« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
بسته خبری آوای رودکوف
این بسته خبری شامل مهمترین اخباری است امروز چهارشنبه در لیکک مرکز شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد روی داده است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ امروز چهارشنبه در لیکک مرکز شهرستان بهمئی اتفاقات و برنامه های مختلفی اجرا گردیده که در ادامه در قالب یک بسته خبری منتشر می گردد.

خودکشی دو نفر در شبانه روز گذشته

در شبانه روز گذشته 2 نفر در شهرستان بهمئی اقدام به خودکشی کردند که یک نفر از آنها نجات یافت و نفر دیگر درگذشت.

هر دو نفر خانم بودند که یکی از آنها با خوردن سم اقدام به خودکشی کرد  که بعداز اعزام به بیمارستان شهید زاده بهبهان در استان خوزستان نجات یافت. اما خانم دیگر زن متاهلی بود که با مداد امروز چهارشنبه خود را به دار آویخت و درگذشت.

گفتنی است در همین هفته یک پسر نو جوان 14 ساله در مراسم عروسی  به ضرب گلوله کشته شد.
تیراندازی هوایی در جشن عروسی روستای سیاهشیر لیکک یک کشته برجای گذاشت.

فرماندار شهرستان بهمئی در همین خصوص گفت: پنج شنبه شب  جشن عروسی  در شهرستان بهمئی ، در پی تیراندازی در عروسی در روستای سیاهشیر از توابع شهر لیکک مرکز این شهرستان پسر بچه ۱۴ ساله ای کشته شد.

حکمت الله سنایی افزود: این نوجوان در مراسم عروسی یکی از آشنایان خود حضور داشت که بر اثر تیراندازی و اصابت گلوله تفنگ ساچمه ای به سرش جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه قاتل و مقتول هردو از یک طایفه وفامیل هستند گفت : قاتل توسط نیروی انتظامی دستگیر شده است.

تجلیل از برترین معلولان موفق

همزمان با روز جهانی معلولان ،  در همایشی از برترین معلولان موفق شهرستان بهمئی ، در زمینه های علمی ، فرهنگی ، هنری و ورزشی ، تجلیل شد.
« ناصر مختاری رییس اداره بهزیستی  شهرستان بهمئی گفت:  ۱۳۸۰ خانوار با جمعيتي بالغ بر2800  نفر در شهرستان بهمئي داراي معلوليت هاي مختلف جسمي و رواني مي باشند.

« رییس اداره بهزیستی  شهرستان بهمئی  »  در این همایش، با اشاره به اينكه ، در حال حاضر بیش از 2800 نفر از جمعیت اين شهرستان به عنوان معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند گفت :  براي پيشگيري از معلوليت ها در زمینه شنوایی وبینایی  و ژنتیک ،  غربالگری در حال انجام است  و  با خرید دستگاه  دیجیتالی شنوایی سنجی نوزادان را غربالگری شنوایی وکلیه کودکان ۳تا ۶سال ،  برای جلوگیری از تنبلی چشم بوسیله دستگاه بینایی سنج ،  غربالگری می شوند وهمه زوج های جوان شهرتان را ،  قبل از ثبت ازدواج غربالگری ژنتیکی شده و هر کدام اختلاتی دراین زمینه ها داشتنه باشند  کلیه هزینه های آزمایشات ژنتیک یا کاشت حلزون یا بینایی آنها به صورت رایگان انجام میشود.

«  ناصرمختاري » با بيان اينكه ، به منظور ايجاد فرصت برابر و تسهيل آموزش به معلولان ،  طبق ضوابط ،   بخشي از شهريه دانشگاهاي غير دولتي به دانشجويان معلولي كه سطح معلوليت آن ها با تاييد كميته توانبخشي بهزيستي شهرستان ، متوسط ، شديد و خيلي شديد مي باشد ، تمام هزینه دانشگاه آزاد معلولین و بقیه دانشگاها   ،  پرداخت مي گردد ، افزود : خدمات مناسب سازي اماکن اداری و عمومی ، با هدف توانمند سازي ، ارتقا كيفيت زندگي و ايجاد برابري در دسترسي به فرصت ها وامکانات ادارات برای انجام نیازهای روزانه براي افراد داراي كم تواني و معلوليت ارائه مي شود.

«  وی »  همچنین در اين مراسم ، با تقدیر از حمایت ها و پیگیری های حکمت الله سنایی  فرماندار شهرستان بهمئی در حمایت از معلولان و اداره بهزیستی ، از رفع پاره اي از مشكلات معلولان و افراد تحت پوشش اين نهاد در آينده نزديك در صورت تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان  خبر داد و خواستار مشاركت خيران به منظور رفع مشكلات اين قشر شد .

« حجت الاسلام افروغی امام جمعه شهر لیکک » هم در این مراسم با تقدیر از فعالیت های اداره بهزیستی شهرستان بهمئی ، در زمینه حمایت از معلولان  گفت : یکی از مهمترین عوامل بروز معلولیت در استان ناشی از عوامل ژنتیکی است که به منظور کاهش آمار معلولیت در استان بویژه معلولیت ناشی از عوامل ژنتیکی ، اجرای طرح انجام مشاوره ژنتیک در این شهرستان ضروری است.

« وی » همچنین  خواستار توجه بیشتر به این شهرستان در حمایت از معلولان و ادره بهزیستی  و ارتقاء زمینه های مختلف برای بهبود ارائه خدمات  شد.

در پایان این مراسم از برترین معلولان موفق شهرستان بهمئی ، در زمینه های علمی ، فرهنگی ، هنری و ورزشی تجلیل شد.


برگزاری جشن میلاد رسول مهربانی ها حضرت محمد(ص) و سلاله پاکش حضرت امام جعفرصادق(ع)

همزمان با هفته وحدت و فرارسیدن میلاد سراسر با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) و  ولادت با سعادت حضرت امام جعفر صادق (ع)،  شهرستان بهمئی ؛  سراسر شور  و شادی
جشن میلاد رسول مهربانی ها حضرت محمد(ص) و سلاله پاکش حضرت امام جعفرصادق(ع) با مولودی خوانی و ایراد  سخنرانی  ،   با حضور مردم شهرستان بهمئی  برگزار شد.

به مناسبت خجسته زاد روز حضرت ختمی مرتبت پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) و سلاله پاکش حضرت امام جعفر صادق (ع) ،  دیشب و امروز شهرستان بهمئی  در نور و سرور بود.

عاشقان و دلباختگان اهل بیت علیهم السلام دیشب و امروز  در شهرستان بهمئی با برپایی آئینهای مختلف و پخش شربت و شیرینی در خیابانها ، مساجد و تکایا میلاد باسعادت فخرزمین و زمان حضرت محمد(ص) و سلاله پاکش حضرت امام جعفر صادق(ع) را جشن گرفتند.

« حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی امام جمعه شهر لیکک » در جمع مردم شهر لیکک  مرکز شهرستان بهمئی،با تبریک این میلاد با سعادت و هفته وحدت ، با اشاره به خصوصیات بارز اخلاقی و رفتاری نبی مکرم اسلام ،  حضرت محمد مصطفی (ص)  ،  گفت : اگر دنبال سعادتمندی و رستگاری دنیوی و اخروی هستیم  باید خصوصیات اخلاقی و رفتاری آن حضرت را که بهترین سبک زندگی برای انسان است سرلوحه اعمال خود قراردهیم.

« امام جمعه شهر لیکک »  با بیان اینکه حضرت محمد ( ص ) نماد وحدت امت اسلامی و شریف ترین انسان خلقت و جهان هستی است که با افکار بلند خود سبب وحدت و عزت مسلمان سرتاسر جهان شد افزود : پیروان راستین و واقعی پیامبر(ص) کسانی هستند که در ترویج صلح و دوستی حرکت کرده و تلاش می کنند.

« حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی امام جمعه شهر لیکک » با بیان اینکه خداوند وجود پیامبر گرامی (ص) را با ویژگی‌هایی معرفی می‌کند که ویژگی‌های تمامی پیامبران را شامل می‌شود ،  یعنی تمامی فضائل و خوبی‌های پیامبران گذشته در وجود حضرت محمد (ص) جمع شده است و با بیان اینکه قرآن کریم ، پیامبر (ص) را به عنوان اسوه معرفی می‌کند ، گفت: وجود آن حضرت مایه فخر مسلمانان، الگو و سرمشق است و باید تلاش کنیم سبک زندگی پیامبر را در خود پیاده کنیم.

« وی »  با اشاره به اینکه  وحدت رمز اصلی پیروزی انقلاب و عامل اصلی تداوم آن بوده و هدف دشمنان از تفرقه میان مسلمانان ،  تسلط بر کشورهای اسلامی است ،  با برشمردن ویژگیهای بارز پیامبر اکرم (ص) ،  ایشان را پیامبر صلح، رحمت، مهربانی و مخالف با ظلم و فساد ذکر کرد و گفت : با توجه به وجود مشترکات بین مسلمان شیعه و سنی ، دشمنان اسلام از وحدت بین مسلمانان واهمه دارند ، و می‌کوشند تا از راههای مختلف و با طراحی برنامه های گوناگون بین مسلمانان اختلاف و تفرقه ایجاد کنند تا شاید از این طریق به اهداف شوم خود دست یابند ، مانند آنچه که امروز در سوریه شاهد آن هستیم و در این جاست که باید مسلمان جهان هوشیار باشند و وحدت کلمه و یکپارچگی خود را حفظ کرده و مانع از تحقق اهداف پلید دشمنان اسلام شوند.


عکس و گزارش /مسلم مختاری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: