« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
پایگاه خبری آوای رودکوف:وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي بر ضرورت اتخاذ مقررات سختگيرانه‌تر براي دريافت گواهي‌نامه رانندگي تاکيد کرد.

به گزارش ايسنا، علي ربيعي در همايش يادبود قربانيان حوادث ترافيکي گفت: متاسفانه جامعه ما از بي‌کيفيتي رنج مي‌برد. اين بي‌کيفيتي ربطي به يک دستگاه يا چند نهاد ندارد همه کارهاي ما يا بي‌کيفيت شده يا نگرانيم که بي‌کيفيت انجام شود. ماشيني را براي تعمير به تعميرگاه مي‌بريم و بعد نگرانيم که آيا با کيفيت کافي تعمير شده يا خير و يا به کلاس درسي مي‌رويم و مطمئن نيستيم که آيا آموزش‌ها در اين زمينه کافي بوده يا نبوده. بنابراين همه ما يک جور نگراني از بي‌کيفيتي داريم.

وي به موضوع کيفيت رانندگي اشاره کرد و گفت: کيفيت رانندگي نيز بايد افزايش پيدا کند. کسي که مي‌خواهد مجوز رانندگي بگيرد و قدرت کنترل يک خودرو در دستانش باشد ، بايد نظارت‌هاي قوي‌تري رويش قرار گرفته و شرايط گرفتن گواهينامه نيز سخت‌تر شود همچنين بايد قوانين صنفي براي افرادي که شغل‌شان رانندگي است، بيشتر شود.وزير رفاه ادامه داد: چطور وقتي يک نفر مي‌خواهد استخدام شود از او سوء پيشينه مي‌خواهند چرا براي رانندگي قوانين سختگيرانه‌اي وجود ندارد و فردي که از زندان آزاد شده بدون هيچ بررسي دوباره پشت فرمان مي‌نشيند.وي با بيان اينکه پيش از دادن گواهينامه بايد بتوان برنامه‌ريزي‌هاي واجد شرايط انجام داد، گفت: بايد راننده باکيفيت تربيت کنيم و در دادن مجوز رانندگي به يک فرد اقدامات مناسبي انجام شود که اميدوارم اين موارد در دستور کار قرار گيرد.ربيعي به موضوع فناوري در حمل و نقل نيز اشاره کرد و بر ضرورت استفاده از تجهيزات مدرن و نوين در مديريت ترافيک تاکيد کرد.

وزير رفاه با اشاره به بعد اجتماعي و پيامدهاي ناشي از تصادفات در جامعه خاطرنشان کرد: بعد اجتماعي تصادفات و اثري که در جامعه مي‌گذارند، موضوع بسيار مهمي است. من پيشنهاد مي‌کنم که پليس راهور، اطلاعات و پرونده‌هاي حدود 50 هزار تصادف را به جامعه‌شناسان بدهد تا آنان بررسي کنند که بيشتر چه نوع اتومبيل‌هايي، چه افرادي و با چه طرز تفکر دچار حادثه شده‌اند. اينکه مي‌گوييم خستگي عامل تصادفات است بايد بررسي شود که چه نوع خستگي منجر به اين تصادفات شده است.ربيعي در بخش ديگري از سخنانش به آثار و تبعات ثانويه تصادفات اشاره کرد و افزود: آمارها از نسبت جنسي قربانيان حوادث رانندگي نشان مي‌دهد که حدود 77 درصد جان‌باختگان را مردان شده و 23 درصد نيز زنان هستند.

ميانگين سني جان‌باختگان نيز 38 سال است. اين يعني اکثر مرداني که جان خود را در تصادفات از دست داده‌اند متاهل بوده و با مرگشان زني سرپرست خانوار مي‌شود.وي با اشاره به 21 هزار و 446 معلول جسمي که تحت پوشش بهزيستي قرار دارند، گفت: از اين آمار 43 درصد در پي تصادفات رانندگي دچار انواع معلوليت‌ها شده‌اند.وي به موضوع بيمه در حوادث رانندگي نيز اشاره کرد وگفت: شرکت‌هاي بيمه‌گذار تنها بدنه يک خودرو را بيمه مي‌کنند در حالي که بايد سابقه راننده نيز لحاظ شود و ميان فردي که تاکنون هيچ تصادفي نداشته يا فردي که 40 تصادف مرتکب شده تفاوت قائل شده و حتي محروميت‌هايي براي افراد متخلف در نظر گرفته شود. در همين راستا من پيشنهاد مي‌کنم که موضوع بيمه بيشتر مورد توجه قرار بگيرد.وزير رفاه با تاکيد بر اينکه ريشه تصادف در جامعه بايد بررسي شود، گفت: گاهي در مورد پيامدهاي اجتماعي برخي پديده‌ها آنقدر تحليل مي‌شود که ابعاد مختلف آن بروز پيدا مي‌کند اما در مورد تصادفات رانندگي من چنين چيزي را کمتر ديده‌ام به همين دليل معتقدم که صدا و سيما و رسانه‌ها بايد بيشتر در اين زمينه کار مي‌کنند.ربيعي در پايان سخنانش به مرگ فرزندش در يک حادثه رانندگي اشاره کرد و با گريه گفت: من خودم از خانواده قربانيان حوادث رانندگي هستم. خودرويي در خيابان به پسرم زد و او را پس از سه ساعت به بيمارستان بردند، از اين رو اميدوارم که هيچ وقت هيچ حادثه رانندگي براي کسي رخ ندهد و هر وقت حادثه مي‌بينم نذر مي‌کنم که مصدومانش در سلامت باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: