« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
اقتصادی
وی مدتی به‌عنوان کارگر در کارگاه نجاری مشغول به کار می‌شود و بر تجربیات خود می‌افزاید . پس‌ازاینکه در کار عملی نیز از خود توان و مهارت نشان می‌دهد، با دریافت وام از کمیته امداد یک کارگاه نجاری در روستای پا تاوه دایر می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، جواد محجوبی پور فرزند سیفور ساکن روستای تمنک بخش پاتاوه شهرستان دنا از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد متولد 1363 است.  دارای مدرک دیپلم علوم انسانی، فردی بی‌کار و در خانواده‌ای زندگی می‌کرد که ازنظر مادی ضعیف بودند و امرارمعاش خانواده با کارگری پدرش به‌سختی تأمین می‌شد.


آقا جواد به‌عنوان پسر بزرگ خانواده جهت ایجاد شغل، تشکیل خانواده، مسکن و کمک به اعضای خانواده، باید چاره‌اندیشی می‌کرد و برای حل این مشکلات دست یاری و کمک به سویی دراز می‌کرد.

پس از اینکه این موضوعات ذهنش را به خود مشغول کرده بود، به فکرش می‌رسد که بعد از خداوند متعال، نهاد مقدسی به نام کمیته امداد امام خمینی(ره) وجود دارد که یاریگر فقرا و نیازمندان است و به همین خاطر در اولین فرصت به کمیته امداد مراجعه می‌کند. به واحد اشتغال و خودکفایی معرفی می‌شود . مورد استعداد سنجی و مشاوره شغلی قرار می‌گیرد.

با توجه به آنالیز انجام‌شده، حوزه اشتغال به این نتیجه می‌رسد که چون خانواده وی از قدیم در کارهای درودگری و نجاری علاقه و سابقه کار داشته‌اند و همچنین وی به دلیل بودن در کنار پدر هنگام کار نجاری و فعالیت پدر ،به این کار علاقه‌مند شده است، می‌توان روی پشتکارش حساب و از طریق وام اشتغال به این خانواده کمک کرد.

وی می‌گوید: جرقه کار همان‌جا زده می‌شود. ازقضا همان روزها نامه‌ای از دفتر مرکزی کمیته امداد مبنی بر راه‌اندازی آموزشگاه امام علی (ع) کمیته امداد تهران می‌رسد.  بنابراین پس از صحبت و راهنمایی به تهران اعزام شدم و در این آموزشگاه، مهارت درودگری و نجاری را فرامی‌گیرد و پس از گذراندن دوره مهارتی شش‌ماهه به خانه‌بر می‌گردم.

جواد ادامه می دهد: تا زمانی که پروانه کسبم آماده شود، مدتی به‌عنوان کارگر در کارگاه نجاری مشغول به کار شدم و بر تجربیات خود افزودم. پس‌ازاینکه در کار عملی نیز مهارت کافی را کسب کردم و اقدام به تهیه پروانه کسب کرده و مبلغ 6میلیون تومان وام از کمیته امداد دریافت  و یک کارگاه نجاری در روستای پاتاوه که هم‌اکنون تبدیل به شهر گشته و در مجاورت جاده اصلی اصفهان – یاسوج و چهارراه اتصال روستاهای بخش پاتاوه است، راه اندازی کردم.  
این کارآفرین می گوید: باپشتکار و فعالیت مستمر، بعد از مدتی کارم رونق می‌گیرد و زمینه ازدواجم نیز مهیا می‌شود. باگذشت زمان و رونق کار، کارگاه نیاز به نیروی کار پیدا می‌کند که در این زمینه نیروی مورد نیاز را به کار گرفتم و بارونق بازار کار، وضعیت زندگی ام دگرگون‌شده و جایگاه اجتماعی خوبی پیدا کرده و توانستم معیشت خود و خانواده را تأمین کنم به طوری که خانواده خودکفا شده و مستمری آن‌ها قطع و از سایر خدمات جانبی برخوردار می‌شوند.

 وی در ادامه بیان می کند: زندگی‌مان خوب بود و بر وفق مراد، که متأسفانه حادثه‌ای تلخ سرنوشت خانواده را دگرگون می‌کند و در سال 90 پدر و برادرم که در شهرستان محلات در حال کارگری و نصب عایق بودند، با انفجار کپسول گاز و به علت سوختگی شدید بعد از مدتی پدر دارفانی را وداع می‌گوید و مسئولیت من سنگین‌تر می‌شود . در این حادثه برادرم نیز دچار سوختگی و صدمه می‌شود که پس از درمان و بهبودی، در کارگاه نجاری خودم مشغول به کار می‌شود و مهارت لازم در زمینه نجاری را فرامی‌گیرد و هم‌اکنون در کارگاه مشغول و ماهیانه یک‌میلیون و 500 هزار تومان دستمزد دریافت و بیمه ایشان نیز واریز می‌شود.

 جواد با بیان اینکه یک پسر معلول جسمی و یک دختر دارم که با همکاری کمیته امداد در مراکز آموزشی ثبت نام کرده و مهارت خیاطی را فراگرفته تا بتواند در آینده شغلی داشته باشد، می گوید: با حمایت کمیته امداد به اهداف خود یعنی اشتغال، مسکن، ازدواج، خرید خودرو و ... رسیدم ام و هم‌اکنون دارای دو قطعه زمین در شهر یاسوج و دو شعبه نجاری در پاتاوه و روستای تمنک هستم که علاوه بر اشتغال برای خود و برادرم، یک پسرعمه‌ ام را که در کودکی پدر و مادرش را ازدست‌داده و کسی را ندارد در کارگاه نجاری روستای تمنک استخدام کرده ام.

هم اکنون با توجه به بازاریابی و دریافت سفارش‌های متعدد از منطقه و شهر یاسوج و استان‌های هم‌جوار و برای توسعه بازار کار و اشتغال‌زایی بیشتر، یک قطعه زمین در مسیر جاده اصلی اصفهان – یاسوج جهت راه‌اندازی یک کارگاه مجهز خریداری کرده که درخواست مساعدت تسهیلات از مسئولین شهرستان و استان را دارم.

در نهایت اینکه درصورتی‌که ازنظر مالی و تسهیلات از آقای محجوبی پور حمایت شود وی می‌تواند زمینه یک اشتغال خوب و پایدار را برای افراد بیشتری فراهم آورد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: