« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷
طنز / وحید حاج سعیدی
سابق بر این مردن خیلی راحت تر از چیزی بود که این روزها ذهن مردم را درگیر خودش کرده است. تا جایی که به فردی دست و پا چلفتی که کاری از دستش برنمی آمد پیشنهاد می دادند برو بمیر...
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:سابق بر این مردن خیلی راحت تر از چیزی بود که این روزها ذهن مردم را درگیر خودش کرده است. تا جایی که به فردی دست و پا چلفتی که کاری از دستش برنمی آمد پیشنهاد می دادند برو بمیر...

اما الان داستان تومنی هشت صنار با گذشته توفیر کرده و مردن هم به صرفه نیست. چرا که قیمت قبر همگام با تورم و نوسانات ارز و طلا، سیر صعودی پیدا کرده و هر از گاهی اخباری مبنی بر خرید و فروش قبر های میلیاردی و نجومی هم به گوش می رسد. می ترسیم چند روز دیگر «جمشید انالله» نامی دستگیر شود و مشخص شود ایشان مافیای قبر است و 2000 هزار قبر خریداری کرده و مستقیم نرخ قبر را تعیین می کرده است. ( البته اگر دوستان قبرستان مرکزی نگویند با همکاری و اطلاع ما بوده است!) بگذریم...

هر چند دولت در مقابل مافیای قبر خیلی محکم ایستاد تا جایی دیروز سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا از اهدا یک طبقه قبر رایگان خبر داد و گفت: به هر کدام از شهروندان یک طبقه قبر در سازمان بهشت زهرا به صورت رایگان اختصاص می‌یابد و هر شهروند که به سازمان مراجعه کند از سه طبقه قبر، یک طبقه را بصورت رایگان دریافت می‌کند و دو طبقه باقی مانده خالی را به صورت یارانه‌ای با قیمت یک میلیون تومان دریافت خواهد کرد و حتی اگر کسی توان پرداخت همین مبلغ و یا مبلغ اندک خدمات شستشو، تکفین و تدفین را هم نداشته باشد، به موجب این لایحه، سازمان بهشت زهرا می‌تواند تا ۱۲ قسط آن را تقسیط کند. در ضمن بالاترین قیمت قبر در بهشت زهرا 16 میلیون تومان تعیین شده است.( ایسنا)

ملاحظه فرمودید. دولت حتی به فکر سدر و کافور هموطنان نیز بوده است. یعنی این مشکل بی کفنی که سالها گریبان گیر ما فقرا بود هم حل شد و دیگر بهانه ای نیست. فلذا این شعر شاعر دیگر کاربردی نخواهد داشت.  «ای آنکه فکر گور نمودی برای ما .... ما مدتی است فاتحه خویش خوانده ایم/ تاخیر ‏مرگ ما فقرا بهر گور نیست . . . دیریست ز بی کفنی زنده ایم ما!» که الحمد الله تهیه سدر و کافور و کفن هم در اقساط 12 ماهه دیگر به هیچ میتی فشار نخواهد آورد!

علی ای حال از آنجا که مافیای قبر و میت و ... به راحتی از این منبع درآمد چشم پوشی نخواهد کرد و ممکن است آن دو قبر رایانه ای بازار سیاه به وجود بیاورند و دردساز شوند، پیشنهاد می شود به منظور حل دائمی مشکل کفن و دفن دولت مجوز احداث «قبرستان غیر انتفاعی» را صادر کند. تصور بفرمائید یک قبرستان شیک و مُشجر با انواع آپشن های  مختلف، دارای قبر های استاندارد و شیک، ساخته شده با بتن مسلح، لحد ساخته شده با میلگرد a3 آجدار ، سنگ گرانیت اصفهان و ... به قول کریم شیره ای دلقک ناصر الدین شاه، این قبرستان های غیر انتفاعی فقط وجود مبارک شما را کم دارد... ما که همان قبرهای سه طبقه کپری و استیجاری شهرداری از سرمان هم زیاد است!

شما تصور کنید صبح به صبح مامور شستشو قبور را با گلاب دو آتشه کاشان شستشو دهد و باغبان گل های اسپاتی فیلوم و دراسنا اطراف قبر را آبیاری کند و علف های هرز را از ریشه بیرون بیاورد. شک نکنید با تاسیس این قبرستان ها این نوکیسه ها که هر روز با لباس و ساعت های مارک دار و جاکلیدی ماشین های میلیاردی شان پز می دهند و عکس هایشان را در اینستاگرام ولو می کنند، برای مردن لحظه شماری می کنند. فقط کافی است دو تا سلبریتی زیر زمینی را هم آنجا چال کنیم و یک قطعه برای هنرمندان واقعاً زیر زمینی جانمایی کنیم! غلغله ای به پا خواهد شد... خدا را چه دیدید؛ شاید با تاسیس این دست قبرستان ها و آرزوی زودتر مردن،  از شر زمین خواران، رانتخواران، قاچاقچیان و اختلاس گران و اخلال گران اقتصادی زود تر خلاص شدیم!

استان گلستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین