« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۰۲۷
تعداد نظرات: ۳۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹
مذهبی
بدون تردید آیات قرآن و دعا تاثیر خاص خود را دارند و می توان به اذن الهی در موارد گوناگون از آنها بهره برد. البته باید توجه داشت که استفاده از این دعاها، نیاز به رمال و دعا نویس ندارد....
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛بسیاری از افراد به ویژه خانم ها به توصیه دوستانشان ممکن است برای حل برخی مشکلاتشان به دعانویس مراجعه کنند. عده ای معتقدند که این کار در زندگی آن ها بسیار تاثیر دارد ولی عده ای معتقدند که همه این کارها فقط خرافات است. نظر شما چیست؟ آیا شما فکر می کنید که دعانویسی در زندگی انسان تاثیر دارد؟ آیا خود شما تا به حال به دعانویس مراجعه کرده اید؟ اگر پاسختان مثبت است، چه نتیجه ای گرفته اید؟ سایت آسمونی در این مقاله مطالب جالبی در مورد دعانویسی و اینکه این کار درست یا اشتباه برای شما عزیزان عنوان می کند. پس با ما همراه شوید.

آیا مراجعه به رمال و دعانویس گناه است؟

بدون تردید آیات قرآن و دعا تاثیر خاص خود را دارند و می توان به اذن الهی در موارد گوناگون از آنها بهره برد. البته باید توجه داشت که استفاده از این دعاها، نیاز به رمال و دعا نویس ندارد، هر کسی می تواند آیات قرآنی مثل آیه الکرسی را بخواند و یا بنویسد و همراه داشته باشد و از آثار آن برخوردار باشد. دعاهای قرآنی شفای هر درد و رافع هر مشکل است. ولی عده ای از جهالت مردم سوء استفاده می کنند و با نوشتن خطوط کج و معوج مردم را فریب می دهند و جیب آنها را خالی می کنند و به تصور نوشتن دعاها مردم را سر کار می گذارند که باید مواظب بود.

– ضروری است که به نکات ذیل با دقت تأمل داشته باشید:

۱- باید دعاها و اذکار را از منابع معتبر گرفت و بسیاری از افراد و یا سایت هایی که در این مورد می باشند معتبر و قابل اعتماد نمی باشند. ذکرها و دستورات فراوانی در کتاب های معتبر مانند مفاتیح الجنان و نیز حواشی آن وجود دارد که مورد اعتماد و مجرب است.

۲- در مورد دعانویس‏ها باید دانست که بسیارى از این افراد شیادانى هستند که از عقاید مردم سوء استفاده مى‏کنند.

بنا بر این باید در برخورد با آنان هشیار بود. براى دعا به درگاه خداوند نیازى به واسطه و دعانویس نیست؛ بلکه هر کس مى‏تواند براى رفع مشکلات خود به درگاه او عرض حاجت نماید و از اعمال نیک براى تقرب به درگاه خداوند بهره ببرد. مگر آن که به افراد وارسته و اهل دل دسترسى داشته باشیم که به طور یقین دعاى آنان و نفوذ کلام آنان تأثیر ویژه‏اى دارد.

۳- مراجعه به دعا نویس، آری یا خیر؟

رجوع به دعانویس ها در سنت و سیره پیامبر (ص) و امامان علیهم السلام نبوده و بزرگان دین هیچگونه توصیه ای در این باره ندارند، لذا بهترین روش برای رفع مشکلات هم تعقل و تدبیر شخصی و هم مشورت با خردمندان و توکل بر خدا و پرداخت صدقه و خواندن دعاهای معتبر است. گفتنی است اگر خود انسان و یا فرد دعانویس از کتاب های معتبر، دعای مستندی که از طریق معصومین وارد شده است انتخاب کنند اشکال ندارد.

غالبا مراجعه به دعانویس، از طرف کسانی صورت می گیرد که معمولاً نتوانسته اند برای گرفتاری خود چاره جویی کنند و یا به دعای خود اعتمادی ندارند و فکر می کنند اگر به آن ها رجوع کنند، مشکلشان حل خواهد شد. چه بسا به دلیل اعتمادی که به آنها دارند، حالت تلقین به نفس در افراد ایجاد می شود و با این روحیه قدرت و تسلط بر بیماری یا مشکل خود پیدا نمایند و به تدریج آن را حل کنند. اما در هیچ کتاب و به نظر هیچ مرجعی دینی، رجوع به دعانویس توصیه نشده است، بلکه همه افراد تشویق شده اند خودشان دست به دعا بردارند و از خدا کمک بخواهند.

پیش بینی بعضی از افراد نسبت به رویدادهای آینده و غیب گویی اگر واقعیت داشته باشد، می تواند عوامل مختلف داشته باشد، از جمله این که در اثر رابطه با ارواح مجرده (جن و شیاطین) به دست آید. اما این عمل از نظر اسلام حرام است و رجوع به این افرد از نظر اسلام جایز نیست.

رسول اکرم (ص) فرمود "هر کس نزد ساحر یا کاهن یا دروغ گویی برود و گفته او را باور کند، به کتاب خدا کافر شده است”.(۱)

۴- از نظر اسلام رفتن پیش دعانویس و آنچه در بین مردم شایع است و این که بخت انسان بسته شده است، همه از خرافات است.

در رابطه با دعا به شما توصیه می کنیم که:

    زیارت عاشورا و سوره یس و الرحمن را تلاوت کنید(دور از زیاده روی؛ یعنی هر اندازه که مناسب حال تان باشد).

از پیامبر اکرم(ص) روایت شده که در خواندن سوره یس ده خاصیت است، از جمله رسیدن به همسر مناسب.(۲)

    توسل جستن به ائمه اطهار علیهم السلام.
    خواندن نماز حاجت.(۳)
    توبه و استغفار از همه گناهان سبب گشایش امور می شود.
    نماز جعفر طیار را به کیفیتی که در مفاتیح آمده است بخوان تا ان شاء الله در زمان مقرر پیش خدا همسر لایق تان نصیب تان گردد. در این رابطه علاوه بر دعا لازم است که به خدا حسن ظن داشته باشد.

پس با دعا و با استمرار و اصرار بر آن و انجام وظایف خود – که ذکر شد – منتظر باشید تا لطف خداوند شامل حال تان شود.

– نکات پایانی:

۱- مهم این است که به خداوند و حاکمیت اراده الهی همچنان معتقد باشید و تمام این اعمال وسیله هستند چه بسا همین فراز و نشیب ها دامی از سوی شیطان باشد که ایمان شما را متزلزل کند. لذا با پایداری و استقامت ایمان خود را حفظ کنید تا در نتیجه آن شیطان ناامید شود و درهای رحمت الهی به سوی شما باز گردد.

۲- در مورد دعانویسی برادران اهل تسنن، باید بگویییم: از نظر علماء در صورتی که از منابع معتبر استفاده شود، اشکالی ندارد.

 فتوای مراجع و فقها در مورد دعانویسی و فال‌بینی:

۱- آیت‌الله خامنه‌ای

نوشتن دعا برای بازکردن گره از مشکلات از نظر اسلام پذیرفته است؟

* اگر دعایی باشد که به نقل از معصوم یا قرآن آورده شده اشکالی ندارد ولی دعای غیرمعصوم از نظر اسلام پذیرفته نیست.

نظر اسلام در مورد سرکتاب باز کردن چیست؟

* هر چیزی که در چارچوب دین گفته شده اشکال ندارد.

اگر بروز مشکلات و گرفتاری دعای ناحق برای مسلمانی نوشته شود تکلیف او چیست؟

* توکل به خدا و توسل به اهل بیت.

۲- آیت الله مکارم شیرازی

نوشتن دعا برای امور خیر مثل پیدا کردن کار، رونق در زندگی با ایجاد محبت چه حکمی دارد؟

* نوشتن دعاهایی که از حضرت معصومین (ع) رسیده و در کتب معتبر موجود است اشکالی ندارد ولی دعانویسی حرفه‌ای که شغل افراد سودجوست صحیح نیست و غالب کتاب‌هایی که به آن استناد می‌کنند اعتباری ندارند.

درآمدی که از راه دعانویسی کسب می شود حلال است؟

* خیر. جایز نیست.

۳- آیت الله سیستانی

دعانویسی چه حکمی دارد؟ آیا انجام این کار در اسلام حرام است؟

* کسانی که با استفاده از سحر و جادو دعا می‌نویسند کذابند. این دسته از افراد جعلیات تحویل مردم می‌دهند و کارشان اشکال دارد و حرام است اما در صورتی که با استفاده از آیات قرآن و احادیث ائمه (ع) این کار صورت بگیرد اشکالی ندارد.

درآمدی که از راه دعانویسی کسب می‌شود اشکال دارد؟

* اگر کسانی که دعا را می‌نویسند با استفاده از سحر و جادو این کار را انجام دهند پولشان حرام و مراجعه به آنان نیز حرام است.

برای چه موضوعاتی می‌توان به دعانویس مراجعه کرد؟

* برای هیچ موضوعی نمی‌توان به دعانویس مراجعه کرد. وقتی کتاب‌های ادعیه که در رأس آن «مفاتیح الجنان» قرار گرفته و به این خوبی راهنمایی می‌کند دیگر مراجعه به دعانویس لازم نیست.

۴- آیت الله وحید خراسانی

دیدگاه اسلام در مورد دعانویسی، نفرین، جادو و… چیست؟

دعا و ادعیه به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ یکی از طریق آیات قرآنی است که از نظر اسلام مشکلی ندارند و دیگری از طریق سحر و جادوست که حرام است.

درآمدی که از راه دعانویسی کسب می شود حلال است؟

* پولی که افراد از طریق سحر و جادو کسب می‌کنند اشکال دارد و حرام است.

از نظر اسلام نوشتن دعای ناحق برای دیگران چه حکمی دارد؟

* اگر با استفاده از سحر و جادو دعایی بنویسند. مثلاً بین زن و شوهر اختلاف بیندازند یا بخت کسی را ببندند، مرتکب عمل حرام شده‌اند.

شیخ انصاری در «مکاسب محرمه» آورده است: « اگر برای مسلمانی سحری نوشته شود که به واسطه آن اتفاق ناگواری برای او بیفتد یا باعث دردسر او شود، قتل کسی که سحر به امر او نوشته شده واجب است».

وقتی دعانویسی به نیت خیر این قدر نهی شده و عذاب دارد، دیگر عذاب سحر و جادو به نیت شر بماند.

سرکتاب باز کردن از نظر اسلام پذیرفته است؟

* خیر. کار درستی نیست.

فردی که دعای ناحقی برای او نوشته شده است در شرایطی که در مورد وجود دعا در مورد خودش اطمینان پیدا کند آیا می‌تواند اقدامی انجام دهد؟

* اگر برای کسی دعای بد نوشته شود مراجعه به اهل این کار برای باطل کردن آن و به عنوان پادزهر ضرورت داشته و از نظر شرعی اشکال ندارد.

۵- آیت الله صافی گلپایگانی

عده‌ای با استفاده از قهوه، شمع، اعداد و… فال‌هایی می‌گیرند و حتی درباره ی گذشته یا آینده افراد مسائلی را بازگو می‌کنند که در اغلب موارد درست است. با توجه به این شرایط مراجعه به آنان اشکال دارد؟

* رمالی و فال‌گیری جایز نیست. از آنجا که چنین اعمالی وجه شرعی ندارند. رفتن نزد این افراد جایز نیست. حال اینکه یک سری مسائل را کنار هم قرار می‌دهند و به طور تصادفی موضوعاتی درست از آب در می‌آید دلیل بر مراجعه به آنان نمی‌شود.

درآمدی که از راه دعانویسی کسب می‌شود حلال است؟

* افرادی که از این راه کسب درآمد می‌کنند مالک این پول نیستند.

می‌توان به صحت و سقم دعا مطمئن شد و به کار دعانویس اعتماد کرد؟

* اگر عالمی که دعا را می‌نویسد به قرآن و احادیث علم کافی داشته و مستند به روایات باشد، اشکال ندارد.

فردی که ناخواسته برای او دعایی نوشته‌اند می‌تواند برای باطل کردن سحر اقدام کند؟

* سحر و جادوی بد در حق مسلمان حرام است. اگر مسلمانی به این اطمینان برسد که دعای ناحقی در مورد او نوشته شده مثلاً بختش را با سحر و جادو بسته اند، می‌تواند برای باطل کردن آن اقدام کند.

نوشتن دعا برای امور خیر مثل پیدا کردن کار، رونق در زندگی و ایجاد محبت چه حکمی دارد؟

* آنچه به غیر از اصول شرعی باشد مورد تأیید نیست. وقتی کار غیر شرعی باشد، دیگر اثر آن مهم نیست که باعث گشایش شده یا مشکلات شخص را مضاعف کرده است.

سرکتاب باز کردن از نظر اسلام پذیرفته است؟

* سرکتاب باز کردن مورد تأیید نیست. در متن دین عنوانی به اسم سرکتاب باز کردن نداریم.

۶- آیت الله آقا مجتبی تهرانی

دعانویسی در اسلام چه حکمی دارد؟

* مراجعه به کسانی که با استفاده از سحر و جادو عمل می‌کنند درست نیست ولی مراجعه به کسانی که با استفاده از قرآن و احادیث دعا می‌نویسند اشکال ندارد.

سرکتاب باز کردن از نظر اسلام پذیرفته است؟

* درست نیست.

مسلمانی که برای او سحر و جادو نوشته‌اند چه کاری می‌تواند انجام دهد؟

* کسانی که سحر کرده اند، مرتکب حرام شده اند و اگر فرد یقین داشته باشد که برای او سحر نوشته شده می‌تواند با مراجعه به عالم، برای باطل کردن سحر اقدام کند.

اگر به واسطه دعانویسی زندگی یک نفر رو به بهبودی برود یا مشکلش برطرف شود یا اختلاف با همسر یا خانواده همسرش رفع شود، نوشتن دعا اشکالی دارد؟

* سحر حرام است حتی اگر برای امور خیر باشد مراجعه به این افراد هم جایز نیست.


منبع/آسمونی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳۵
منیژه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
1
2
سلام من به یه دعا نویس مراجعه کردم و برام سرکتاب گرفت و گفت یه نفر زندگیتو بسته هم‌رزق و هم بخت دست به هرکاری میزنی نمیشه و بختتو بستن و واقعا هم درست گفت از این رو برای گشایش رزق وروزی برام دعا نوشت ولی از ائمه اطهار نیست آیا استفاده از دعای آن دعا نویس برای گشایش مشکلم از نظراسلام اشکال دارد؟
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
8
2
مهم اعتقاد خودته... اعتقاد داشته باشی مهم نیست دعا را چجوری نوشته...
پوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
2
1
آدرس میدی
شیرین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
7
2
سلام.همسرم تو زندگی هی به بن بست میخورد طوری که دیگه شک پیداکردم نکنه کسی دعایی برامون درست کرده باشه رفتم پیش کسی برام سرکتاب باز کرد گفت باطل السحرباید درست کنی ایاباطل السحر مشکلی داره استفاده ازش؟میترسم
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
8
8
میخواستم بدونم دعا واسه محبت یه نفر ایراد داره؟قدم خیره و واسه ازدواجه
atena
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
7
16
سلام ببخشید اگ دعا نویس خوب سراغ دارید که نتیجه میده لطفا معرفی کنید
پاسخ ها
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
اره‌هست۰۹۹۲۶۴۹۸۸۳اسمش‌امیرسیدی‌هرجوری دعا‌بخوای‌داره‌روی‌مس‌پوست‌‌تاس‌هم‌نگاه‌میکنه‌بگو‌ندامعرفی‌کرده
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
3
2
سلام. من تو خراسان شمالی یک علی اکبر نامی رو به من معرفی کردند. دعا برای رابطه با همسر گرفتم.فقط اسم خودم و همسرم با اسم مادرهامون رو گرفت. بعد برامون پست کرد. بنده خدا پول هم نگرفت. شماره حساب داد گفت هر چی وسع خودت می رسه بریز. به نظرم انسان درستی بود.
پاسخ ها
آیناز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
سلام میشه شماره تلفنش روبدی
مدیر پایگاه توی کامنتها هست
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
ببخشید شرمنده امکانش هست شماره ای از ایشان بدهید
eli
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
4
6
واقعا متاسفم براتون گوشتون کره چشمتون نابیناس؟!!!اینهمه دارن میگن انجام ندید خودتون بریدسمت دعا وقرآن توکل بخداکنید بازدوباره ازدعانویسی میگید؟!!!جهل وخرافه تاکجااااااا؟؟؟؟؟!!!!
eli
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
3
9
واقعا متاسفم براتون گوشتون کره چشمتون نابیناس؟!!!اینهمه دارن میگن انجام ندید خودتون بریدسمت دعا وقرآن توکل بخداکنید بازدوباره ازدعانویسی میگید؟!!!جهل وخرافه تاکجااااااا؟؟؟؟؟!!!!
شاهرخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
2
2
سلام دوستان،منم به کل اعتقادی به این داستان نداشتم....
ولی یه اتفاق زندگی خانوادگی ما رو دگرگون کرد...
یه شماره از اون شخص میزارم،خودش خواسته که هر کسی گرفتار بود معرفی کنید بهش دعا بدم...این فقط خواسته اون از ما بود...
۰۹۳۵۶۹۸۲۷۲۱
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
2
0
فقط تفکر وسپاس به خدا
هانیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
2
1
من اصلا اعتقاد ندارم . اما نمیدونم چرا همش دنبال دعا نویسم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
0
4
سلام دوستان خواهش میکنم هر خواسته ای دارید فقط از خدا و ائمه بخواهید نه دعا نویسی که خودش هم یه آدم عادی مثل ماست
تقی پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
1
1
من اعتقاد ندارم شایدم درسته ولی من امتحان نکردم
ایمان قوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
0
1
سلام دوستان من خیلی مخالف این خرافاتم اگه انسان واقعا ایمانش به خدا قوی باشد این فکرهای باطل را از ذهنش دور میکندچون هیچ نیرویی قویتر از خدا نیست فقط راه گشای هر مشکلی فقط دعا به درگاه خدا وکتاب خداست وهر چه خدا بخواهد همان میشود.التماس دعا.
انیسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
2
4
سلام دوستان اول اعتقادنداشتم اما الان اعتقاددارم تاثیراش رودیگران دیدم اماواقعااعتقادبکنین بعدتاثیرش میبینین
فاطمه فخراور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
4
9
اگر کسی برای پسری دعا بخواند و او را به سمت خود بکشد و کاری کند که آن پسر از عشق خود بگذرد و به سمت آن دختر برود تکلیف چیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
5
21
سلام من خیلی مشکل دارم توره خدا کمکم کنین اگه دعانویس خوب سراغ دارین ادرس بدین زندگیم داره خراب میشه بادوتا بچه
شماره سید09160966835
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
11
8
هردعایی بخایدانحام میده زنگ بزن درخدمت شماس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
۰۹۲۱۲۵۷۳۳۷۵نوازی زنگ بزن
شماره سید09160966835
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
6
3
هردعایی بخایدانحام میده زنگ بزن درخدمت شماس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
1
3
من فکر میکنم این کار شیطانی و اعتقاد ندارم
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
3
2
سلام من هم اول اعتقاد به دعا نویس نداشتم و کارشون رو حقه بازی میدونستم ولی با یک نفرشون که بدون پول و فقط بخاطر رضای خدا دعا می نوشت برخورد کردم و کاملا به دعا نویسی از طرف انسان مومن اعتقاد پیدا کردم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
میشه شماره تماسشون بدید
هدیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
میشه شماره تماسشونو لطف کنید خواهش میکنم
هدیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
شماره تماسشونو لطف میکنید لطفا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
0
2
۰۹۱۷۴۹۲۶۰۶۴سید
اب،۰۹۱۶۴۲@۴۸۷۷والحسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
0
0
من میخواستم هرچه که جلوترمیش بفهمم
سید سهند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
0
0
من خیلی به دعا نویسی اعتقاد دارم دوست دخترم رفته بود فقط اون سید رحمان زاده تونست برگردونه خیلی از دعا نویس ها پول خرج کردم آخرش استاد محرم رحمان زاده انجام بده ۰۹۲۱۵۹۳۳۹۳۲ایدی پیج شونostad_rahmanzade_telesm
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
2
2
منم عقیده نداشتم تا این ک یه اتفاقی برام افتاد بعد این آقا سید روک بهم معرفی کردن رفتم پیشش واقعا خدا خیرش بده کارم رو را انداخت وقتی گفت دخترم مامانت بعد چهل روز برمیگرده گفتم اینم الکی میگه ولی مامانم از کما دقیقا بعد ۴۰ روز برگشت ماشینمون پیدا شد حالمون عین قبل شد جالب اینجاست ک گفتم چقد هزیزنش میشه باخودم گفتم هر چقد ک بگه بهش میدم ولی گفت هر چی کرمت هست خدایا ممنون ک همچین بندهایی دارین اینم شماره اگ کسی خواست ۰۹۰۱۸۵۰۱۹۶۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
0
1
منم اعتقادی ندارم ببین وقتی شما انرژی امید به کاعنات میفرستی قطعا پاسخش برمیگرده اینا همش امواجی که بعد نوشتن دعا خودت داری میفرستی به کاعنات ویلا اون دعا هیچه این انرژی خودته بفهم لطفا
صمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
0
0
بر پدر ومادر اون دعا نویس که دعای محبت وازدواج بین دو نفر را مینویسه چون بعد از یه مدت کم از هم بیزار میشن و منجر به اختلاف وجدایی میشه. که این یه جنایته
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین