« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
جهان
ترامپ شب گذشته در یک عزل و نصب توئیتری دیگر، «جان بولتون» نماینده تندرو اسبق آمریکا در سازمان ملل را به عنوان مشاور امنیت ملی خود منصوب کرد.
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته در یک عزل و نصب توئیتری دیگر، «هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی خود را برکنار و «جان بولتون» نماینده تندرو اسبق آمریکا در سازمان ملل را به جای وی منصوب کرد.

ترامپ در توئیت خود نوشت: مفتخرم اعلام کنم که از 9 آوریل، جان بولتون مشاور امنیت ملی جدید من خواهد بود.

این در حالیست که کاخ سفید هفته گذشته گمانه‌زنی‌ها درباره برکناری مک‌مستر را قویا تکذیب کرده بود.

اما جان بولتون که از این پس به عنوان مشاور امنیت ملی جدید کاخ سفید نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های امنیتی ترامپ خواهد داشت، کیست؟

بولتون یکی از شناخته‌شده‌ترین نئوکان‌ها (سیاستمداران نومحافظه‌کار) در آمریکاست که بارها مواضع خصمانه‌ای علیه کشورمان داشته و از حامیان سرسخت خروج از توافق هسته‌ای ایران است. او بارها در توئیت‌ها و مصاحبه‌های تلویزیونی خود خواستار خروج دولت ترامپ از برجام شده و ایران را به همکاری هسته‌ای با کره شمالی متهم کرده است.

وی نیمه دوم ۲۰۰۵ بدون رای اعتماد سنا از سوی جورج بوش پسر به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل انتخاب شد اما از آنجا که می‌دانست سنا صلاحیت او را تایید نخواهد کرد چند ماه بعد از این سِمت استعفا کرد.

بولتون در حضور یکساله خود در دولت جرج بوش از حامیان اصلی حمله نظامی آمریکا به عراق بود و جزو معدود سیاستمدارانی است که همچنان از این حمله حمایت می‌کنند.

با این حال، یک منبع آگاه به سی‌ان‌ان گفته او قول داده است اگر به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید انتخاب شود، جنگی به راه نخواهد انداخت.

وی علاوه بر این، یکی از حامیان اصلی منافقین در آمریکاست و تاکنون بارها در جمع اعضای این گروهک تروریستی سخنرانی کرده و خواستار تغییر نظام ایران شده است.

این سیاستمدار ۷۰ ساله که نامش از ماه گذشته به عنوان جایگزین احتمالی مک‌مستر مطرح شده بود، پیش از این یکبار به خاطر سبیلش نتوانسته بود وارد دولت ترامپ شود!

سال گذشته در ابتدای ورود ترامپ به کاخ سفید، وی یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها برای تصدی وزارت خارجه آمریکا بود اما یک منبع آگاه بعدها فاش کرد که ترامپ او را تنها به این خاطر به عنوان وزیر خارجه خود انتخاب نکرد که از سبیل او خوشش نمی‌آمد!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین