خواهم داد.
سردار هاشمی پور همچنین  هزار تن قیر جهت تأمین آسفالت و مبلغ پانصد میلیون ریال برای تکمیل ضریح امامزاده نجم الدین ( ع) اختصاص داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین