« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
پایگاه خبری آوای رودکوف:چندی پیش بود که فدراسیون فوتبال ایران برنامه آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ را اعلام کرد و بر‌اساس آن تیم ملی از شهریور ماه سال جاری تمریناتش را آغاز خواهد کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، بر‌اساس برنامه اعلام شده اردوی نخست از تاریخ‌۱۰‌شهریور ماه شروع می‌شود و تا ۲۰ شهریور با بازیکنان استقلال و پرسپولیس ادامه دارد. اردوی دوم تیم ملی که مصادف با فیفا‌دی شده، از 8 مهر شروع می‌شود و تا ۲۴ مهر ادامه دارد که تیم ملی به خاطر هم‌زمانی با فیفا‌دی 2 بازی دوستانه برگزار می‌کند. احتمالا این اردو در خارج از کشور برگزار خواهد شد. اردوی سوم از ۱۵ آبان شروع و در تاریخ ۲۸ آبان تمام می‌شود و تیم ملی همانند اردوی قبل 2 بازی دوستانه خواهد داشت. با اتمام نیم فصل نخست، اردوی تیم ملی وارد فاز نهایی خود می‌شود و در 2 مرحله پیگیری می‌شود که شامل اردوی چهارم و پنجم تیم ملی خواهد بود که مرحله نخست بدون بازیکنان لژیونر و مرحله پایانی با شرکت بازیکنان لژیونر برگزار می‌شود و تیم ملی احتمالا 2 بازی تا 3 بازی برگزار خواهد کرد. این اردو از ۲۲ آذر تا ۱۵ دی که شروع جام ملت‌هاست، ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش خراسان ورزشی، همان موقع که این برنامه منتشر شد همه سریعا نگاهی به برنامه دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان انداختند، چرا‌که نگران تداخل دیدارهای پرسپولیس و استقلال با حریفان قطری با برنامه‌های تیم ملی بودند. نگرانی‌ها هم به‌جا بود چرا‌که بازیکنان پرسپولیس و استقلال باید پس از برگزاری دیدارهای رفت که به ترتیب طی روزهای 5 و 6 شهریور ماه برگزار می‌شود، از دهم شهریور به اردوی تیم ملی بروند. دیدارهای برگشت نیز طی روزهای 26 و 27 برگزار خواهد شد و این بدان‌معناست که برانکو و شفر در صورت داشتن بازیکن ملی‌پوش‌10 روز از 16 روز ممکن بازیکنان‌شان را در اختیار نخواهند داشت و از‌20 شهریور و در فاصله یک هفته مانده به بازی برگشت ملی‌پوشان به تیم باشگاهی‌شان برمی‌گردند. در صورت صعود سرخابی به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا، دوباره آن‌ها با چالش حضور ملی‌پوشان در اردوی دوم تیم ملی و تمرینات باشگاهی مواجه خواهند شد، چرا‌که اردوی تیم ملی از اوایل مهر تا 24 مهر ماه برپا خواهد شد و چند روز پس از پایان اردو دیدارهای مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آغاز می‌شود.

با استناد به برنامه تیم ملی و لیگ قهرمانان آسیا و با در نظر گرفتن مشکلاتی که در سال‌های گذشته مربیان تیم‌های ایرانی با کارلوس کی‌روش بر سر نحوه آماده‌سازی ملی‌پوشان و حضور آن‌ها در اردو و ارجحیت داشتن برنامه تیم ملی به برنامه‌های باشگاهی حتی دیدارهای لیگ قهرمانان، وینفرد شفر سرمربی استقلال پس از دیدار تیمش با تراکتورسازی که با برتری قاطع آبی‌پوشان همراه بود، میخش را محکم کوبید و به قولی دست پیش گرفت! شفر که در یک سال اخیر آهسته رفت و آمد تا اصطکاکی با کی‌روش پیدا نکند، سر ماجرای وریا غفوری و حذف او از تیم ملی از سوی سرمربی تیم ملی در مظان اتهام قرار گرفت و از آن به بعد تصمیم گرفت رویه‌اش را در قبال تیم ملی و کی‌روش تغییر دهد. این را می‌شود از اظهارات جدید مرد آلمانی متوجه شد، جایی که کیفیت لیگ برتر ایران را با کیفیت برخی از لیگ‌های اروپایی مقایسه کرده و برخلاف کی‌روش رای به بالاتر بودن لیگ ایران از نظر کیفی نسبت به رقبای اروپایی داده است: «کسی نمی‌تواند به من بگوید کیفیت لیگ روسیه و بلژیک از ایران بهتر است. لیگ کشورهای دیگر را دیده‌ام. در لیگ ایران فقط من و برانکو نیستیم؛ بلکه مربیان داخلی خوبی دارید. نمی‌پذیرم کسی بگوید لیگ ایران کیفیت ندارد.‌» بدون‌شک منظور شفر از کسی کی‌روش است، چرا‌که فقط اوست که در چند ساله اخیر لیگ ایران را به چالش کشیده و حتی قبل از جام‌جهانی از ناآمادگی ملی‌پوشان شاغل در ایران ابراز نگرانی کرده بود، نگرانی‌هایی که با شروع جام‌جهانی مشخص شد نه تنها بی‌مورد بوده، بلکه این نقد باید متوجه ملی‌پوشان لژیونر می‌شد! مرد آلمانی با در نظر داشتن برنامه‌های تیم ملی و لیگ قهرمانان و لیگ برتر با این اظهارنظر صریح و قاطع به کی‌روش یا هرکسی که قرار است سرمربی تیم ملی باشد، پیغام داده که آمادگی بازیکنان شاغل در لیگ برتر را به چالش نکشد و توقع بی‌جایی هم بابت در اختیار داشتن ملی‌پوشان سرخابی در زمانه‌ای که آن‌ها بازی‌های حساس لیگ قهرمانان را دارند، نداشته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین