« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹
ایران
سخنگوی اورژانس کشور به روزه دارانی که قصد شرکت در راهپیمایی روز قدس را دارند، توصیه هایی در زمینه پیشگیری از گرمازدگی کرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در خصوص توصیه‌های بهداشتی به شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: افراد شرکت کننده در راهپیمایی روز قدس حتما در وعده سحری‌ 3 تا 4 لیوان آب مصرف کنند، افراد در صورتی که سابقه بیماری دیابت ندارند، مواد قندی یا انواع شربت‌ها را در وعده سحری خود برای غلبه بر تشنگی در زمان راهپیمایی مصرف کنند.

وی ادامه داد: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی هستند، داروهای خود را طوری مصرف کنند که توانایی روزه‌داری داشته باشند، این  بیماران باید در هنگام راهپیمایی داروهای خود را به همراه داشته باشند تا در صورت بروز مشکلی آنها را مصرف کنند.

سخنگوی اورژانس کشور افزود: افرادی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند لزومی ندارد از همان ساعت اولیه راهپیمایی روز قدس  در این مراسم باشکوه شرکت کنند و بهتر است، بخشی از میر را با وسیله نقلیه طی و مسافت کوتاهی را برای راهپیمایی انتخاب کنند.

علائم گرمازدگی را جدی بگیرید
وی عنوان کرد: افراد سالمند و خردسال مستعد گرمازدگی هستند و اگر این افراد دچار خستگی مفرط، ضعف عضلانی و گرگرفتگی شدند، باید به اولین آمبولانس اورژانس مستقر مراجعه کنند.

وی ادامه داد: طبق دستور ریاست اورژانس همه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور آمبولانس های خود را در مسیرهای راهپیمایی، میدان‌ها و محله‌های اصلی سراسر کشور مستقر می‌کنند و اگر افراد دچار تپش قلب، ضعف عضلانی، گرگرفتگی و تاری دید شدند باید سریعا به اولین آمبولانس مراجعه کنند.

خالدی با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم با مراکز درمانی سراسر کشور جهت انجام درمان راهپیمایان انجام شده است، تاکید کرد: برای مراسم راهپیمایی روز قدس 4500 دستگاه آمبولانس، 67 دستگاه اتوبوس آمبولانس به عنوان درمانگاه سرپایی در نظر گرفته شده است و 40 دستگاه موتور لانس‌ها به صورت مستقیم در مسیر راهپیمایی مردم تهران قرار دارند.

وی گفت: 32 فروند بالگرد اورژانس به حالت آماده باش کامل قرار دارد تا در صورت نیاز مصدومان به مراکز درمان منتقل کنند.

سخنگوی اورژانس کشور یادآور شد: خوشبختانه در سال های گذشته نیازی به استفاده از بالگردهای اورژانس برای انتقال مصدومان نبوده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: